راهکار عراقيها برای جلوگيری از مهاجرت جوانان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۵    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105946 منبع: پرینت

خانواده هاي شهر بعقوبه و ديگر شهرهاي استان دياله در شرق عراق براي جلوگيري از مهاجرت غيرقانوني و پرمخاطره فرزندان خود، شيوه " مخفي کردن گذرنامه" را در پيش گرفته اند.

به نقل از پايگاه خبري عراقي سومريه، "سمير حاتم" که يک کارمند دولت است، گفت: مهاجرت بسياري از جوانان بعقوبه به اروپا و ناپديد شدن برخي ازآنان در جريان سفر مرگبار و مخاطره آميز، وي را به مخفي کردن گذرنامه تنها پسرش وادار کرده است که تحت تاثير تبليغات رسانه ها روياي سفر به اروپا را در سر مي پروراند.

وي افزود: فرزندان و جگرگوشه هاي ما، مهم ترين دارايي ما دراين دنيا هستند و ما به آنان اجازه نخواهيم داد که با به خطر انداختن جان خود، با سفر غير قانوني طعمه دريا يا قرباني باندهاي قاچاق اعضاي بدن در مرزهاي اروپا شوند.

خانم "ازهار علي" که معلم مدرسه است، نيز گفت: با رواج پديده مهاجرت به اروپا در ماه هاي گذشته، بسياري از خانواده ها در بعقوبه با پنهان کردن گذرنامه هاي فرزاندانشان تلاش مي کنند تا از مهاجرت آنان به اروپا و رفتن به اين سفر پرمخاطره جلوگيري کنند.

علي افزود: بسياري از کساني که به اروپا مهاجرت کرده اند، درفاصله هاي زماني مختلف ناپديد شده اند و خانواده هاي آنان هيچ اطلاعي از سرنوشتشان ندارند و نمي دانند که زنده هستند و يا طعمه دريا شده اند.

" اسماء حميد" عضو شوراي استانداري دياله گفت: تحقيقات براي شناسايي هويت باندهايي که جوانان را در بعقوبه و ديگر شهرهاي عراق به مهاجرت به غرب تشويق مي کنند، لازم است زيرا اين گروه ها در صدد دستيابي به اهداف مشخصي عليه کشور هستند.

حميد افزود: دولت مرکزي عراق ملزم به ارايه راه حل هايي براي مساله مهاجرت از طريق تامين شغل براي جوانان و کمک به افراد نيازمند و اعطاي تضمين هايي به آنان براي مقابله با ايده مهاجرت غيرقانوني است؛ مهاجرتي که خيلي ها در ماه هاي اخير بهاي سنگيني را بابت آن پرداخته اند.

صدها نفر از اهالي بعقوبه و ديگر شهرهاي استان دياله عراق در ماه هاي گذشته از طريق ترکيه به اروپا مهاجرت کرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای لعنت بر این سیاست ملحد غرب

>>>   افسوس که اين جوانان يعني سرمايه های کشور ترک وطن مي کنند و آواره کشورهای ديگر مي شوند. دولت ها بايد مسئوليت به کار بگيرند و شرايط برای ماندن جوانان مهيا کنند و از نيروی اين جوانان با استعداد برای ساختن مملکت خويش سود ببرند نه انکه اين جوانان بروند برای ديگران کشور بسازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است