هزاره ها آرام باشید !
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105967 منبع: پرینت

گروگانگیری قومی و سمتی در حال تبدیل شده به یک فرهنگ ناهنجار است. فرهنگی که می تواند زمینه ساز معضلات اجتماعی در آینده این سرزمین باشد و نسل بعدی کشور را به سوی تسویه حساب های قومی بکشاند.

سیاست غربی ها از ابتدا برای سرگرم نگهداشتن مردم، ایجاد اختلاف و اغتشاش ذهنی و بعد با تداوم مراحل روانی آن به درگیری های قومی و مذهبی بوده است. گمان می رود این سیاست هدفمند غربی ها ببار نشسته و می رود تا بر اختلافات قومی و جناحی دامن بزند و مردم ما را با خشمگین ساختن، درگیر مسایل درونی نماید و غربی ها بدینوسیله بتوانند بر غارت خود بدون توجه اذهان عامه ادامه دهند.

هدف غربی ها در راستای غارت افغانستان و حتی دیگر ممالک در حال جنگ، ایجاد مشغولیت های ذهنی و روانی برای مردم می باشد تا دیگر کسی به غارت فکر نکند و همگان درگیر امور داخلی خود باشند.

سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن انگلیس، به سیاست اختلاف بینداز و غارت کن آمریکایی ها بدل شده است. بدین معنی که آمریکایی ها هرگز خواهان اقتدار و حکومتداری در دیگر کشورها نیستند، فقط می خواهند کشور های دیگر را غارت کنند و به بهای دربدری و آوارگی و بدبختی دیگران و ویرانی دیگر کشورها ، به به منابع انان دسترسی داشته باشند و بردنی ها ببرند و آبادی دیگران را ویران کنند.

متاسفانه کشور ما اکنون میدان تاخت و تاز غربی با جواب گرفتن از طرح های روانشناختی اجتماعی شان، گردیده و سال های دیگر وضعیت بحرانی امروز تداوم خواهد یافت و غربی ها همچنان به غارت افغانستان مشغول خواهند بود.

سربریدن پیر و جوان و زن و کودک، روش جدید تحریک و مشغول نگهداشتن اذهان عامه است. روشی که یک قوم خاص و پر سر و صدا را نشانه گرفته دیگر اقوام را مخالف این قوم جلوه داده است.
در این میان افراد مغرض دیگری نیز هستند که با زنده کردن جنایات گذشته قومی، تلاش بر تشدید بحران ایجاد شده دارند.

لطفا بخود آیید. اینها که بین ما اختلاف می اندازند از ما نیستند بل عاملان غربی ها هستند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غربی ها را که آورد ؟
فکر می کنید که هزاره آورده باشد ؟

>>>   هرچه ما را بکشید زنده تر میشویم...

>>>   بای ذنب قتلت؟ به جرم انسانیت و شیعه بودن؟ به جرم پیروی از أهلبیت پیامبر؟ به جرم پیروی از علی و اولادش؟
تاکی هزاره ها باید قربانی توطئه های شوم فرقه گرایانه باشد؟
اکبری

>>>   مردم بیچاره به خاک وخون غلطیده اند ولی این پست ها به فکر عکس گرفتن و فیشن کردن هستند . ازخداوند لایزال میخواهم از اشرف کل گرفته تااخیرین تیمش و ازعبدالله خانم گرفته تمام اولاد واقوامش به روز این چند نفر که سرشان بریده شده بیفتند.
نیکیار هرات

>>>   بر پدر تان لعنت اگر طلب هستى واگر داعيش فايش هستى واگر مسلمان نما هستى واگر دزد هستى مثل يك ...هستى بسيار بي ناموستى خواهر ومادر ندارى از خربه دنيا امدين اينها خو. امريكايى نبودند كه اسلام را پيروز كردى 'زور تان ده خر نميرسد ده پالان ميزنيد اى بي دين ها كافر از شما كرده صد مرتبه بهتر است
٠م ى

>>>   ظلم پذیری و یا عاجزی مقصر اصلی است.... مردم هزاره همیش عاجز بوده همیش ظلم را قبول کردن به این جهت مقصر اصلی خودی شان هستن.... در برابر ظالم باید ظالم بود زدن را با زدن باید جواب داد کشتن را با کشتن سر بریدن را با سر بریدن.....
احمد

>>>   بهتر ایست که برای مقابله با تعدیات بیشتر آمادگی حاصل شود

>>>   بعضی وقت ها با خود می گویم چرا ما ملت افغانستان به جای اینکه متحد و غم خوار هم باشیم . هر فرصتی را که گیر بیاوریم دست به قتل عام هم دیگر میزنیم ؟ میدانید موضع چی است ما افغانها احمق هستیم و دشمن هم از این فرصت استفاده می کند و افغانها را علیه یک دیگر تحریک می کند . بعضی وقت ها به بهانه مذهب . و یا زبان . و یا قوم . و نژادی . هم دیگر را قتل عام می کنیم . و ضرر و ضربه این فتنه ها به ملت مظلوم افغانستان میرسد و سودش به دشمن که میخواهد از این طریق جامعه افغانستان را نا امن کند و جنگ خانمانسوزی علیه قوم های افغانستان را بیاندازند . ملت افغانستان به خدا سوگند ما نفرین شدیم . عذاب بیوه زنان و یتیمان و کشته شدگان بی گناه ما را به این روز انداخته است. اگر یادتان است بعد از شکست شوروی مجاهدین به جان هم افتادند . ان دسیسه شوم و ناپاک و خارجی در حال شکل گرفتند در گروه متحده امارت اسلامی افغانستان است . اگر چنین شد افغانستان به منطقه قبرستان خود افغانها تبدیل خواهد شد و سودش به نف دشمنان خواهد بود . و ملت افغانستان زیره خاک فرو خواهد رفت . و من از هیچ گروهی حمایت نخواهم کرد و انان گروه ها را جنگ سالاران و متجاوز خواهم خواند . و یاد اوری خواهم کرد که این برادران هزاره توسط داعش به شهادت رسیدند . و طالبان هیچ دستی در این جنایت ندارند . من هم یک هزاره هستم و در غم های برادرانم شریک هستم . روحش شاد و یاد شان گرامی . من یک هزاره هستم .
حبیب الله یوسفزی

>>>   خدا یا اگر جای حق نشسته ای انتقام این مظلومان که بی دلیل سرشان بریده شده است را بگیر.

>>>   روحشان شاد ویادشان گرامی باد از خداوند برای بازماندگان انها طلب صبر می طلبیم
نبی جاغوری

>>>   اولاد های ناخلف طالبان و داعش وحزب گلبیدین در پوهنتون ننگرهار جمع شده وبعوض اموزش به دامن زدن به نفاق قومی وزبانی وسمت در فعالیت اند واکنون بیرق های طالب وداعش وحزب گلبیدن را با خود گرفته بر ضد دولت وحدت ملی شعار داده خواهان امارت طالبانی بجای حکومت موجود قوله سردادند ودر روز روشن در یک فضای مطمین این خواست نا مشروع وضد اسلامی ومردمی شانرا الهام گرفته از ای اس ای را از طریق بلند گوی شان بطور واضح وبی حراس بنفع دشمنان ملت وجاسوسان ای اس ای پاکستان قوله سرداده علت چیست که جلو این خاین کشور بنام محصلان پوهنتون که در حقیقت انها محصلانه نه بلکه جا سوسان بیگانه اند از طرف مسولین امنیتی جلو خیانت شان را نگرفته اند وگذاشتن تا دل شان خواستند توهین بد گویی از دولت کردند وصفت نادرست از خاینین ووطنفروشان چون طالبان و حزب گلبیدین وداعش منکر دین را کردند این عمل اولاد نا خلف که پدران شان بدستور ای اس ای در رویا رویی جنگ با قوای امنیتی بنام طالب وحزب اسلامی گلبیدین وداعش در نبرد اند فرزندان شان بنام محصل پوهنتون در ساحه حاکمیت دولت با استفاده از اذادی بیان چنین تظاهرات وشعار های دشمن ستیزان را راه اندازی کنند در حالانکه چنین تظاهرات به نفع دشمن ودادن شعار ها در قانون ازادی بیان گنجایش ندارد ویک جرم مطلق وخیانت به کشور وشهدای راه ازادی کشور است که هرروز خون های شان از جانب وطنفروشان جاسوسان بیگانه بنام طالب وداعش و حزب اسلامی گلبیدین ریختنانده میشود باید سازماندهندگان وطراحان همکاران در این تظاهرات ضد مردمی وقانونی گرفتار وبه جزای اعمال شان رسانده شوند تا در اینده دیگر شاهد چنین خیانت وجنایت انهم در منطقه نفوذ کامل دولت نباشیم در غیر ان این نوع حرکات دشمنان وطن وازادی وسیع ..سیعتر خواهد گردید که معار ان مشکلات را ببار خواهند اورد .

>>>   خداوند اين ....انتهاري ظالم و خدا ناترس را نيست و نابود كند . كلان هاي شان در ارگ خود را گرفته و باند هاي ديگراش مردم را قتل ميكند از خداوند خواستيم كه سر اولاد خود تمام كنند
كابل

>>>   یک مشت رهبر بی کفایت و دزد بالای هزاره ها حکومت میکند؛ یک عده دنیا پرست و جیره خوار.

>>>   عجب است اجساد سربریده انسان های بی گناه که به جرم زیر حاکمیت دروغین ع وغ رندگی میکنند و عکسهای یادگاری ع و غ با باد اران شان که ایشان را به چوکی های حاکمیت بی صلاحیت نشانده اند. شرم است و ننگ !!!!!!!!
کجا است وجدان وحیثیت ؟
وطندار

>>>   برادران اهل هزاره ما صبر باید داشته باشند. اینهای دام های فریبنده است که میخواهند که سنی و شعیه باهم جنگ کنند و یهودیها خوشحالی کنند
خداوند بارک و تعالی شهادت این برادران هزاره ما را قبول کند
وسلام
هروی

>>>   حکومت وحدت ملی شرمد باد سران وحدت ملی در وقت کمپاین چنان وعده های داد که این وعده خاک به چشم مردم شریف و زجر کشیده این مرزو بوم بود این سران تقلب کار چه حرف های كلان کلان زدن عبدالله در سالن لوی جرگه گلوی خود را پا ره کرد و عکس حامد کرزی را پایین کرد که من حکومت تقلبی نمی خواهم حق مردمی را می خواهم که به من رای دادند اما وقتی از سوی امریکا در حکومت ۵۰،۵۰ سهم گرفت و کاخ سپید دار را تحویل گرفت حکومت تقلب و مردم را فراموش کرد عبدالله این هم یادت باشه که تو از رای هزاره ها رییس اجرایه شدی و حالا این هزاره ها در مسیر راه ها یك روز اسیر میشوند و بطور فجیع. گردن زده میشود و یک روز دیگه سر پوسته های سربریده میشود که در حال نگهدارو پاسبان از مردم هستند و شما سر تقسیم پست و مقام در حال جنگ هستید و این بدانیت که ۵ سال را تمام نمیکنید انشاالله حکومت تان نابود میگردد چرا سوز و ای تمام این ملت شما میگیرد .

>>>   افغان پپر ! گذاشتن چنین عکس های دلخراش و بدون سانسور کار درست ؟ بنظر من که نیست
فرهاد.ا.ا

>>>   انا لله و انا الیه راجعون.
ضمن تسلیت به خانواده های داغدار بنده به نوبه خود این جنایت را شدیدا محکوم نموده و عاملین آنرا خداوند به سزای اعمال شان بزودترین فرصت برساند.دوستان عزیر این مسله مذهبی را دشمنان وطن و مردم میخواهند دامن بزنند و به هر شکلی که است از احساسات پاک جوانان سوءاستفاده کنند.حالا آقای محقق،خلیلی و دانش کجا هستید تا از حق و حقوق این مظلومین دفاع کنید اینها در اصل قربانی شما میشوند و شمایان که در اریکه قدرت نشسته آید و نظاره گر این جنایات هستید و صدای تان بلند نمیشود که مبادا کرسی و قدرت را از دست بدهید.مردم مظلوم و بیچاره همیشه قربانی سردمداران جنایت پیشه شده اند.اگر یکی از همین شهدا از خانواده این آقایان میبود همه جا سرو صدایشان بلند میشد چون اینها یک عده غریب و بی کس هستند همه خاموشی اختیار کردند.پس مردم باید خود ایشان دست بکار شوند و
در مقابل ظالمین ایستاده شوند و از جان و مال و ناموس دفاع کنند.بزرگترین جفا به حق مردم هزاره همان خلع سلاح کردن شان توسط خلیلی و باندش بود.چرا دیگر اقوام سر شان بریده نمیشود چرا که آنها به اندازه کافی تجهیزات نظامی در اختیار دارند و پدر طالب را از گور میکشند.به قول معروف گال را گنجشک خورد و لت را بودنه

>>>   سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
جانا روا نباشد خونریز را حمایت
خیلی متاثر شدیم ای کاش تمام هزاره ها به ایران مهاجرت کنند نمیدونم فکر درستی هست یا نه اما تنها چیزی که به نظرم اومد برای همدردی همین بود. دوست نداریم شاهد این جنایت ها باشیم.نمیدونم چی بگم شدیدا متاثر شدم.
یک غم خوار ایرانی

>>>   أینها مردم بیگنأه سر بریدن اصلا بو ی أز انسانیت نبردن کسانیکه این کارو میکنند اصلا از .....هم پست تر هستند و هتی ارزش ....بودن کسی را هم ندارند
‏) بسم ألله. غضنفری(
ولایت دایکندی ورسوالی ک ران قریه بولاغ

>>>   کدام انسان با وجدان بیدار میتواند با دیدن اجساد زنان وکودکان اشک خودش را نگه دارد.
ازدیریست معتقد شده ام که این وطن دیگروطن نمیشود ، با پشتون نمیشود وطن مشترک ساخت.

>>>   اگر واقعا ما مردم این بار یکجای و یک صدا شویم دور نخواهد بود که این قدرت پرست های بی دین را در این حالت ببینیم.

>>>   جای افسوس است که هموطنان ما هر روزبه بهانه های مختلف بدست چتلستانی ها کشته میشوند.متاسفم
افغان

>>>   خداوند یاربرادران عزیز هزاره ماباشد !
مردان سیاسی اینجارا برای کمپاین مفید تشخیص نداده اند !

>>>   مرگ به این وطن فروشان کفر هم همین کار را نمیکند لهنت خداوند بر همین مزودران پاکستانی امریکای

>>>   ایا اگر از مقام های بلند رتبه دولتی خانواده شان به این حالت بیفد چی میکند

>>>   اللهم عجل لولیک الفرج

>>>   با فرستان نفرین به مجری های این عمل ضد اسلامی وانسانی از این طریق به همه مردم شجاع ودلیر خود که این متن را میخوانند میرسانم که با استقامت وصبر خدای نا کرده آله دست آن فتنه انگیزان ودسیسه سازان که خارجی وجهانی که همان شرارت پیشگان را وادار به خونریزی وکشتار نموده اند، شما را وادار به عمل نفاق با مردم ساکن کشور خود ما نسازند، بلکه با عقل وخرد راه های مبارزه ورزمایش منطقی را ودریافت افراد دلسوز وآگاه مردم خود را دریابند تا مدبرانه از این طوطئه شوم رهائی یابند، یکی از این راه ها ایجاد یک نیروی نظامی مردمی در چوکات دولت است در ساحات خطر - به امید حفظ امنیت جان ومال مردم ما.
فخری

>>>   ملوم میشه که دولت خودش هم طالب است چرا پیش ازکشته شدن
هفت نفر اینهارا ازادنکرد حالی میخواهدقدرت نمایی کندکه توانستند
گروگنهارا خلاص کندملوم میشه که اشرف غنی به طالبان تیلفون کرده
باقی گروگانهارا ازادکنین که دولت زیرسوال قرارمیگیرد و
انهاهم فوری ازادساختن بغیرازهمین گپ ولااگه دیگرگپی هم باشه
مادل ما خوش اس که دولت وحدت ملی داریم نی بابا دولت طالب و
داعش ملی داریم که مردم رابه طرف نابودی بورده رایسته تاکه کولگی
ماره نیست ونابودنکنه ایلا نمیکنه...
غمگین

>>>   بسمه تعالی
سرشک از رخم پاک کردن چه حاصل
علاجی بکن از دلم خون نیاید
امشب شب سوگواری شکریه و شهدای مظلوم هزاره است. میخواستم و آرزو داشتم امشب را در کنار عزاداران شکریه در مصلای استاد شهید مزاری بگذرانم. اما دورتر از کابل هستم فردا اول بامداد در مصلا خواهم بود تا با سوگواران مشترکآ غم های مان را گریه کنیم "من درد مشترکم، مرا فریاد کن"
شنیده ام، اما نمی دانم چقدر درست است، دلالان ثروت و قدرت و پای بوسان فرومایه ی قبیله پای به میدان گذاشته اند تا خشم فروخفته و فریاد دادخواهانه ی ملت مظلومی را از مسیر دادخواهی و حق طلبی و شجاعت علی وار، به مسیر انحرافی و دروغ و فریب سمت و سو بدهند. اکنون زمان آن رسیده است که شجاعانه با انصاف و حق طلبی و عدالت برای همه وارد میدان شویم و کاخ استبداد و عوامل آنرا سرنگون کنیم و به سخن حافظ بزرگ " فلک را سقف بشکافیم ،طرح نو بر اندازیم "
لطیف

>>>   تمام هموطن ما بدون پشتون وتاجک وهزار وازبیک وغره اقوام دیگر متحدانه برعلیه داعش وطالب ساخت پاکستان جهت نا بودی کامل انها اقدام کنند وانها را نابود در این خاک کنند .

>>>   شماها تسلیت بگویدماشهیدتقدیم میکنیم شماهابه جزتسلیت گفتن
دیگرکاری نمیتوانید.دست همگینان دریک کاسه است شماهادرلباس
نظامی طالب هستیدطالبان هم درلباس بومی خودهمگیتان ازامریکاو
همپیمانانش دستورمیگیریداین را امروزهمه میدانند.ودراین میان فقط
قوم کم زور وبی پشتیبان که مردم هزاره است قربانی شده وخواهد
شداین نه باراول است که چنین فجایع رخ میدهدو نه باراخرخواهدبود
سران وبزرگان هزاره بایدخودرابرای تسلیت گفتن های دیگروازاین
بدتراماده کننداگروضع به همین شکل پیش برود.
حقجو

>>>   در بیانیه ی تمام این کاخ نشینها یک نقطه مشترک وجود دارد و ان حفظ مثلا وحدت است,میخواهم بدانم اگر این افراد ازبک بودند و این چنین به جرم ازبک بودن حلال میکردنشان و یک نفر میامد و میگفت که صبر است و متحد بمان ایا قبول میکردی یا میگفتی این چه رقم اتحاد است که تمام پست و منصبش از یک قوم و قربانیانش از قوم من باشد,اری دوستم جان هیچ سواره ای از دل پیاده خبر ندارد,قسم میخورم اگر این بلاها سر هر قومی غیر از هزاره میامد تا امروز یک جنگ داخلی تمام عیار در کشور شکل میگرفت,اما چه بگویم که میگویند خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند,که مصداق حال این روزهای ماست,خاموشی و صبر ما را دلیل بر بی غیرتی و ترسو بودنمان گذاشته اند دریغ از انکه صدایی بلند نشد تا همین دولت و حکومت نیم بند حفظ شود تا از راه درستش به حقمان برسیم.امیدوارم دیگر این راه اشتباه را نرویم چون اینجا جنگل است و اگر نکشی کشته میشوی.

>>>   سلام بایدسران هزاره شرم کنندکه هزاره هاجوخه جوخه درهرجای
کشورگروگان تیرباران قربانی میشوندبایدازخجالت خودکشی کنندهمگیشان
خودشان در.داخل کشوربابادیگاردهای خارجی محافظت
میشوند و خانواده هایشان درخارج ازکشورعیش ونوش میکنندمردم
بیگناه بخاطرهمین بیوجدانهاکشته وبخاک وخون کشیده میشودتابه
کی دیده که بچه یکی ازهمین قاتلهادرمسیرراه هاکشته وگروگان
شده باشندهرچی سنگ وچوب است میخوره سرمردم مظلوم هزاره
مرگ برداعش طالب...
م..س

>>>   دوستم که بی پیسه ودالرگپ نمیزند ولااگر ای گپهای که میزند از
روی دلسوزی باشه درحالیکه بیست وسه سال پیش جنگهای غرب
کابل یک علتش که عبدالعلی مزاری بادیگر گروها واردجنگ شدبه
حق خواهی همین قوم ازبک بودکه تاجکها وپشتونها برای ازبکها
حق نمیدادندولی مزاری قهرمان میگفت ازبکها باید به حق خودبرسند
که همانطورهم شد اگرمزاری صدای حق طلبی خودرابلندنمیکرد
امروزقوم ازبک هم درکابینه جای نداشت ولی امروزکه دوستم به.
مقام رسیده وبرای خودکسی شده خوب میبیندکه مردم هزاره زیر
ساتول دشمنان تکه تکه میشوند فقط میتواندتاسف بخوردوتسلیت
بگویدنفرین ابدی برشماخاینان وطن.
هموطن

>>>   الفاظ شیرین بدون بهاء که همه به راحتی میتانه او را بگویه لفظ محکوم و تقبیح میراث ماندگار کرزی سگ زی است که بعد ازاین ملعون همه ی قدرت طلبان از او استفاده می کنه محقق خدا همین روزه ده خانواده خودت بیاره که بجای محکوم کردن های دروغین می فهمیدی که چی کار کنی

>>>   فقط بلدید محکوم کنید رسیدگی هم کنید

>>>   با سلام
جناب محقق قبل از اينكه عزيزان ما را مظلومانه به شهادت برساند
كاري ميكرديد !حالا بي خودي ژست دل سوزي نگريد!
از ماست كه بر ماست! ننگ بر ما كه رهبراني مثل شما داريم...
لطفا كمي از دوستم بياموزيد.
لياقت محسني ملبورن

>>>   من این غم بزرگ واین مظلمیت را به هموطنان ما وخصوصا مردم شجاع ودلیر جاغوری و خانواده های این عزیز تسلیت میگویم وخودرا در تمام غصه هایتان شریک میدانم واز خداوند برای شما صبر وبرای آن وحشی های وطن فروش که باعث این فاجعه شدند لعنت می فرستم وبرای محقق میگیوم
تو فعلا بزن گرفتن وفروختن مردم مظلوم هزاره مشغول باش گاهی به عبدالله میفروشی گاهی بکرزی وگاهی به سیاف وفعلا معلوم نیست با کی معامله میکنی
بینام از وردک

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت این عزیزان را اول به خانواده های شان تسلیت میگویم دوم به ملت مظلوم افغانستان
من ازرهبران وحدت ملی یک سئوال دارم تا کی ملت این طور قربانی شود وشما تروریست هارا برادر آن ناراضی بگویید تروریستها جنایت میکند دولت حمایت میکند با ید ازخودتان خجالت بکشید اگر بلد هستیدخجالت پیش شما شرمنده هست بااین بی کفایتی البته این شامل آقای محقق خلیلی اکبری کسانیکه خودراسردمدار مردم ملت هزاره میگوید موقع رای گرفتن سینه سپرمیکند دم ازخدمت میزند رای ملت را هردفعه با یکی معامله میکندوبرای فامیل خودشان ازخون مظلومان چون شهیدان زابل شهیدان جلز و.....کاخ بنا میکند چند تا چندتا زن میگیردو ازجوانان که به کشور های دیگه به جنگ میرود خواهش مندم به کشور برگرده یک بسیج درست کنیم تاشر این اشرار خون آشامان وطن فروش را ازسرمردم کم کنیم تاکی باخفت زندگی کنیم ما که داریم شهید میدهیم چرامردانه شهید نشویم

>>>   بالاخره صدایت در امد محقق صاحب ای تویی که خود را شایسته جایگزینی رهبر شهید بابه مزاری میدانی ایا اگر عبدالعلی مزاری امروز زنده بود مانند تو و دانش و خلیلی و امثال شماها فقط بیانیه میداد و تسلیت میگفت,در این روزها جای خالیت بیشتر از هر زمان حس میشود ای رهبر شهید.

>>>   در ۱۴ سال بنام صلح با مزدوران اجنبی بنام طالبان قوای مسلح را ضعیف ساختند ومردم را بدست این سفاکان تاریخ قتل عام وسربریدند ونتیجه ان جز قربانی مردم بیدفاع وخرابی وویرانی کشور وقدرتمندساخت گروه ترورستی طالبان چیزی دیگری در قبال نداشته است بس است دیگر این کلمه بنام صلح که مفهوم حقیقی خود را روی اصرار جنگ طالبان از دست داده چرا در عوض ان دولت در نابودی ترورستان فرستاده شده پاکستان اقدام جدی وعملی را روی دست نمیگیرد دیگر مردم از صلح با طالبان خسته شده مردم می خواهند بر خلاف این گپ های بی فایده در تامین امنیت مردم ونابودی ترورستان طالبان که بعضی شان بیرق سیاه داعش را با خود حمل میکنند ودر حقیقت همان طالبان ای اس ای اند اقدام نظامی جدی نمیکند باید دولت ازین گزینه اسفاده کند تا صلح تامین گردد.

>>>   واقعیت تلخی را که باید اعتراف کنم!
------------------------------------
سالهاست که به خاطر مصلحت و نزاکت های اجتماعی، روابط دوستی با یک تعداد افراد باوجدان و با احساس متعلق به قوم پشتون که برایم خیلی با اهمیت اند یک واقعیت تلخی را پنهان کردم، اما امروز باید آن واقعیت را بگویم، امیدوارم که قضاوت بیجا و بی مورد نکرده باشم و دوستان خواننده متعلق به قوم پشتون ام نیز در مورد این پندارم تعمق بکنند و اگر برداشتم واقعیت داشت، بجای اینکه از من کینه بردل گیرند با ما همدست شده در مقابل این جنایت مبارزه نمایند.
‫#‏واقعیت‬:
- نسل و اندر نسل مارا قرن هاست، کسانی می کشند که متعلق به قوم پشتون میباشند؛
- آنانیکه مارا از سرزمین ما بیرون راندند از قوم پشتون بودند؛
- آنانیکه امروز مارا می کشند، گروگان میگیرند و اموال مارا می دزدند از قوم پشتون می باشند؛
- خون های ما بیشتر در مسیر راه های ریختانده می شوند، که در آنجا پشتون ها سکونت دارند؛
- آنهای که امروز در کابل مارا به ادارات دولتی راه نمیدهند؛ متاسفانه نیز از برادران پشتون می باشند؛
- آنهایکه به ما زور میگویند، و به انواع و اقسام مختلف مارا سرکوب و تحقیر میکنند، متعلق به قوم پشتون می باشند؛
- ما بدون ترس در هیچ نقاط پشتون نشین رفت و آمد کرده نمیتوانیم؛
- من در همین یک و نیم دهه به یاد ندارم که یک تاجیک و ازبک، ایماق، قزلباش و .... بینی یک هزاره را خون کرده باشد، هرچه که میکشیم از دست آنهای می باشند که متعلق به قوم پشتون هستند.
پ.ن: برادر پشتون من، دوست نهایت گرامی ام، امیدوارم قبل از اینکه ناراحت شوی، تعمق کن و فکر، اگر اشتباه گفته ام به من لعنت بفریست، اگر واقعیت را گفته ام از من ناراحت نشو و بحث جدی و کلان را با بزرگان، روشنفکران و نخبگان سیاسی ات به راه بیانداز و تلاش کن که این جنایت نباید در قرن کنونی اتفاق بیفتند.

>>>   افرین برهمت مردم غزنی که درمقابل جاهلان صدای خود را بلند کردند

>>>   خداوند این اشرار ظالم ومزدور پاکستان را نابود سازد

>>>   ادعاى به دار اويختن افراد داعش توسط طالبان از طرف امنيت ملى رد شد حالا كسى بايد از راديو ازادى و صدايى امريكا بپرسد كه اين ادعا توسط كدام مغز حامى طالب توليد شده بود و اين راديو ها چى ارتباط و همدردى و همسويى با طالبان دارند. همچنان طلوع نير بايد پاسخ بدهد !

>>>   وقتی میشنوم در زابل سر های هزاره ها بریده میشود و در ننگرهار بیرقهای جوانان پشتونها برای حمایت از کسانی بلند میشود سر های هزاره ها را میبرند تعجب چی که آدم شاخ میکشد . تا چی وقت دروغ بگوییم وحدت ملی . چرا خود را فریب میدهید . ؟

>>>   ای مردم هزاره اگر شیعه هستید یک بار برای همیشه راه ارباب خود را پیشه کنید,هیهات من الذله,زیر سم اسبان رفت اما تن به ذلت نداد حال وقت نشان دادن ان است که نشان دهیم راه حسین ع راه ما است,دیگر ذلت بس است.

>>>   هزاره ها
قوم و نژاد فرهیخته افغانستان هستند
انشالا که با صبر از نفاق جلوگیری کنند و بازهم
مثل همیشه با تدبیر عمل کنند
من الله و التو فیق
جعفری از ایران

>>>   طالب و داعش سیاست بازی امریکا و صهیونیست است که توانسته اند به راحنی عناصر خاین در کشور ما و دیگر کشورها جستجو کرده و بالای مردم مسلمان هر قسم شعبده بازی میکنند و البته کشورهای عربی خصوصا آل سعود و ترکیه نیز در این نوکری نقش بزرگی دارند.

>>>   مرگ بر تروریستان و حامیان غربی اش...

>>>   پیام!
ای مردم هزاره! تاکی دل به دنیا بستن؟ تاکی زجرکشیدن ؟ بیائید ازساختن شهرک های رهایشی وازساختن بلند منزل ها وهزاران تجملات بی معنی وحتی عیاشی دست کشیده بیائید یک باردیگر دست به دست هم داده درراه مدافعه ظلم ستیزی بکوشیم این بهترین راه برای رسیدن به هدف است وگرنه بادست زیر علاشه گذاشتن به هیچ جایی نخواهیم رسید اعتراض با زبان جایی را نمیگیرد اعتراض با عمل صورت گیرد خون اگرریخت باید جایی را رنگین کند که متاسفانه امروز خون ما میریزد ولی رنگ ندارد
سخن شهید اسمعیل بلخی:
جوانان درقلم رمز شفا نیست . نیست. نیست.
دوای درد استبداد خون است. خون
زخون بنویس بردیوار ظالم .
که آخرهرچه بادادباد خون است
متوجه باشید که :
پول بدون کار بدست نخواهد آمد وزور بدون جنگ، هرگز هرگز
"شفق"

>>>   همه ای این جنایات ریشه درخاندان آل سعود دارن وپاکستان وارک تاوهابیت تربیت بشود وبا کشور ما فرستاده بشود همین طور خواهد بود

>>>   امروز همه ما هزاره هستیم. ارگ باید بفهمد که دیگر مردم غیور افغانستان بیدار شدهاند و هر لحظه میتوانند ارگ نشینان را کوچه نشین بسازند. بله ما میتوانیم دست بر دست هم دهیم و با تکیه به خداوند افغانستان را از دست خاعنان و وطن فروشان که در پوست دوست ولی همدست طالب و داعش پاک سازیم. از خداوند میخواهم که این مردم بی گنهاه و قهرمان را یاری کند تا به صلح و ثبات واقعی دست یابند. پیروز و سر بلند با این وطن.

>>>   بیاید یکبار دیگر به کله یکدیگر میخ بزنیم و مردم بیگنا را در موتر زنده در بدهیم ...

>>>   معذوردارندکه درخستگی ازکاردکانداری خودنظریات محترمین رانخوانده مینویسم .
من تظاهرات برحق مردمی راتقاضای امنیت دانستم اگرمسایل تقسیم چوکی یا حق این یاآن قوم راخودسرانه مطرح بحث قراردهندخودبخودتفرقه اندازی یاگوگردزدن به تفرقه قومی دهه هفتاداست که روزماراتاپیاده شدن نظامیان خارجی رسانید.
درمظاهره همه مردم حضورداشت و همه امنیت میخواست این مظاهره گویااجازه سرکوب تروریست رابدست دولت داد.
ازمسله تقسیم چوکی وحق این یاآن ملت منصرف شوندکه انتخابات چوکی رابمثابه ملکیت شخصی گروپ هابه ترکه و تقسیم نگذاشته هرگاه این حکومت درتقسیم چوکی تفرقه اندازی کندباحفظ نازکی شرایط وحدت ملی راتبلیغ کنیم تادرانتخابات بعدی وحدت خواهان پیروزشوندتادرس عبرت به دیگران شود.
وطندار

>>>   لعنت برداعش وبرطالب لعنت بردشمنان اسلام شمااگر ادعااسلامی کردید اسلام کی ظلم کردبود شماناموس ندارید خواهر ومادر ندارید وای برشما روزی قیامت جوبی خداراچی میگویدطالب وداعش مسلمان نست آنها خودرا فیربداده است

>>>   علی حسینی .ایران
نامه ای به مردم و افراد نظامی رده پایین افغانستان:
سلام علیکم.
خطاب به نیرو های نظامی افغانستان البته افراد رده پایین نظامی همانند سرباز ها و نیروی اردوی ملی و همه ی مردم که دوست دارند افغانستانی آباد و آزاد و به دور از خشونت و نژاد پرستی داشته باشند.
اما بعد....
عزیزان هموطن همانطور که شاهد و ناظر بر جنایات انجام شده در کشور عزیزمان افغانستان هستید . هر روز بر این جنایات افزوده می گردد و به تازگی چند تن از مردم مظلوم در آتش این جنایات سوختند که به خانواده هایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم خداوند بر همه ی شان صبر جمیل عنایت کند.
همه ی ما به خوبی میدانیم که افغانستان عزیز ما سال هاست در گیر جنگ و خونریزی و نژاد پرستی می باشد و اخیرا جنایاتی از قبیل سر بریدن افراد بی گناه (کودکان و زنان سالمندان).گروگان گیری و... به شدت افزایش یافته آیا جنایت از این بدتر و شنیع تر میشود که سر یک طفل را گوش تا گوش برید. بسیار جای تاسف دارد که در کشور ما این اتفاقات غم انگیز بار ها و بار ها تکرار میشوند اما کسی نیست بگوید چرا ؟چرا این کودک اینگونه قربانی جهل و تعصب می شود ؟و کسی نیست به خونخواهی او به پا خیزد و قاتلین این کودک را تعقیب کند .می دانید چرا ؟چون سران حکومت نمی خواهند خدای ناکرده با دیدن سر بریده ی این مردمان بی گناه حالشان خراب شود و خون این افراد بی گناه به چپنشان مالیده شود . اما صحبت من با شما مردم و نیرو های نظامی است .حالا که ارگ نشینان و قوماندانان و بزرگان فاسد ما دست از وظیفه ی خود بر داشته اند بیایید خودمان دست به کار شویم و هر آن چیزی را که مانع آزادی و آبادی و پیشرفت کشورمان است را از پیشرو برداریم بیاییم برای یک بار هم که شده برای آرامش و راحتی نسل بعد از خود تلاش کنیم اگر به امید سران کشور بشینیم مطمئن باشید سخت در اشتباهیم چون آنها هیچگاه دلشلان برای مردم نسوخته و نخواهد سوخت.....بیاییم انقلاب خود را آغاز کنیم .

>>>   چقدر سکوت 30 مسافر سر بریده شد اسکرایمان سر بریده شد پوسته هایمان شهید شدند این همه سنگسار جوانان بی گناه خانواده بیگناه سر برییده شد اگر امروز این جنایت متوقف نشود فردا باز باید سکوت کرد...

>>>   اگراین تظاهرات ملیونی ازسایراقوام میبودکابل را میدان تحریرساخته بود ولی مردم شریف هزاره خیلی بافرهنگ هستند وخوب مدیریت کردند.
ع

>>>   تسلیت

>>>   نویسنده عزیز فکر میکنم که مانند محقق در قدرت شریک هستی. همه را دعوت کردی که پاهایت را دراز کنید که بیایند شما را سر ببرند. ما که حق کسی را ضایع نکردیم. ما فریاد می کشیم که ما را نکشید. ما فریاد میکشم که شکریه را سنگسار نکنید. ما فریاد میکشم که به انسانیت انسان احترام بگذارید. ما برای دادخواهی و عدالت خواهی فریاد میکشیم. آیا این جرم است؟ خودت قضاوت کن. سعی و عمل چه نبود از آروزو چه خیزد.

>>>   مشکیلی. هزارها. این. است. کی. زود. فراموش. میکوند. بامسعود. کی. سینهای. زنانیشانرا در افشار. برید با او متهید. شودند اتلافی. شمال. را تشکیل. داد... و مشکیلی. دیگریشان. این. است. هرمتجاویزی. کی. به. افغانیستا حمله. میکوند انها. تسلیم. میشوند. وهیچ. گونه. مقاومت. نشانمیدهند و مخالیفان. انها را دوشمن. فرز. کرده. وسریشانرا قطع. میکوند به. اومیدی. نابودی. داعیش. ومتجاوزینی. غربی. ومفسیدینی. ارگ

>>>   قیام مردم و خطوط روشن گرفتن حقوق مردمی
دشمن باید تعریف شود.
برنامه ای کاربردی و راهبردی مبارزه علیه طالبان تروریست بصورت روشن تدوین شود.
برکناری عاچل حنیف اتمر، نبیل و استانکزی .
به محکمه کشانیدن ستون پنجم در داخل حکومت وپارلمان چهره هایی شناخته شده ای
طالبانی و پاکستانی .
به محکمه کشانیدن حامد کرزی به حیث عنصر خایین ملی و طالب پرور و تروریست .
والی هایی انتخابی و مسولین امنیتی ولایات به خواست مردم در ولایات .
انتخاب والی ها باید بصورت عاچل توسط شوراهایی ولایتی صورت بگیرد.
شورا هایی ولایتی صلاحیت نظارتی و باز پرس را از والی توظیف شده داشته باشد .

>>>   بترسید که اگر توان مقابله با داعش را ندارید یا دوست داعش هستید لشکر پر افتخار فاطمیون بیاید داعش را درو کرده و همه تکفیریهای پست را یک گوشمالی بدهد حساب کار دستشان باشد شیعه از شهادت نمیترسد

>>>   بسیار بسیار از این جنایات وحشیانه متاثر شدم این هم وطنان خراسانی ما را بدون کدام دلیل کشتند دست های پشت پرده خیانت میکند و به داعش میدان میدهد
سرنوشت هر قوم به دست خود اوست باید در مقابل این جباران پست قیام کرد مانند امام حسین ع که در برابر یزیدیان قیام کردند امروز در ننگرهار دانشجویان با بی شرمی تمام به داعش میپیوندند و تظاهرات در حمایت داعش میکنند آیا اتحاد با قاتل مظلومین رواست؟
مرگ بر داعش و ارباب سعودی اسرائیلیشان مرگ به همه تروریستهای متحجر

>>>   دوستان عزيز زوتر از كي بناليم هر قوم كه قدرت به دست گرفت خيانت هاي خود را كرد اگر قدرت به دست تاجك امد تنها همان قوم استفاده كرد مقصدم عبدالله است تمام بورس هاي خارجي به پينشيري كدام تاجك ديگر كدام اولاد غريب به چشم هم نديد در وقتي كه جديداً دولت اسلامي امد بعد از نجيب همين هزاره ها چي كار هاي نبود كه نكردن سر ها را بوريدن به سر هاي مردم ....رقص مورده را ببينيد اگر دوستم بود به نام گلم جم دختر ها و زن هاي مردم را بوردن و پشتون ها چي كار هاي نيست كه نميكنند ادم كشي نسل كشي وطن فروشي چور غارت خلاصه كارهاي كه از عقل انسان دور است خداوند يك سنگ اسماني را در زمين بيندازد كه همه چيز يكي و يكبار خلاص شود

>>>   درخواست قول اردوبسیارمنطقی است
دوستان بیاد داریدوقتی راکه طالبان به اون طمطراق بدترازهمه با اون نیرنگ وجهه دینی وبا اون نامردی وپستی بابه مزاری را شهید ساخت کابل وولایت پروان را فتح کرد مسعود به دره پنج شیر
پناهنده شد وسرک را منفجرکردودوستم ازسالنگ اونطرف رفت وسالنگ
رامنفجرکرد خوب ازاین دوطریق رفتن طالب به سمت شمال غیر ممکن شد تنها راهی که باقی ماند راه دره شیخعلی وکوتل شیبربود که طالبان به سمت شمال برود اما چه شدطالبان آمدند به دره شیخعلی وترکمن
با این مردم قرآن کرد اماسرقرآن شان برامدند خلاصه جنگ درگرفت مردم ونیروهای حزب وحدت بلمقا بل شان مقاومت را پنجه درپنجه شروع کردند
وکشورهای آسیای میانه نیروهای شان رادرسرمرزهای خودشان جابجا کردندفکرنمیکردندکه حتی یکروزمقاومت صورتبگیرد طالبان هرسه روزنفرعوض میکردند وهرروزهم تعرض داشتنداما نه تنها یک قدم جلونرفتندبلکه صدها طالب به جهنم واصل شدتانکها وتوپ هایشان را مردم هزاره وتشیع غنیمت گرفتندحتی یکنفریک لحظه ترسو هراسی ازطالب نداشتندهمه علاقه من بودند که درخط مقدم جبهه باشندباورکردنش شاید سخت باشد اما واقعیت داشت
چه طورشد که طالبان به سمت شمال رسید ازراه هرات وشکست اسماعیل خان بعدش هم همدستی توطعه آمیزجنرال ملیک باآمیرصاحب مسعود تحویل دادن اسماعیل خان به طالبان وفرارجنرال ملک ومقاومت مردم اوزبیک وهزاره مزاربرعلیه طالبان وآوردن محقق دوستم را وقضایای بعدی خلاصه آمرصاحب روحش شاد باشه اما اگریکه تازی نمیکرد وبه صداقت جنرال دوستم وبابه مزاری پشت پا نمیزد وبه تعهد چاریکار پایبند میبود سالیان سال میتوانست وزیر دفاع باشدودرامنیت حکومت بکندوماامروزمشکلات همچون دربدخشان وکندوزبامیان و هرات نداشتیم اما افسوس که ازدست رفت چه میشد که همین منصب اونوقت به دوستم داده میشد چه میشد که اون وقت مذهب شیعه به رسمیت شناخته میشد .
بااحترام

>>>   چند سال پیش به تعداد تقریبا اضافه از پنجاه فامیل مردم که در ساحه شیرپورخانه های گلی داشتند والی کابل آن زمان حاجی دین محمد به زور آنهارا از خانه هایشان بیرون کرد تا ازمنطقه بروند جای دیگر چون شیرپور روی کاربود موضوع بالاگرفت وخب به رسانه ها رسید والی دین محمد بجواب بی بی سی گفت اینها مردم های اند که هزار تای شان هم نمیتوانند یک تعمیر مطابق نقشه شیرپوربسازند! بی بی سی گفت: پس اینهارا کجا جامیدهید؟ والی گفت به طرف دشت چمتله کدام جای برایشان انتخاب میکنیم!
جناب محقق صاحب هم در روز تظاهرات فرمودند این مردم درخانه خود بوریا ندارند مردم کوچه بازار هستند ما خودرا اینقدر کوچک نمیسازیم که با اینها صحبت کنیم !
همین محقق صاحب در کمپاین های انتخاباتی دور دوم کرزی در محفلی که هزاران ازهمین مردم کوچه بازار جمع بودندگفت : من السوالی بهسود را دو ولایت میسازم حصه اول وحصه دوم بهسود هرکدام یک ولایت جـــاغوری هم باید ولایت شود ! مردم هورا می کشیدند وکف میزدند . او میدانست که این کارعملی نیست بهمین خاطر در اثنای صحبت زیرلبش خنده داشت وبریش این مردم بی بوریا می خندید ، هر چیز از خود زمانی دارد عصر چهره های غارتگر به اصطلاح جهادی دیگر تمام شده یابه لسان خارجی آنها اکـســــــپــــــر وتاریخ تیرشده هستند اگر قارون هم باشند منبعد نوبت آنانی است که حتی بوریا هم ندارند اما میدانند چگونه حکومت کنند وچگونه به وطن ومردم خود خدمت کنند تکه داران قومی بعد ازین مصروف عبادت شوند واز خداوند بخواهندتاگناه ها ی گذشته شانرا عفو کند
(( ر ))

>>>   آفرین واقعیتی را که باید میگفتید گفتید راست میگویید همین طور است درطول تاریخ همین طور بود عبدالرحمان جلاد ونادر غدار را بیاد داریم.
احترام ع.ا.نجراب.

>>>   سكوت معني دار!
امروز از جناب پدرام پرسيدم كه چرا دربرابر لجاجت محقق سكوت كرديد؟
اقاي پدرام گفت: "سكوتم به خاطري ملت بزرگ هزاره است تااين صبر، سكوت، مرهمي باشد بر زخم هاي برادران هزاره ي ما".
اقاي محقق اگر يك روز به مكتب رفته باشد وبه الف باي سياست بفهمد بايداز كوچكي خودش در برابر بزرگي جناب پدرام كه يكي ازشخصيت هاي چيز فهم ونامدار كشور است معذرت بخواهد.
عبدالولی نیازی،
عضو مجلس نمایندگان افغانستان

>>>   بعد از حملات ساختگی پاریس که بهانه برای حمله نظامی به سوریه میباشد یک عده افغانهای بیعقل و بیسواد صفحه فیسبوک خود را با پرچم فرانسه عیار کرده . این کار این عده اشخاص بیسواد کاملا بیسوادی شان را نشان میدهد . داعش و طالب که از طرف خود غربیها سالها بر علیه مسلمانان ایجاد شده و تنها چهار صد هزار مسلمان را در سوریه شهید کردند . ایا این اشخاص چرا در خواب هستند چرا بیدار نمیشود .
احمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است