بی توجهی حکومت، باعث سربریدن هفت نفر شد
مسوولان حکومت به ما و به نمایندگان مردم غزنی وعده سپردند که عملیات کماندویی را انجام خواهیم داد اما هر بار ما را سردواندند تا شاهد چنین فاجعه ای شدیم 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105969 منبع: پرینت

بریدن سر هفت مسافر در زابل واکنش های تندی را برانگیخته است. رییس جمهور غنی در اعلامیه ای این حادثه را محکوم نموده و آن را نشانه زبونی و شکست دشمنان افغانستان خواند. سربریدن دو زن،دو کودک و سه مرد که از باشندگان جاغوری غزنی هستند در زابل واکنش های تندی را برانگیخته است. در حالی که داعش عامل این حادثه خوانده شده است. برخی نمایندگان مجلس طالبان را عامل این کار گفته اند. چرا حکومت اقدامی برای رهایی آنها نکرده است؟

داکتر عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در مجلس در برنامه «فراخبر» گفت: این اتفاق معلول بی توجهی حکومت در حل این موضوع بود. پدیده شوم گروگان گیری با گروگان گیری سی و یک تن از مهاجران کشور شروع شد و گفته شد که داعش این کار را انجام داده است. بعد از آن هم چندین بار این کار تکرار شد. در طول این مدت هم تلاشها و رایزنی هایی با دولت افغانستان صورت گرفت.

وی در خصوص عاملان ا ین جنایت عنوان کرد: گفته شده که گروگان گیرها در واقع کسانی هستند که از هویت سیاسی داعش کارهای اینچنین را انجام می دهند و مقر آنها در خاک افغان ولایت زابل است. حکومت هم در جریان این قضیه بوده است. بخش هایی از طالبان نیز با آنها همکار بوده اند. شبکه مربوط به ملا دادلله در آن منطقه با آنها همکاری داشته اند.

سجادی نتیجه کم کاری حکومت را چنین حادثه ای می داند و می گوید: نماینده های غزنی چندین بار با رییس جمهور دیدار کردند و در این مورد تقاضا کردند که عملیان جدی کماندویی در آنجا انجام بگیرد، هم برای رهایی و نجات جان گروگان گیرها اقدام صورت بگیرد و هم برای برچیده شدن این غده سرطانی که در خاک افغان مستقر هستند. چرا که آنها اقداماتی را برای گروگان گیری همواره انجام می دهند اما متاسفانه بی توجهی ها، کم کاری ها و بهانه های مسوولان باعث شد که کار به اینجا کشیده شود.

وی ادامه داد: مسوولان حکومت به ما و به نمایندگان مردم غزنی وعده سپردند که عملیات کماندویی را انجام خواهیم داد اما هر بار ما را سردواندند تا شاهد چنین فاجعه ای شدیم.

این نماینده مجلس گروگان گیرها را دشمنان خونخوار تمام مردم افغانستان می خواند و می گوید: داعش و طالب و کسانی که در افغانستان مردم را سر می برند، دشمن تمام مردم افغانستان هستند. دشمن یک قوم بخصوص نیستند. دشمن یک مذهب خاص هم نیستند. اگر امروز آنها در خط مقدم سربریدن های خود، مردم هزاره را قرار داده اند، دیگر اقوام باید متوجه باشند، کسانی که چنین عمل های غیر انسانی را انجام می دهند، در مرز مردم شیعه و هزاره متوقف نخواهند شد.

قبلاً هم تعداد زیادی از هم وطنان ما توسط این آدمکش ها سربریده شدند. قبل از این حوادث نیز کسانی به فجیع ترین حالت به شهادت رسیدند. دشمن، دشمن بی رحمی است و پایبند به هیچ اصول و مقرراتی نمی باشد. گروگان گیرها در صدد بودند که نشان دهند عده ای از پشتون ها هستند که این مردم هزاره را گروگان گرفته اند تا جنگی قومی را به راه اندازند که خوشبختانه با آگاهی هایی که از طرف نمایندگان داده شد این موضوع رفع شد و حکومت افغانستان، مردم زابل، مردم جاغوری تضمین دادند که با مشترکاً با دشمن مبارزه کنند. متاسفانه با توجه به اینکه کم کاری هایی از طرف حکومت وجودداشت اقدام به موقع صورت نگرفت و فاجعه رخ داد.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی اشتباه وبد کردی اقای عبدالقیوم سجادی که گروگانهای داعش را بدن قید وشرط رها ساختید وگروگانهای مسافر هزاره را گردن بریدند ، این بزرگترین خیانت واشتباه تاریخی شما نمایندگان در خانه ملت است وعملکرد شما هرگز از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد .کسانیکه نماینده ومیانجی موکل خود میباشد از حقش دفاع باید کند نه کردید وان بیگناهان را به دست جلاد واهریمن دادید که سلاخی کند .

>>>   خداوند وعده داده تقاص خون بیگناه را خواهد ستاند اما خداوند دوباره درقران شریف فرموده سرنوشت هر جامعه ای به دست مردم آن جامعه عوض خواهد شد لذا تا زمانیکه مردم ظلم را می پسندند و حاکم بی کفایت را قبول می کنند همین وضع ادامه خواهد داشت وچه بسا روزی گریبان خود انان را خواهد گرفت
درست است که چنین جنایاتی دل هر انسانی را به درد می آورد اما وعده خداوند حتمی است ، مطمئن باشید .

>>>   سجادی محترم رهبری بیشتر حکومت در دست هزاره هاست معاون دوم غنی معاون دوم عبیدالله و مشاور حقوقی
غنی و کمپاین خلیلی به غنی و خود کرد را نه درد است و نه درمان و اگر شکایت دارید اول سر به گریبان خود نماید زیرا با دزد دهن جوال گرفتید و منتظر عواقب اعمال خویش باشید.
دوراندیش

>>>   نفرین برآنکه انسان را بر اساس قوم ، نسب ،شکل ، لسان ، عقیده سیاسی و مذ هبی وملیت تصنیف کند . بدانید که ما همه انسانیم و از آدم وهوا به وجود آمده ایم و خالق یگانه داریم.

>>>   آفرین صدای سجادی هم شنیده شد بلاخره نماینده سابق مردم غزنی هم لب به سخن گشد سجادی جان ادامه بده خیلی خوبه مردم از امثال شما انتظار دارند حداقل از مظلومیت مردم غزنی دفاع کن.
مهاجر از ایران

>>>   انالله و انا الیه راجعون. شهادت این مظلومان را تسلیت می گویم. لعنت بر این شیاطین داعشی.

>>>   این یک یانیه فریبکارانه است به چنددلیل
1-دراول گفته شده توسط عناصر افراطی جنایتکار سر بریده شدند
یعنی ذکرنام طالب وداعش نیامده است یعنی اینها جنایت کار نیستند
به نحوی حمایت ازجنایت کاران
2-مردم ما از شرق تاغرب و از شمال تا جنوب کشور از این حادثه درد می کشند و از جنایتی که بر هموطنان ما می رود رنج می برند و احساس تنفر می کنند.
..بایدمینوشت ازاین حادثه جنایت کارانه ای طالب وداعش وحامیان آنها رنج میکشند
اینجا سستی اراده وبزدلی وترسوبودن اشرف غنی رانشان میدهد
3-
ما مصمم هستیم که انتقام خون این هموطنان خود را بگیریم، و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. اما به یاد داشته باشیم که تمام اینها در صورتی امکان پذیر می گردد که بر احساسات خود غالب شویم
...این جملات فی نفسه خوب است اما دروغ است به علت اینکه عملا
تروریستان را ضربه نمیزندوکار بنیادی برای ازبین بردن طالب وداعش انجام نمیدهدوقتی دوستم عملا طالبان رامی زندداداشرف واطرافیان متحجروجنایت کار اوبلند میشودومانع میشوندوعوض اینکه جایزه بدهد
4-مردم رابه آرمش دعوت کرده است این خوب است منتهی
...آرامش مرگباروسوق وهدایت به سوی مرگ تدریجی یعنی برای نجات جانتان برنامه دفاعی نداشته باشیداعتراض نکنید ازحال یکدیگربیخبرباشیدتاهر کدام به نوبه خودسربه نیس ونابود بشویدمثل مارشال فهیم برهاندین داود عبدالا وعبدالمطلب بیک...وقتل عام عمومی

>>>   واقعیت است حکومت در کدام چیز توجه کرده که در رهاهی این شهدای مظلوم توجه میکرد امروز چه یک روز تاریخی بود اگر بار دیگر به این شکل تظاهرات صورت بگیرد من شخصا متیقین استم که تاریخ یک بار دیگر رقم خواهد خورد اما بسوی آرامش و امنیت تعادل و رفاه همیشگی باز هم قوم و برادران هزاره ما که امروز سر رئیس جمهور را نزد همه خم ساخت که متأسفانه شرم و حیا ی وجود نداشت اگر می داشت حد اقل استیفا میدادند

>>>   وکلای بی حس ولسی جرگه کاش بجای آن طفلان که در جلالآباد ،پکتیکا ،غزنی و زابل ، وغیره نقاط افغانستان شهید شده اند زبان شما بریده میشد و چشمهای تان کور میگردید که بعد از وقوع فاجعه شما سخنرانی نمیکردید وشما یک روز اعتصاب و مظاهره را علیه این بی عدالتی ها براه انداخته اید ؟ نه نه نه بروید مفت خور ها ی بیحس .
خاموش از فرانسه

>>>   دیروز به محترم سجادی نوشتم که از رهبران هزاره در دولت
شکایت کنید نه از دیگران که هزاره ها را برای منافع خود ها
گروگان گرفته اند و این حرف من را محقق دیروز به اثبات رساند .
دوراندیش

>>>   شما خو با عث سربریدن تبسم ما شدید. اگر الان دولت را متهم می کنی بکن و لی وجدانت تو را رها نخواهد کرد و مدام شما را بر سر این معامله ننگین سرزنش خواهد کرد اگر وجدان تان را کاملا خباثت و نامردی کثافت نگرفته باشد

>>>   سید سجادی این یک خیانت دیگر شما بر علیه هزاره است شما با رای مردم جاغوری به پار لمان رفتی ولی در نتیجه با میانجیگیری خویش سب سر بریدن هفت تن مردم جاغوری شدی اخیر جواب بستگان این ها را چه میدهی؟

>>>   آقای سجادی شما وامثال شما که وکیل مردم هستید،هم کوتاهی کردید کاری برای مردم تان نکردید،مگر شما میانجگیری نکردید،درواقع همۀ به عنوان دزد سر گردنه تشریف دارید،برای غارت کردند مردم افغانستان کمر بسته اید نه برای خدمت به مردم،تنها چیزی که برای شما ارزش ندارد مردم است.

>>>   بعد از حملات ساختگی پاریس که بهانه برای حمله نظامی به سوریه میباشد یک عده افغانهای بیعقل و بیسواد صفحه فیسبوک خود را با پرچم فرانسه عیار کرده . این کار این عده اشخاص بیسواد کاملا بیسوادی شان را نشان میدهد . داعش و طالب که از طرف خود غربیها سالها بر علیه مسلمانان ایجاد شده و تنها چهار صد هزار مسلمان را در سوریه شهید کردند . ایا این اشخاص چرا در خواب هستند چرا بیدار نمیشود .
احمد

>>>   شما وکیلان ولسی جرګه همیشه انتقاد کرده و میکنید واصلاحات می خوهید چرا اصلاحات را از خود شروع نمیکنید شما وکیلان قتل کردید زمین ها را غصب کردید و شهرک ها راساختید و قاچاق شراب و ارد و نفت و مواد مخدره را کردید و رشوت خوردید و قانون خشونت زنان را پاس نکردید و وکیل تان سه رشوت خور شهرک سازی را به سرحد تاجکستان نقل دادید که فرار کند اما از طرف حکومت ګرفتار شدند و به وکیل جزا داده نشد شما طالبان را به پاکستان منتقل کردید که زخم شان تداوی شود و لست خاینین و حنایت کاران ولسی جرګه در نزد شما وجود دارد و انرا افشا نکردید این تالار فساد باید منحل شود و شما محکمه شوید و جایدات های شما به خزانه ملت داده شود و برخی شما اعدام شوید بنام مجاهد مردم بی ګناه را کشتید و چور و چپاول کردید شما دزدان ملیونر و ملیادر شدید از خون ملت . شما حق تنفس هوا را در این دنیا ندارید
بصیر نظری

>>>   همه شما رهبر و مسئول خائن هستید خدا از شمارا نگذره تا داعش و طالب زن وب چه ای شما ها را گردن نزد نمی فهمید مردم ملت چی میکشند

>>>   سجادی باید برای دادگاه آمادگی بگیرید چه ضمانت وجود داشت که گروگان ها را بدون قید و شرط رها کردی و زن و فرزندان مردم را به کام مرگ کشاندی اول باید قانون تبادله را میدانستی بعد به جرگه صلح اشتراک مینمودی . اگر وجدان داری خودت باید به این کار اقدام کنی خود را تسلیم محاکمه وجدانی و ایمانی نمایی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است