بهزاد: ارزش شترها بیشتر از انسان ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105997 منبع: پرینت

ارزش شترها در کشور بیشتر از انسان ها است.

احمد شاه بهزاد نماینده ولایت مردم در خانه ملت با ابراز همدردی با خانواده های قربانیان فاجعه زابل گفت: رهبریحکومت قبلیوحکومت وحدتملی در جنایت ها دست دارند.

وی افزود: یکی جنایتکاران را برادر و دیگری مخالف سیاسی می داند و به آنان مجال و فرصت می دهد تا با آسودگی خاطر وحشت بیافرینند.

بهزاد افزود: اگر شترها در جایی توسط کسی دزدی شود و یا ربوده شود از کابل برای رهایی آن شترها هیات فرستاده می شود اما برای رهایی انسان های این سرزمین کسی احساس مسوولیت نمی کند.

وی با لحن تند از رییس مجلس خواست تا رییس جمهور و رییس اجرایی را به خانه ملت احضار کند تا نسبت به پیامدهای این سکوت ننگین با آن ها صریح و صادقانه صحبت شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شترها در تذکره برقى افغان اند و شهروندان بدون تذکره!
بزرگوار محمد اکرم افغان هم چنين نوشت
آغاز نقل قول
قبل از اصل موضوع می خواهم معلومات و توضیحات مختصر به ارتباط توزیع تذکره برقی ارایه نمایم. توزیع تذکره های برقی به یک سریال پایان ناپذیر و دنباله دار تبدیل شده است،‌ بیشتر از دو سال است که شهروندان کشور در انتظار دریافت تذکره های برقی اند. به همین منظور دولت درین ده سال گذشته تذکره های ورقی ساده که به آسانی قابل جعل می باشد، و مردم هم ازین ناحیه به مشکلات روبرو می باشند، توزیع نموده است.
(نمونه صفحه اول تذکره تابعیت گرفته است ضمیمه قانون تصویب و توشیح شده)
بالاخره قانون ثبت احوال نفوس بعد از بسیار جار و جنجال ها در پارلمان و سرگردانی و انتظار بیش از حد در ریاست جمهوری توسط رئیس جمهور حکومت وحدت ملی به توشیح رسید و امید برای توزیع آن پیدا شد، ولی متاسفانه باز هم رئیس جمهور از موضوع خود عقب نیشنی نمود و با اعتراض بعضی افراد قانون را خلاف روند قانونگذاری کشور به ستره محکمه فرستاده است. امید در آینده رئیس جمهور در اقدمات حقوقی و قانونی خویش قبل از اقدام با مشاورین حقوقی خویش مشوره نماید.
بیش از یک سال می شود که وزارت داخله و مخابرات یک تعداد افراد را برای توزیع و طی مراحل تذکره های برقی استخدام نموده و این افراد معاش هم دریافت می نمایند بدون اینکه پروسه توزیع ذکره ها آغاز شود که این موضوع ضربه بزرگ اقتصادی به وضعیت بد اقتصادی کشور است.
حالا موضوع اصلی این است طوریکه در نمونه صفحه اول تذکره دیده می شود، در قسمت اخیر آن تصویر چند شتر گنجانیده است. من به عنوان یک شهروند افغانستان و یک افغان هیچ ارتباط منطقی بین هویت ملی افغانان و شتر نمی بینم. و در متن قانون و ضمایم آن هم درین مورد توضیح داده نشده است.
اگر قرار باشد که عکس یک حیوان در تذکره یا کاریت هویت چاپ شود باید یک حیوان باشد که معرف افغانستان باشد مانند آهو مارکوپولو، باز (پرنده) یا هم گوسفند قره قل که شهرت جهانی دارد. در غیر آن عکس یک حیوان در تذکره یا سند هویت هیچ ضرور نمی باشد. شتر بیشتر یک حیوان مربوط به شناخت اعراب است و تقربیا یک نشان ملی اعراب خصوصا عربستان سعودی می باشد به عقیده بعضی از نویسندگان شتر علامه جاهلیت نیز است.
طوریکه قانون را رئیس جمهور برای تفسیر به ستره محکمه فرستاده است، در پهلوی تغییرات که در باید محتوا آن می آید مثلا درج ملت و ملیت هر فرد در آن باید شکل ظاهری و دیزاین آن هم تغییر نماید و به عوض تصویر شتر یک حیوان که معرف افغانستان باشد یا هم هیچ تصویر هیچ حیوان در آن چاپ نشود بهتر خواهد بود."
پايان نقل قول
بزرگوار محمد اکرم افغان لطفا کلمه افغان را حذف کنيد واگر از مردم پشتون استيد پس نام خود را پشتون و يا پتان بگذاريد. نام پشتون اصل اس

>>>   بهزاد جان خوبی؟؟؟ چرا ازخود واز زهبران نالایق وناشایست خودت یعنی خلیلی پشت/محقق ....ودانش نمیپرسی که چرا ؟ دربرابر این همه قتل وکشتار مردم هزاره بی تفاوت کشسته ونظاره میکنند؟ آیا تو ورهبران دزد صفتت در برابر مردم مظلوم هزاره هیچگونه مسوولیتی ندارید؟ فقط تمام این همه دربدری را بگردن غنی وتیم متعصیبش می اندازید؟

>>>   احظار یک رییس جمهور و یک رییس اجرایی تقلبی انتخابات ، توسط یک پارلمان تاریخ تیر شده غیر قانونی، هیچ دردی را دوا نمی کند.
پانزده سال است که در افغانستان جنگ و قتل و قتال بیست سال گذشته ادامه دارد. در پهلویش تولید مواد مخدره و افزایش معتادان،فساد اداری، رشوه و چور و چپاول توسط هرسه قوه ادامه دارد.
همین پارلمان صد ها مرتبه وزرا را احضار کرده است و اکثراً دوباره رای اعتماد گرفتند.
من اینطور فکر میکنم که همین پارلمان خودش در نا امنی ها دست دارد، تا وزرا را احضار کند و از نزد شان بخاطر رای اعتماد رشوه بگیرند.

>>>   دیگر حرفی و عملی برای گفتن ندارند دزدی کردند غارت کردند از تروریستان به طرق مختلف حمایت کردند دیگر چه بگویند.
باید به گورستان تاریخ بپیوندند.

>>>   از روزیکه سند ننگین دند غور را اقای گلاب منگل به طالبان داد پس از ان مردم شاهد جنایات ورویداد های غم انگیزی یکی پی دیگری از جانب ترورستان طالب داعش هستیند من فرموده اقای بهزاد را تایید میکنم که اگر یک شتر سپل پای گردن دراز مفقود گردد هیت سر هیت واعلامیه سر اعلامیه واخطاریه سر اخطاریه در مورد دریافت ورهایی ان از نزد مردم صورت میگیرد اما در مورد رهایی این شهدای مردم هزاره در منطقه زابل همه اراکین بی خیال وبی پروا بودند این کار سخت درد اور است .

>>>   آفرین به احمدشاه بهزاد!

>>>   از همو روز که حکومت وحشت ملی توسط جان کیری انتخاب شد این روز سیاه را باید میشد دید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است