دیدار سفیر آلمان مقیم کابل با وزیر خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۲۰ کد خبر: 105963 منبع: پرینت

مارکوس پوتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان مقیم کابل با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرد.

ابتدا، وزیر خارجه کشور با اشاره به موج تازه مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان اظهار داشت که از دید افغانستان مشکل پناهندگان، مشکل دوطرفه افغانستان و آلمان است و باید هر دو کشور راه حل مشترک برای آن جستجو کنند.

محترم ربانی در مورد طرح وزارت خارجه افغانستان برای حل مشکل کنونی پناهندگان افغانستان در آلمان به سفیر این کشور گفت: افغانستان می خواهد همراه با جمهوری آلمان و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان روی یک طرح جامع کار کند.

وزیر خارجه کشور در ادامه، تاکید کرد که افغانستان از دولت آلمان می خواهد تا در بررسی پرونده های پناهندگان این کشور، همانگونه که کنوانسیون 1951 در امور پناهندگان و قوانین داخلی اش را در نظر می گیرد، به وضعیت کنونی امنیتی برخی نقاط کشور و فصل سرمای پیش رو نیز توجه کرده و با نگاه سخاوتمندانه با آنها برخورد شود.

سپس سفیر جمهوری فدرال آلمان مقیم کابل، اظهار داشت که از آغاز سال روان میلادی تا پایان ماه اکتبر 83 هزار شهروندان افغانستان در جمهوری فدرال آلمان درخواست پناهندگی داده اند که از این میان 43 درصد آنها پذیرفته شده و از میان 57 درصد دیگری که تا اکنون در مورد شان تصمیم گرفته نشده است، تنها هفت تن به افغانستان برگردانده شده اند.

پوتسل در ادامه اظهارات اش افزود: محاکمی که فیصله برگشتاندن پناهندگان را به کشورهای مبدا می کنند، در این مورد با احتیاط و با در نظر داشت وضعیت افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

گفتنی است، قرار است وزیر خارجه کشور با وزیر خارجه آلمان در این مورد گفتگوی تلیفونی نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است