راهپیمایی باشندگان کابل در اعتراض به فاجعه زابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105971 منبع: پرینت

صدها تن از باشندگان کابل با تجمع در مصلای شهید مزاری اعتراض خود را به ناامنی ها نشان و فرياد عدالتخواهى سر می دهند و با بازماندگان فاجعه زابل همدردی می کنند.

این معترضان با حمل اجساد کشته شدگان و در دست داشتن عکس این افراد با سر دادن شعار به سوی ارگ در حرکت هستند.

اجساد 7 تن از باشندگان غزنی شب گذشته به کابل رسید، شب گذشته زنان و مردان کابل اجساد قربانیان را با شمع‌های روشن تا مصلای شهید مزاری همراهی کردند.

آنان با شعارهایی همچون ما با هم برابریم، مرگ بر حامیان جنایتکار، مرگ بر ستون پنجم، ما ملت واحد می خواهیم، رهبر بی کفایت نمی خواهیم، دولت بی کفایت جنایت جنایت، ع و غ حیا کن حکومت را رها کن، به گلویت قسم به سر بریده ات قسم انتقام انتقام و با فرستادن صلوات به روح کشته شدگان مسیر مصلای شهید مزاری تا ارگ را طی خواهند کرد.

گفته می شود در میان جمعیت انبوه مردم، خبری از حضور رهبران هزاره در این اعتراض نیست.

این اعتراض ها در مناطق دیگر کشور مشاهده می شود و همچنان ادامه دارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها اگر رهبر داشتند این گونه قربانی نمی شدند. کجایند کسانی که در فصل انتخابات چپن رهبری و پهلوانی می پوشند؟ گلو پاره می کنند؟ مدعیان دروغین رهبری هزاره فقط اهل معامله اند و بس.

>>>   این اعتراضات زنگ خطری است برای ارگ نشینان، صبر و تحمل حدی دارد اگر ارگ نشینان بعد از این هم چشمانشان را بر این گونه جنایات ببندند و فقط به اظهار تاسف و توصیه های اخلاقی اکتفا کنند بدانند صبر و تحمل این ها به پایان می رسد. اگر این مردم اسلحه بدست گیرند ارگ را خراب و ارگ نشینان و عمال انان را به خاک سیاه خواهند نشاند پس ای رهبران به درد و بی درگ لا اقل برای تدوام ریاست و نوکر ی تان برای اربابان خارجی کمی به فکر جان مردم و ملت باشید و جلوی وحشی گران و سفاکان را بگیرید و الا اگر خود ما اقدام به انتقام کردیم هزینه اش برای تان سنگین خواهد بود

>>>   بنده چون دیگر هموطنان ، سربریدن مردان ، زنان وکودکان افغان را تقبیح میکنیم و برای بازمانده گان شان صبر خواهانم . ولی از قوم شریف هزاره میخواهم تا در قدم نخست بازخواست از رهبران معامله گر خود چون خلیلی ، محقق ، دانش ، مدبر و غیره وغیره نمایند ، چون اینها در طول 13 سال گذشته همه امکانات دولتی را بنام قوم شریف هزاره تصاحب و به نفع خویش از آن استفاده نموده اند ، بعدآ تقاضا استعفا و یا برکناری ریس جمهور و ریس اجرایی را نمایند . بنده که از نزدیک در چهارراه ابن سینا محل برگزاری تظاهرات حضور دارم ، شاهد هستم که یک تن از رهبران قومی ، قوم شریف هزاره در محل تظاهرات حضور فزیکی ندارند .
کوه کن پنجشیری

>>>   اینجابودکه مردازنامردشناخته می شد حیف که نیامدند؛ یعنی همه ربران ما نامرد بودند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است