گام بعدی...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105999 منبع: پرینت

هفت اسیر را سر بریدند. اگر قابل باور نیست، فردا بیایید از نزدیک ببینید. به دنبال این جنایت، شخصا باورم این بود که پیش از هر بگو مگوی دیگر، انتقال شهدا به کابل بهترین تصمیم ممکن است. به ولسوال جاغوری، دو نماینده مجلس و معاون والی تماس گرفتم. برای این کار بعد از ظهر آن روز سه جلسه تشکیل شد و با گفتگو با جوانان و مردم کابل به خواست مشترک رسیدیم: ما جنازه ها را در کابل می خواهیم و یا خود می رویم و منتقل می کنیم. اینک: جنازه های شهدا در کابل است اما می خواهم چند تهدید در برابر روند اعتراضی را این طوری خلاصه کنم:
1- افرادی در تلاش اند جنازه ها را با تشییع جنازه ی دولتی در کابل خاک کنند. شخصا از عملی شدن این طرح به زور دولت و عده ای از مردم نگرانم.
2- تمرکز بر سر اینکه جنازه ها به کابل منتقل شوند، فرصت کار هماهنگ شده و مشخص را برای توافق برسر خواسته های مردم از کمیته هماهنگی مردمی گرفت. امیدوارم امشب به نسخه نهایی خواسته های مان برسیم.
3- حضور مردم، تا اینجای کار گسترده بود. تلاش ها برای کاهش اشتراک مردم کماکان ادامه دارد و این یک تهدید هرچند کوچک، اما هست.
4- تلاش یک عده برای محلی سازی خواسته ها و مطالبات و در عین حال منحصر کردن هماهنگی از چالش دیگر است.
5- فراخوان ما و اعتراض ما محدود به قوم و جغرافیای خاص نیست. انتظار این را داریم که مردم کابل از همه گروه های قومی فردا با اشتراک وسیع این نگرانی را به قدرت و قوت شهروندی تبدیل کند و سهم بزرگ مسوولیت در یک اعتراض مدنی و مردمی بر عهده بگیرند.
6- دولت همچنان علاقمند خاموش کردن این اعتراض و دفن کردن شهدا است.

و اما فایق آمدن به همه این چالش ها ممکن نیست مگر اینکه اشتراک مردم در همایش فردا گسترده تر از تصور همه ما باشد. و در عین حال، ما برای این به اعتراض بیایم تا در غروب فردا و در شب تاریک فردا شب، پیش دروازه ارگ بمانیم و روزهای متوالی تا گرفتن نتیجه عملی، دلخواه و قابل پسند آنجا توان و انگیزه ایستاد شدن داشته باشیم.

پس لطفا زمان از دست ندهید و با خواهر، مادر، خانم و برادر و رفیق تان فردا با ما همراه شوید و در همرسانی پیام های این حرکت مدنی و مردمی سهم مسوولانه و تاثیر گذار بگیرید.

یادتان باشد، با اعتراض فرد فرد شما، جنازه ها از زابل به کابل منتقل شد.

نصیر احمد مبشر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اعتراض مردمی کاملابجاوجواب قاطع به تروریست هم اجازه سرکوب طالبان بودهمه مردم اطراف هم حمایت میکند. مگرگردن زدن قتل درتمام نقاط افغانستان روی داده امیدواریم مظاهره رارنگ قومی و تقسیم قدرت حلوه ندهندکه نفع هیجکدام مانیست
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است