ایران مهاجران را شامل طرح بیمه سلامت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105966 منبع: پرینت

ایران مهاجران را شامل طرح بیمه سلامت خود نمود.

پناهندگان ثبت نام شده افغانستانی و عراقی باشامل شدن در طرح بیمه سلامت ایران، از خدمات بیمه مشابه ایرانیان بهره مند خواهند شد.

شمولیت مهاجران در طرح مذکور با امضا توافقی سه جانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به تاریخ 5/8/1394 تحقق یافت که بزودی به اجرا در خواهد آمد.

بر اساس معلومات واصله از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، همه پناهندگان ساکن ایران اکنون می توانند به طرح بیمه سلامت دسترسی داشته باشند و از خدمات بستری و بستری موقت مشابه خدماتی که به هر ایرانی ارایه می گردد بهره مند می شوند. همچنین پناهندگانی که از بیماری های خاص رنج می برند (هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس) از بسته بیمه پایه بهره مند خواهند بود. این بسته شامل تمامی خدمات بستری، بستری موقت و خدمات پاراکلینیکی می باشد.

مشمولان این طرح سهمی در تامین هزینه مالی خواهند داشت، البته دولت ایران بسیار سخاوتمندانه نیمی از هزینه واقعی سرانه ماهیانه بیمه را پوشش می دهد. مکمل این مبلغ کمک هزینه کمیساریا به میزان 8.3 میلیون دلار برای مدت 6 ماه می باشد.

پناهندگان اغلب در پرداخت هزینه های درمان با مشکلات جدی روبرو بوده و به ویژه زمانی که درمان آنان شامل عمل جراحی و یا خدمات بستری باشد لذا شامل کردن پناهندگان در این طرح باعث از بین رفتن این مشکلات خواهد شد.

سیوانکا داناپالا رییس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ضمن تشکر از این اقدام بزرگ دولت ایران، مراتب قدردانی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت تمامی خدماتی که به بزرگترین جمعیت طولانی مدت پناهندگان شهری برای بیش از سه دهه ارایه کرده است را اعلام نمود و شامل کردن پناهندگان در طرح بیمه همگانی را نه تنها در سطح منطقه ای بلکه در سطح جهانی بی نظیر دانست و افزودند چنین خدمتی تا به حال صورت نگرفته و امیدوارم که سایر کشورها نیز از این الگو پیروی کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این کار را اگر سالها قبل انجام می داد بهتر بود؛ چون هزینه را سازمان ملل می دهد.
زلمی از بدخشان

>>>   این حرفها و بر نامه ها در حد تبلیغات و امیدواری مهاجرین خوب است اما در مرحله عمل یا صلا اجراه نمیشه و اگر اجرا هم شود چند برابر انچه را که بعنوان بیمه به یک افغانی بیمار پرداخته کرده و یا کم گرفته از طرق مختلف دیگر جبران می کند که درنتیجه کل اول میشه یعنی فرقی به حال مهاجر افغانی ندارد چه شامل بیمه سلامت باشد و یا نباشد .
البته بی انصافی است که ما از ایران گله داشته باشیم وقتی دولت افغانستان برای مردمش کمترین بها نمی دهند و کمتر ین خدمات نمی دهند از دیگران چه توقع؟

>>>   سلام . هنوز که عملی نشده هست هر زمان که چنین کاری عملی شد آن وقت میشود آفرین گفت و از طرف دیگر هم چنین برنامه های مقطعی بوده و چند روزی ویا چندماهی بیشتر ادامه نخواهد داشت چون هر زمانی که تاریخ کارت اقامتی به اتمام رسید این بر نامه نیز متوقف خواهم شد چون تاریخ کارت اقامتی هم که تا ریخش نزدیک به اتمام هست و این بهترین بهانه هست به بهانه گیری تاریخ کارت کار گری هم همین طور تا که جمهوری اسلامی تصمیمی بگیرد و کارتها را تمدید کند این طرح هم دیگر منسوخ شده هست .
طاهر

>>>   شما افغانها دیگر چه نوجوداتی هستید نظر دهنده اول که اینگار طلبکار ارث پدرش از ایرانی هاست کمی خجالت بکشید واقعا دردهان شما عسل هم کنید باز گاز می گیرید انسانهای غریبی هستید به هر حال خدل دلتان را دیده که اینقدر بدبختید
تشکر کردن کار ساده ای است ولی شما فقط بی جهت طلبکارید ایران هیچ وظیفه ای در قبال شما نمک نشناسان ندارد

>>>   خوب است اما پول ان از طریق تمدید مدارک اقامتی از مهاجرین گرفته میشود .فقط اسمش خوب است اما پوست کندن مهاجرین است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است