دست آمریکا و حکومت دخیل در قتل 7 نفر
دست هایی از این حکومت و کسانی که این حکومت را حمایت می کنند در این قتل ها دخیل است. همین ناتو که به افغانستان آمد و به مردم وعده داد تا امنیت آنها را تامین کند، همین آمریکا که هواپیماهای جنگی خود را وارد کرد و وعده داد تا دشمنان افغانستان را از بین ببرد دخیل اند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 106026 منبع: پرینت

سربریدن هفت نفر از هم وطنان ما در ولایت زابل توسط طالبان، حادثه دردناکی است که قلب هر انسانی را جریحه دار می سازد. با وجود اعتراض هایی که در مورد عدم رسیدگی به این فاجعه به حکومت شده است حکومت هنوز اقدامی را انجام نداده است. چرا حکومت از وقوع چنین فاجعه ای جلوگیری نکرده است و چرا چنین بی تفاوت به این جنایت می نگرد؟

داوود اساس نماینده پیشین مجلس در برنامه «چنبر» گفت: در خصوص این کسانی که به گروگان گرفته شده بودند، بارها به حکومت گفته شده بود که بیایید اقدام کنید چرا که در غیر این صورت گروگان گیرها کاری را به راه خواهند انداخت که غیر قابل جبران خواهد بود. حکومت در برابر این افراد که از طالب و داعش هستند هیچ اقدامی نکرد. یک ولسوالی در ولایت زابل به نام خاک افغان، ده سال است به دست طالبان افتاده است و این موضوع واضح و آشکار بود. چرا حکومت اقدامی علیه آنان نکرد تا این ولسوالی را آزاد کند؟ جدای از این، در طول چهارده سال، نظامی های پنجاه و شش کشور در افغانستان به نام مبارزه با تروریست در کشور حضور داشتند، چرا آنها این ولسوالی را از دست طالبان آزاد نکردند که حالا شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟ هم اکنون آنجا پناهگاه خوبی برای طالبان شده است. هر تروریستی که به افغانستان وارد می شود به آنجا می رود چرا که مکانی امن برایشان محسوب می شود. از آنجا است که آنها به جاهای مختلف افغانستان می روند و دیگر ولایت های کشور را ناآرام می سازند.

وی حکومت را دخیل در انجام این جنایت دانسته و افزود: در قانون اساسی، تامین امنیت هر شهروند به عهده حکومت است، این حکومت از مردم مالیات می گیرد تا از ناموس و زن و فرزند و جان آنها حمایت کند. ما این حکومتی را که اجازه می دهد سر زن و فرزندان ما بریده شود چه کنیم؟ هم اکنون وحشت و دهشتی در میان مردم پدید آمده است و آنها مقصر این فاجعه را حکومت می دانند. مردم گمان می کنند که حکومت خود در این کار دست داشته چرا که سمت و سوی قومی دارد و این کار را علیه قوم خاصی انجام داده است. همانطور که می بینیم اعتراض هایی از دانشجویان دانشگاه ننگرهار نیز بلند شده است و آنها پرچم طالبان و داعش را بلند کرده اند و دولت هیچ کاری به آنها ندارد. مشخص است که دولت از آنها پشتیبانی می کند و آنها را به پیش می برد. اگر برنامه ای برای این کار نداشت چرا هیچ عملیاتی را برای آزادی این گروگان ها انجام نداد. چرا این گروگان گیری چندین بار در کشور انجام شد؟

اساس معتقد است نه حکومت و نه نهادهای خارجی کاری در حمایت از این افراد قربانی نمی کند و می گوید: این فاجعه ای که رخ داه است، موضوعی تصادفی توسط داعش و یا طالب نبوده بلکه این کار از پیش برنامه ریزی شده بوده است. موضوع فاجعه جلریز، فاجعه غور و دیگر موضوعاتی که در کشور اتفاق افتاد از هیچ کدام پیگیری نشد و هر بار قربانی های فروانی داشتیم. متاسفانه هر کسی که در افغانستان وجود دارد دروغ می گوید. حقوق بشر، ناتو، کشورهایی که برای کمک به افغانستان آمده اند، حکومت و همه و همه دروغ می گویند. اگر دروغ نمی گویند، بروند و اقدام کنند. قاتلان این هفت نفر مشخص هستند و در خاک افغان نشسته اند، چه کسی می رود و آنها را دستگیر کند؟ به هر قانونی که بخواهیم اقدام کنیم، چه اسلامی و چه غیر اسلامی، قانون سازمان ملل و ناتو، این کار قتل انسان است و باید قاتلان مجازات شوند اما چه کسی به داد مردم مظلوم و بی گناه افغانستان می رسد؟

وی در خصوص عاملان این گونه جنایت ها می گوید: این کارها انجام می شود تا میان مردم اختلافات قومی و مذهبی انداخته شود تا جنگ در افغانستان ادامه یابد و پیچیده تر از قبل شود تا آنهایی که از جنگ در اینجا سود می برند سودهای خود را ببرند و در این میان عده ای مردم مظلوم قربانی شوند. دست های بزرگی در این کار دخیل است. دست هایی از این حکومت و کسانی که این حکومت را حمایت می کنند. همین ناتو که به افغانستان آمد وبه مردم وعده داد تا امنیت آنها را تامین کند، همین آمریکا که هواپیماهای جنگی خود را وارد کرد و وعده داد تا دشمنان افغانستان را از بین ببرد اما چه شد؟ حالا مردم اینگونه قربانی می شوند و آنها به اهداف خود می رسند.

اساس در اخیر گفت: مردم باید بدانند که این دولت دیگر هیچ کاری برایشان نمی کند و پاسخگوی مردم نخواهد بود. چرا که آنها در جایگاه های امن خود نشسته اند و زن و فرزندان آنها در خارج از کشور در بهترین مکانها زندگی می کنند. فرزند یک وزیر و یک رییس جمهور هیچگاه مورد تهدید قرار نمی گیرد که آنها درک کنند مردم چه می کشند. این فرزندان مردم مظلوم و فقیر و غریب مردم است که سربریده و بی سرنوشت می شوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی هزاره ها و یک تعداد دیگر نوکران بیگانگان از فیض و برکت همین باداران امریکایی و ناتو صاحب جاه و جلال مجازی و خلاف افغانیت شدند خیلی خوش بودند. خیلی جاسوسی و چاپلوسی کردند. از هر ظلم و ستمی که بر پشتون ها صورت گرفت یک حرف هم به زبان نیاوردند. شاد بودند و در لباس خوشی نمی گنجیدند. حالا انشاالله قیمت انرا خواهند پرداخت. نوکری و جاسوسی برای بیگانگان خیلی قیمت تمام میشود.
شفیع دیوانه از افشار

>>>   قیام مردم و خطوط روشن گرفتن حقوق مردمی
دشمن باید تعریف شود.
برنامه ای کاربردی و راهبردی مبارزه علیه طالبان تروریست بصورت روشن تدوین شود.
برکناری عاچل حنیف اتمر، نبیل و استانکزی .
به محکمه کشانیدن ستون پنجم در داخل حکومت وپارلمان چهره هایی شناخته شده ای
طالبانی و پاکستانی .
به محکمه کشانیدن حامد کرزی به حیث عنصر خایین ملی و طالب پرور و تروریست .
والی هایی انتخابی و مسولین امنیتی ولایات به خواست مردم در ولایات .
انتخاب والی ها باید بصورت عاچل توسط شوراهایی ولایتی صورت بگیرد.
شورا هایی ولایتی صلاحیت نظارتی و باز پرس را از والی توظیف شده داشته باشد .

>>>   واقعٱ جای تءسف دارد این حکومت هنگامی که تالبان وداعش سرمردم رامیبرد وآمریکا هرجایی راکه دلش خواست بمب باران میکند بعدمیگوید اشتباهی شد هیچ اقدامی نمشود
عزیزالله ابراهیمی ۱۷ساله

>>>   گفته اند که« هر جا که سنگ است بپای لنگ است » امروز اشرف غنی و عبدالله اذیت نمیشوند و فرزندان شان کشته نمیشود مگر اطفال غریب سربریده میشود و طفل نوزاد دوپاره میشود و محقیق که تمام مظاهره کننده را هزاره فکر میکرد آنها را شکست خورده ی انتخابات دانسته و خود را برنده میداند از کمال بی عقلی این کودن است ، و در ادامه سخنان خود میگوید که سالها جهاد کرده آیا او در جهاد چه را از دست داده است « فرزند ، دختر ، مادر ، پدر وغیره را » بلکه او از جهاد سود برده است او قبل از جهاد از قریه چارکنت تا شهر مزار شریف با خر می آمد و اکنون با موتر ضد مرمی او در آن زمان یک خانم داشت و در اثر و برکت جهاد دو زن دیگر گرفت او قبل از جهاد یک لقمه نان را بسختی بدست می آورد ولی اکنون ماشاالله از هر طرف بسرش ریخته است . طوریکه خانم آخرین و تازه بنکاح او در آمده در مصاحبه که بیکی از تلویزیون ها کرده بود میگوید « هیچ جا بدون بادی گارد نمیرود » و در این مصاحبه آغای محقیق هم حاضر بود و مصاحبه او را تمام هموطنان ما دیده اند. و در همین سخنرانی خود محقیق کسانیکه غریب اند با این جمله توهین میکند که :‌« در زمین بوریا ندارند و در آسمان ستاره » رهبری این مظاهره را بدست گرفته اند ، یعنی اشخاص غریب پیشقدم هستند و خودش بدولت باد آورده ی خود افتخار میکند که از نهایت کودنی اوست . ودر ادامه چرندیات خود میگوید « آنهای که در انتخابات ناکام مانده اند و مردم بروی شان تُف کردند مظاهره را رهبری میکنند » ازاین گفته او بر میآید که محقیق از عفت کلام هم بی بهره است ، خلاصه از من اگر بشنود این جمله زیبا را از یاد نبرد که گفته اند « ایاز خاص حدی خود را بشناس وگرنه باز همان رنده و همان داس » نشود مثل سابق بخری محتاج شوی وخر هم تورا لگد بزند خداوند بزرگ نه محقیق ، این داستانن ادامه دارد مینویسم .
خاموش از فرانسه

>>>   . چرا داعشجويان داعشگاه ننگرهار با شليك ها متفرق نگرديدند؟؟؟
٢. چرا كساني به منظور دادخواهي اعتراضات مدني مسالمت آميز ميكنند، بدون آنكه در تناقض با قانون اساسي باشد، با واكنش حكومت كه اساساً توجيه قانوني ندارد، در تقابل قرار ميگيرند؟؟؟
نكته: به باور من حكومت حامي تروريست ها است و تروريست ها حامي حكومت استند.

>>>   آقای ریس جمهور میخواهند بگویند کی این جنایات از جانب بیگانگان چون ایران پاکستان و غیره صورت گرفته و کار برادران شریف طالب نمیباشد. ایشان با گرفتن نام طالب مشکل دارند چون در باطن برادران طالب را حامی قوم خود میداند. ایشان غافل از این حقیقت هستند که جوانان که امروز در تظاهرات سهم گرفته بودند از هر قومی بودند و مانند ایشان بر گرده افکار قومی سوار نیستند و دیر یا زود عدالت و محاکمه مردمی را در افغانستان جاری خواهند ساخت

>>>   بجای رفتن به فرانسه و دیگر کشور های اروپایی و جنگ در سوریه بیایید در صفوف ارتش و پولیس افغانستان در مقابل داعش و طالبان بجنگید و از حکومت افغانستان پشتیبانی کنید تا این نوع جنایت ها توسط داعشیان و طالبان در افغانستان تکرار نشود. گناه از خود ما است که اتحاد و اتفاق نداریم که به این نوع مصیبت گرفتار شده ایم.
علی هراتی

>>>   وقت دولت هیچ کاری برای کیش ور انجام نمی دی هد پس ما نباید دست بسته
بمانیم باید این دز دان قاتل را از پوست هایشان برکنار کنیم
نگزاریم تا بیش تر از این خون اولاد این سرزمین ریخته شود
تاکی باید همچو اسماعیل قور بانی شویم دیگر بس است مردم.ما هرروز به بهانه های مختلفی ازبین میرن زیر بناهای ما هرروز نابود تر میشن واقیعن درد آور است
جوانان ودانش آ مو زان ما به جای که پرچم میلی رادر دست بگیرن میرن پرچم
شیطان رابلند میکنند چرا مردم ما در راه داعش ویا طالبان برن درحال که خوب میداننددرپوشت پرده آ مریکا از طالبان داعش و امسال ای نان هیماید می کند
واقعت این است
(محمد رضا حیدری ) (غزنی )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است