افتتاح شفاخانه فوق تخصصی چشم در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 106006 منبع: پرینت

داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه یک باب شفاخانه خصوصی فوق تخصصی چشم را تحت نام امید در کابل افتتاح نمود و ایجاد آن را یک گام مثبت دیگر در معیاری شدن خدمات صحی کشور عنوان کرد.

این شفاخانه با تجهیزات و سامان آلات مدرن تجهیز گردیده که می تواند تمام خدمات پیشرفته فوق تخصصی را درجهت تشخیص و تداوی امراض چشم ارایه نماید و علاوه بر آن برای شاگردان دانشگاه های خصوصی زمینه فراگیری دوره ستاژ را نیز فراهم نموده است. نظیر این شفاخانه تا اکنون در افغانستان سابقه نداشته و پرسنل صحی آن از جمع داکتران مجرب و ورزیده انجمن داکتران چشم برگزیده شده اند.

در مراسم افتتاح آن، داکتر فیروز، حمایت قوی رهبری وزارت صحت عامه را از بخش خصوصی در جهت هرچه بهتر شدن عرضه خدمات باکیفیت صحی ابراز نموده و بار دیگر بر تلاش های مشترک بخش دولتی و خصوصی در راستای معیاری شدن عرضه خدمات صحی در کشور تاکید نمود.

وزیرصحت عامه ابراز امیدواری نمود که با آغاز فعالیت این شفاخانه، میزان مسافرت افغانستانی ها به خارج از کشور برای دریافت خدمات پیشرفته چشم کاهش خواهند یافت و نیز از سایر مراکز صحی خصوصی خواست تا با توجه به معیارهای از قبل تعیین شده وزارت صحت عامه، در راستای بلند بردن کیفیت خدمات صحی، اقدامات لازمی را اتخاذ نمایند.

این شفاخانه فوق تخصصی چشم در کابل در حالی افتتاح و به بهره برداری سپرده می شود که هموطنان ما شاهد یک سلسله پیشرفت ها در ارایه خدمات صحی می باشد. آغاز عملیات های پیشرفته قلبی در شفاخانه خصوصی امیری و معیاری شدن بخش های عاجل شفاخانه های دولتی در مرکز و برخی ولایات کشور، گواه بر این است که رهبری جدید وزارت صحت عامه تلاش های پیگیری را مبنی بر کار مشترک بخش دولتی و خصوصی در راستای بهبود خدمات صحی روی دست گرفته است.

تجهیز و معیاری سازی بخش های عاجل شفاخانه های دولتی در مرکز و برخی ولایات، نظارت دقیق از مراکز صحی خصوصی و دولتی، وضع معیارات تازه برای بلند بردن کیفیت خدمات صحی، دیدارهای پی درپی با مسوولان بخشخصوصی صحی به خاطر رعایت معیارات و مقررات از قبل تعیین شده وزارت صحت عامه و حمایت بخش خصوصی صحی، از جمله اقدامات اخیر رهبری وزارت صحت عامه به شمار میرود که در راستای توسعه و پیشرفت خدمات صحی کشور اتخاذ شده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است