مردم اشرف غنی را مزدور می دانند
نزدیکی حکومت اشرف غنی به پاکستان باعث شد که مردم به اشرف غنی بدبین شوند و به وی اتهام بزنند که وی مزدور پاکستان است. قرارداد امنیتی هم که بین پاکستان و افغانستان امضا شد باعث شد که همه بر این باور شوند که اتمر و اشرف غنی به نفع پاکستان کار می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105968 منبع: پرینت

با وجود سیزده سال رابطه با پاکستان، با شکل گیری حکومت وحدت ملی در افغانستان، روابط افغانستان در نخستین گام ها با پاکستان شتاب زده نزدیک شد تا اینکه رییس جمهور غنی مرکز قدرت را پیدا کرد و به اردوگاه پاکستان با مقام های آی اس آی دیدار کرد تا درب مذاکره و گفتگو را با پاکستان باز کند اما پاکستان باز هم مثل سالهای گذشته با سیاست های دو منظوره و دو پهلو به افغانستان نگاه کرد. افغانستان در این یک سال رابطه با هند را قطع کرده بود و حالا دوباره به سوی هند رفته است.

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» گفت: سفری را که اتمر روز گذشته به هندوستان داشته، ابتکار اشرف غنی و عبدالله نبوده است. این کار مربوط به سفری است که در روزهای آخر حکومت کرزی، آن زمان که از پاکستانی ها ناامید شده بود لیست طویلی از ضرورت ها و نیازهایی را که داشت از قبیل مهمات و سلاح به هندتقدیم کرد و هند قبول کرد که آنها را بدهد. مدتی بعد از این ماجرا حکومت اشرف غنی بر سر کار آمد. اشرف غنی هم به خاطر اعتمادی که به پاکستانی ها در خصوص صلح کرده بود این مهمات را یکطرفه ملغی کرد. از این طرف هم یکطرفه به پاکستان اعتماد کرد و شکست خورد. نتیجه این کار هم هیچ فایده ای نداشت و پاکستان بدتر از گذشته کشور ما را ناامن کرد.

وی در خصوص نتیجه اعتماد اشرف غنی به پاکستان اظهار کرد: طی یک سال، جنگ ها در افغانستان بسیار شدت پیدا کرده است، در گذشته ها ولایت های ما سقوط نمی کرد و حالا سقوط کرد و همچنان سقوط می کنند. ارزش پول ما در عرض یک روز به شدت کم می شود. زنان و کودکان ما سربریده می شوند، پاکستان در سطح ملی و بین المللی ما را تخریب می کند و گروه های افراط گرا را همچنان تولید و تمویل می کند و به کشور ما می فرستد. اگر حسن نیت و همجواری و پیشرفت سیاست این است گناهی بزرگتر از این وجود ندارد.

سعیدی سران حکومت را نیازمند به ارتباط با هند می داند و می گوید: اشرف غنی تمام کارت های بازی خود را یک شبه به پاکستان تقدیم کرد ولی پاکستانی ها با همان بی وفایی که عادتشان بود و همه می دانستند به ما پشت کردند. حالا سیاست های ما با پاکستان به بن بست رسیده است. حالا که حکومت به سوی هند رفته، کار بدی نکرده، کار خوبی است اما این کار را باید در ابتدا انجام می داد نه حالا که یک سال گذشته و مجبور شده است که به سوی هند برود.

این آگاه سیاسی معتقد است مردم اشرف غنی را مزدور پاکستان می دانند و گفت: نزدیکی حکومت اشرف غنی به پاکستان باعث شد که مردم به اشرف غنی بدبین شوند و به وی اتهام بزنند که وی مزدور پاکستان است. قرارداد امنیتی هم که بین پاکستان و افغانستان امضا شد باعث شد که همه بر این باور شوند که اتمر و اشرف غنی به نفع پاکستان کار می کنند.

وی در خصوص راه حل بیرون رفت از اوضاع کنونی افغانستان عنوان کرد: تا وقتی که رهبران حکومت افغانستان، افغانستانی واقعی نباشند، ما چنین مشکلاتی در کشور خواهیم داشت، تا وقتی که معیار مقام و منزلت نباشد، مشکلات کشور حل نخواهد شد. تا زمانی که تعریفی درست از دوست و دشمن و از منافع ملی نداشته باشیم سردرگم خواهیم بود و تا زمانی که رییس جمهور بر خلاف قانون عمل کند و مجرمان را از بندها رها کند و به آنها مقام و منزلت بدهد کشور ما همچنان رسوا خواهد بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مزدور پاکستان است اشرف غنی بیچاره مزدور. مزدور. است

>>>   سه روز دادخواهی متداوم برای سقوط دادن ارگ و قصر سپیدار و سيصد سال زندگي انساني!!
حکومت "ع و غ " یکی از مضحك ترین، بی کاره ترین، بی کفایت ترین، منفورترین، لجام گسيخته ترين ، بی برنامه ترین، بی تدبیر ترین، بی مشروعیت ترین، فاسد ترین، رشوت گیر ترین، مسخره ترین نظام هاي سیاسی در تاریخ کشور و منطقه شناخته شده است.لهذا، این رژیم طالب پرور و خودکامه به زور مردم بايد سقوط داده شود و در بدل آن یک نظام سیاسی مردم سالار، شفاف، پاسخگو و انساني نهادینه شود..!
شرم دارم كه هموطن با طالب باشم!!
لطفا اين پيام را همگاني سازيد و ارگ را بلرزانيد!

>>>   لباس کوچی ها را به جان کودکان هزاره، تاجیک و اوزبیک داده، گویی بسیار دلسوز است و گویی وحدت ملی را تمثیل می کند. مگر هزاره و تاجیک و اوزبیک از خود لباس سنتی ندارند که می خواهد با سرکوب فرهنگ آنان، نمایش مضحک ملی اجرا کند؟ تروریست های هم قبیله ای اش گلوی گودکان را می برند و او تروریزم را فرماندهی می کند و با سوء استفاده از کودکان دست به مسخ تاریخ و فرهنگ می زند.

>>>   یگانه راهش سرنگونی حکومت ع.غ است وبس یک کشورچندتا ریس
جمهورنمیشودبایدریس جمهوریکی باشدوقاتع تسمیم بگیرد درغیران
همین بدبختی ادامه خواهدیافت همه داریی بیتلمال راغارت وبه قوم
خویش خودریس جمهورهاتقسیم میکنند باقی مردم بیچاره یاباید.در
جنگ کشته شوندیاازسرناداری بایدبه داعش یاطالب بپیوندند ویاهم
ازسردرگمی ترک وطن کنندمامردم افغانستان عادت داریم که خوب
صبرمیکنیم که دردوسرطان همه وجودماراگرفت وراهی علاج به اخر
رسید!ان وقت سراسیمه وورخطادست به کارمیشویم کشورماچی
نمونه کشوراست که تاحالی وزیردفاع بزرگترین تصمیم گیرنده دفاعی
کشوراست نداریم کشوری که وزیردفاع نداشت یعنی اردوی
منظم نداردپس بایدبه این حکومت 2ریس جمهور و4معاون بایدخاتمه
داده شودچون که خیرمردم دران نیست وفقط به نفع خودبه قدرت
رسیدگان است..
حقجو

>>>   ا ین نظام به رهبری غنی امتحان خود را طی یکسال داد و ثابت شد که بدرد خور ملت نستند و باید ارارگ رهانده شوند به زور مردم که زور خدا است و ملت از این بدبختی نجات یابد .
دوراندیش

>>>   سه روز دادخواهی متداوم برای سقوط دادن ارگ و قصر سپیدار و سيصد سال زندگي انساني!!
حکومت "ع و غ " یکی از مضحك ترین، بی کاره ترین، بی کفایت ترین، منفورترین، لجام گسيخته ترين ، بی برنامه ترین، بی تدبیر ترین، بی مشروعیت ترین، فاسد ترین، رشوت گیر ترین، مسخره ترین نظام هاي سیاسی در تاریخ کشور و منطقه شناخته شده است.لهذا، این رژیم طالب پرور و خودکامه به زور مردم بايد سقوط داده شود و در بدل آن یک نظام سیاسی مردم سالار، شفاف، پاسخگو و انساني نهادینه شود..!
شرم دارم كه هموطن با طالب باشم!!
لطفا اين پيام را همگاني سازيد و ارگ را بلرزانيد!

>>>   بهترین روز بود برای استعفایت آقای عبدالله، امروز تاریخ برایت فرصت داده بود که به انگشت های بریده شدهء دوران انتخابات احترام بگذاری. امروز سنگ و چوب برای تان گفتند که شما زعیم نیستید. اشرف غنی که رسوایی را دوست دارد، ولی شما فرصت طلایی یافته بودید که در کنار مردم می ایستادید. من که به حیث یک شهروند دیگر حتا از اعتراض علیه شما شرم دارم. دیگر شما و ارگ نشینان بی خاصیت را انسان نخواهیم شمرد. شما بی مایگان تاریخ خواهید شد و خداوند بیشتر از این شما را خواهد شرماند. مرگ هم از شما خواهد شرمید!

>>>   رهبر ستوت پنجم پیدا شد .
رهبر ستون پنجم حامد کرزی و تیم فاسد اش است .

>>>   انقلاب،اتقلاب، انقلاب، هموطنان عزیز وقت آن رسیده که دیگر دست این اهریمنان خود فروخته را از حکومتوحشت ملی کوتاه و آنهارا از ارگ وقصر ها بیرون نماییم و محاکمه کنبم ، این حکومت به به ساز ودهل ونقاره پاپاکستانی ها می رقصد وارادهء خدمت به مردم افغانستان را ندارد بهوش بیایید واین جنبشی که اوج گرفته قوت بخشید ودر وازه های ارگ را بشکنید ودشمنان خود را ازبن ارگ وقصر ها بیرون برانید ،این شروع یک انقلاب است نگذارید خفه نمایند زور مردم در حقیقت زور خداوند است واین نیرو را که ظالم را باید سر نگون نمایید خداوند بما اعطا نموده است پس از آن استفاده کن، اشرف غنی احمدزی وعبدالله نمیتوانند دیگر مواثریت داشته باشند ،چون لیاقت واهلیت رهبری کشور را ندارند وادامه دهنده مکتب منحط کرزی خاین ملی می باشند، هموطنان این انقلاب را ولو که هزینه هم داشته باشد به پیروزی برسان وحکومت و حشت ملی را سر نگون نما.

>>>   اگر عین وغین آرزو دارند افغانستان آرام شود باید هرچه زودتر یکی شان کنار رود، دریک مملکت یک رییس‌جمهور ویا یک حکمران کفایت کننده است، تا زمانیکه یکی ازاینها از قدرت نگزرد افغانستان بدین منوال باقی خواهد ماند ونوکری دیگران راخواهد کرد.
عبدالله ریحان

>>>   احسن امیدوارشدم ملت توانمند گردیده ا ست وهوشیار دردخودشان را
می فهمنداین ها نه تنها ازاین نسل بلکه ازنسلهای آینده وامنیت کشور دفاع میکنند.
بااحترام

>>>   مرد خاموش:
دو صد نفر از فاشیست ها به رهبری یون و احدی به خیابان آمدن یک روند ملی ( توزیع شناسنامه ) را تعویق انداختن اما امروز بیش از نیم میلیون نفر به جاده آمد اند اما کسی به حرف اینها حتا گوش نمی دهد .
حالا خود قضاوت کنید

>>>   دادخواهی را از سرنگونی متفکر فاشیزم از ارگ کابل آغاز باید کرد.
واکنش متحدانه مردم در برابر قتل بی رحمانه هفت تن از هموطنان هزاره مان توسط فاشیست های مذهبی و نژادی در زابل بگونه ای بزدلانه و غیر انسانی در 14 سال اخیر سابقه نداشته است. امروز مردم افغانستان یک پارچه با شعار دادخواهی در برابر فاشیزم وارد میدان شده اند.
نباید بیش از این در برابر پدر و متفکر فاشیزم در ارگ کابل خاموش نشست.
دادخواهی را با سرنگونی متفکر فاشیزم از ارگ کابل شروع کرد و دست به یک انقلاب سر نوشت تاز تاریخی زد.
امروز باید سر نوشت خویش را دگرگون ساخت.

>>>   حکومت هند و پاکستان هر دو در جنگ نیابتی در افغانستان سر مایه گذاری میکند هر دو با یک هدف و نزدیکی با افغامستان و هیج کدام در حل مسله افغانستان صادق نیستند ، هر دو برای مطلب خود دلبری مکند و حکومت بیچاره افغانستان از بس که بی عرض و دهن بین بیگانه هستند باید دست تضرع به این و ان دراز تمایند و ان سر زمین پتان ها که هر دو کشور می ترسیند اثری نیست .

>>>   غنی احمدزی فاشیست و مزدور پاکستان و امریکا است. وطن را خراب میکند و طالب و داعش را به ارگ دعوت میکند

>>>   حقیقت چنین است این آدمک غلام بچه کرزی تمام حقایق را خصوصا موضوع کندز را به منافع پشتون زی ها کتمان نمود و به چشم تاجک و هزاره خاک پاشید، این خبیث به مراتب خطر ناکتر از ملاعمر، کرزی و غنی است.

>>>   درمحو دولتمردان خائن درنگ نمودن جائز نیست. اگر تمامی مردم افغانستان در مرکز و ولایات تصمیم جدی در براندزی دولت خائن بگیرند. مسلما نتجیجه بخش است. دگر بااین دولت که بر اساس تقلب امریکا بوجود آمده درنگ نمودن ناکامی ملت است.
باید با یکصدا این حکومت متقلب وفاشیستی را سرنگون کرد. دولت ناکار آمد ازتصمیم مردم واهمه دارد. هرچه زودترآنرا باید به اتفاق سرنگون کرد. همچنان عبدالله بچه فلم سبوس بدرد مردم نمیخورد.
جلال پاشا از هرات

>>>   رییس جمهوری که توسط جان کیری بالا برده شود از این بهتر نشود..

>>>   مزدور نیست چه است مستقیما از طرف بادارش توسط وزیر خارجه آن جان کری گماشته شد و امروز عملکرد هایش هم مطابق دستور آن است پس مزدور شاخ میداشته باشد یا دم ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است