نماینده های معترضان در حال گفتگو با ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۶    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 106023 منبع: پرینت

با گذشت 12 ساعت از آغاز تظاهرات مردمی برای رسیدگی به قتل مسافران هزاره در زابل، هنوز مردم به اعتراض خود ادامه می دهند تا به خواسته های شان برسند.

خواست های معترضان در یک قطعنامه 5 ماده ای مطرح شده است که عمده ترین آن ناگذاری تپه در کابل بنام هفت شهید هزاره و ایجاد قول اردو در مناطق مرکزی برای جلوگیری از تداوم نا امنی ها بوده است.

با تاریک شدن هوا و تجمع مردم معترض در پس دیوار اداره امور ریاست جمهوری، هنوز اعتراض کنندگان پابرجا ایستاده اند و به اعتراض مدنی شان ادامه می دهند.

در همین حال شنیده می شود که یک هیات از معترضان به داخل ارگ ریاست جمهوری رفته تا با سران حکومت وحدت ملی گفتگو کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگرتظاهرات امنیت خواهی ملت رابه تقسیم پنجاه پنجاه قدرت دولتی عوض کنندخیانت بزرگ درحق ملتهاست .
قدرت دولتی مال ملت هست ملکیت شخصی گروههانیست که حالابه ترازوطول کرده مساویانه بخورندبنوشندوبدرند.
اینک سی سال است که تقسیم قدرت خون ملتهاراجاری ساخته فقط چندشکم مردارسرگروپ رابه چپاول دستآزادگذاشت.
وطندار

>>>   چه میکنند با این بی غیرت های تاریخی در ارگ نشسته تا با این حامیان جنایت کارغلام حلقه بگوشان شیطان بزرگ نشستن بهتر است با نتنياهو رفته بنیشینند اگر نتنياهو هم فلسطینیان بی گناه را میکشد اما به این شکل جنایت بریدن سر و طفل معصوم بی گناه را به این شکل بيرحمانه به قتل نمیرساند بالای این نوع جنایت هیچ نوع نامی نیست در دنیا که بالایش گذاشت و انشاءالله این شروع حق طلبی امروز بالاخره به یک آرامش و حقوق سرتاسری ملت ها می انجامد در یک دست این طایفه خبیث قرآن و بدست دیگر شان شمشیر است تمام ملت های مظلوم افغانستان بیدار شوید و اولین قدم حق خواهی بعد از 37 سأل به نظر رسید

>>>   ملا غنی احمدزی در رأس ستون پنجم ویارانش مثل اتمرجاسوس انگلیس وپاکستان ، ملا ستانکزی ، ملا زاخیل وال ، ملا اسمعیل یون ، ملا طاقت ، ملا نبیل ودیگر دارودستهٔ فاشیستی شان علاوه به رهائی هزاره های باقیمانده پلان نمودند که طالبان و داعشی هارا برائت بدهند وعامل این کشتاروحشیانه ازبک های ازبکستان رامعرفی نمایند ونفاقی بین هزاره وازبک انداخته وبه وحدت ازبک وهزاره درز ایجاد کنند۰ اگرعامل این همه قتل وکشتار ازبک ها باشد چرا به جنرال دوستم اجازه داده نشد تا این ازبک های تروریست را نابود سازد وفوراً از طرف افراد فاشیست عکس العمل نشان داده شد که جنرال دوستم نسل کشی میکند وپشتون هارا می کشد! وملا غنی احمدزی عاجل جلو عملیات تصفیوی جنرال دوستم را گرفت واورا به کابل خواست ، چطور شد که پشتون های تروریست دیروزی ، ازبک های امروزی شد؟؟؟؟؟ ازبک های ازبکستان را که به زابل رساند درحالیکه آنها به جغرافیای منطقه بلدیت ندارند؟ پس تاوقتیکه دشمن تشخیص نشود ، موفقیت ناممکن است ؛ فقط فرمولی قابل اجرأ باشد که تروریست وجانی وقاتل ازهر قومی که هست سرنگون شود ، نه اینکه تروریست وقاتل پشتون استثناء قرار داده شود ومورد عفو قرار گیرد واز زندان رها گردد وگفته شود که ۹۸٪ آنان گویندهٔ یک زبان است وبه آنان مدارا شود وامتیاز داده شود وباید درتعداد بندی ها وتروریست ها عدالت اجتماعی تأمین گردد یعنی از اقوام دیگر ولو که تروریست وقاتل وجانی نباشند باید به زندان انداخته شوند ومهر وتاپهٔ تروریست ، انتحاری ، قاتل ، جانی و وطنفروش وجاسوس به آنها نیز زده شود۰ باید گفت که امتیاز دهنده ومدافع این خائنین وتروریست های پشتون خود وطنفروش بوده و مورد نفرت افغانستانی ها ومردم جهان قرار دارد ، با سیاست تضرع نمیتوان به پیروزی رسید وعامل تمام بدبختی ما سیاست تضرع است
صفدرجاغوری

>>>   خواست معقولی است فورا باید اجرا بشود

>>>   از این به بعد اګر .....شد باید یک جاده را بنام اش ایجاد کند این حالت بالای تمام افغانستان است نه تنها بالای هزاره. هزاره باید به افغانستان خدمت کند نه به ممالک دیګر که عاقبت بد داشته باشد اګر موضوع این باشد باید اول یک تپه بنام شهدایی جلال اباد نام ګذاری شود که داعش انهارا با بم پراند.

>>>   بیچاره ها خود نمیدانند که سرنخ شان در دست کیست!

>>>   گفته های شرماور محقق خر سوار باعث شرم قوم شد باید حکومت خواب برده جواب سربریده هارا بدهدو اگر نه صدا ها تن دیگر هم گشته میشود ، حالا نه طالب ونه داعیش است حالا وقت واپس گرفتن رای است بیدارشوید .
م س

>>>   امریکا هم مانند پاکستان در موردافغانستان از دو روی و منافقت کار میکرد دوست صادق و راست کار برای افغانستان نیست .

اول اینکه در مدت چهارده سال کوچک ترین کاری اساسی و زیر بنایی برای ما انجام نداد اردو ما را به صفت یک دوست دلسوز مجهز به قوای هوای و دافع هوایی نیرومند نساخت سلاح درست بدرد خور و مدرن با وجود تقاضای های مکرر رهیس جمهوری نداد بزرک ترین خیانت امریکا چهار بال طیاره کهنه فرسوده سینه بغل جنک دوم جهانی ساخت ایتالیا را به افغانستان خرید از خط پرواز کشیده شده بود به بسیار مشکل این طیاره لاشه خود را تا کابل رساند کرزی گفت بمبیرک را ا کارنداریم پس ببرید این طیاره بیچاره از بسکه ناتوان و ضعیف بود توانی پس رفتن را نداشت مانند یک آهن کهنه در گوشه میدان کابل باقی مانده منتها دروغ و غلطی و دو روی و عدم صداقت امریکا در مورد افغانستان است.

مهمتر از همه در کنفرانس صلح همرایی طالبان چندی قبل در اسلام آباد صورت گرفت پاکستان منافق پلید از طرف شخص مرده کور که دوسال پیش توسط خودپنجابی مردار شده بود نمایندهاز طرف شخص مرده به خاطر مذاکره یک طالب تعین و معرفی میکند نماینده رسمی دولت امریکا هم در مجلس حضور دارداگر امریکا از مرک ملای کور خبر دارد بما نمی گوید دلیل بغیراز منافقت و همدستی با پاکستان چیزی دیگر نیمتواند باشد. دوم در صورتیکه امریکا بااین طول عرض و تکنالوجی مدرن و قوای نظامی خود در منطقه خود خبر از مرگ ملا عمر ندارد هم مسولیت دارد و هم شرم آور و جای بس خجالت باین سوپر قدرت است در هردو حالت امریکا با افغانستان صادق نیست همدست پاکستان است.

باز امریکا کوشش میدارد دولت افغانستان مذاکره بهیوده را بادشمن تاریخی پلید رزیل دروغ گو انجام دهند درین مورد سفیر افغانستان جانان موسی زی اجینت پنجابی بدون استیذان مرکز خلاف نظر رهیس جمهور و پالیسی افغانستان در مصاحبه خود ابراز نظر میکند مردم گیچ است موسی راست میگوید و یا اشرف غنی قسمیکه از نظریات موسی زی برداشت میشود موسی زی مانند یک اجینت پنجابی به نفع پاکستان فعالیت میکنداز مرکز هدایت نمیگیرد جناب وزیر خارجه ما هم در خواب خر گوش است توانایی کار را ندارد موسی زی خاین باید از پست سفارت عاجل بر طرف گردد. بهترین سیاست با پاکستان قطع رابطه با پنجابی هاست قطعا پاکستان دوست افغانستان نمی شود پاکستان افغانستان آباد خود مختار توانمند را نمی خواهد یک افغانستان غلام و مزدر میخواهد. این غلامی در خون افغان اصیل نیست به هیچ وجه تن به غلامی پستی وطن فروشی نیمدهند چند طالب کثیف بی هویت دون صفت نمایندگی از مردم افغانستان نمیکند.

درین مدت چهارده سال بارهاکرزی به پاکستان سفر کرد از پاکستان خواهش کرد مانند برادر و همسایه نیک رابط داشته باشیم غنی هم چنان تقاضا کردحتی خورد ضابطان پنجابی زیاد بکابل آمدن غنی خوب پذیراهی شان کرد و همچنان به اساس تقاضای رهیس جمهور و جنرالهای پنجابی رابطه خود را با هند سرد ساخت نتیجه مثبت نداد هر آنچه پاکستان توانی داشت در تخریب افغانستان صرفه نکرده شروع تخریب مجسمه تاریخی با میان تخریب شهر کابل توسط اجینت های مزدور خود باید از کردار و رویه خصمانه و کینه جویانه پاکستان آموخت باید مانند دشمن باپاکستان نگاه و معامله کردقطع رابط سیاسی به نفع افغانستان است .
حاجی صبور

>>>   تروریست و سلفی ( مجموع داعشی - طالبانی - بوکو حرامی
الشبابی - اخوانی ابو سیافی -القاعده با تمام شاخه ها و گروپ
های آنها ) هر که باشند تروریست هستند و دشمن اسلامیت
وانسانیت بیایید همه بر ضد آنها متحد شویم و بنیاد ظلم را بر
افگنیم خراسان سابق و افغانستان امروزی را به یک حوزه فعالیت
تروریستی داعشی نقشه کرده اند.
هرکه از قلمرو انسانیت و اسلامیت خارج شود چه اربک باشد چه
تاجک و چه پشتون هزاره و ترک و ترکمن پشه ای و گجرو نوزستانی
دیگر از دایره آن ملت خارج اند و بر ضد شان جنگ و جهاد جایز است.
ما درین غم و اندوه و این ظلم و ستم با برادران
هزاره شریک و هم سنگریم به همت انها قعده مینماییم. طوریکه
در تظاهرات دیروز همه شریک بودیم و این تنها مصیبت برادران
هزاره و جاغوری نیست.
نتیجه نشست نمایندگان را با ارگ در تی وی دیدم و شنیدم
انتقاد مصیبت رسیدگان به جا بود اما سخنان محقق قطعآ خرد مندانه
نه بود و من ازان برداشت های دیگری دارم که یکی آن
خوش خدمتی محقق به اشرف غنی بود.
ولی جنبش مردم به روز چهار شنبه یک حرکت تاریخی و ملی بود
که بنیاد ظلم را لرزاند بنیاد آی اس آی پاکستان و حامیان داعش
طالبان القاعده و امثالهم را به آن ارج باید گذاشت.
کاسه داغتر از آش محقق بر ضد حرکت مردمی سخت آشفته بود ام
اشرف غنی با تحمل و مدارا سخن گفت و مسوولیت را
پذیرفت حیف و افسوس به محقق وهم عبدالله.
این جنبش درسیست به مردم ترسو و سخت احتیاط کار دیگر ولایتها
مانند بدخشان که ۲۱ جوان را داعش سر برید و ایشان خاموش
ماندند و یا پکتیا و خوست و هلمندو جلال آبادو غور و کندز و غیره
من نه میگویم تمرد و اغتشاش گردد اما دادخواهی و عدالت جویی ودرشت
و حقگویی در مقابل ظلم خود و بیگانه حق مشروع قانونی و انسانی است.
دستگاه حاکمه و اطرافیان او مانند محقق و عبدالله ضیاء مسعود
و اتمر و استانکزی دوست دارند که از آنها توصیف شود و تملق
گردد. حکمرانی اگر مزه دارد و در حصول آن دروازه به دروازه
دق الباب مینمایند و رای جمع میکنید مسوولیت هم دارد و مردم
در قدم اول تآمین امنیت میخواهند .
محکم تاش ولایت تخار

>>>   خانم سیما سمر باید از وظیفه خلع شود زیرا او وظیفه خود را
پامال خوش خدمتی به شیاطین و جانیان و پاس داری به هیآت
حاکمه حکومت وحدت ملی کرد وگویا مثل اینکه هیچ گپ رخ نداده باشد
و نخواست این فاجعه شبه کربلا را وصدای عدالت طلبی
ملیونی مردم افغانستان را اهمیت بدهد .
نفزت باد به تو به اصطلاح پاس دار ترسو وبی کفایت حقوق انسان
محمد کریم نهضت فراهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است