حامد کرزی از ارگ تا بنیاد علمی
آیا حامد کرزی، که همواره دست تضرع و صلح به سوی طالبان و مخالفان مسلح دراز کرده است و آنان را برادر و دوست خود خوانده است، بنیاد علمی را به عرصه هنرنمایی تروریست ها تبدیل می کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105893 منبع: پرینت

حامد کرزی رییس جمهوری با سه دوره ی ریاست متفاوت است، در دوره دولت موقت وی اثبات کرد که یک شخصیت تحصیلکرده و خارج از جریان جنگ داخلی افغانستان بیشتر به کار این ملت می اید تا جهادگرانی که دستشان به خون یکدیگر آلوده است و کارنامه معلوم الحالی دارند.

در دوره دوم که دوره کاملا مشروع و با رای حداکثری ملت و مسوولان خودخوانده و سران مملکتی بود، وی چهارسالی سرشار از امید و توسعه و بازگشت مهاجران از اقشار مختلف، سرازیر شدن سرمایه های داخلی و خارجی و نیز امنیت و ثبات سیاسی را متجلی کرد.

اما در دوره سوم که ذره بین ها و پیکان های انتقاد تیز تر و ریز تر شده بودند و عملکرد وی در دولتی نیمه مشروع با انتخاباتی که بعدها به اعترافات خودش تقلبی تحمیل شده بوده است؛ نتوانست زیر بار فشار سیاسی و اقتصادی و امنیتی و گروه های فشار حزبی و خارجی تاب بیاورد و با روابطی تیره از امریکا با چوکی ارگ ریاست جمهوری خداحافظی کرد.

اینک رییس جمهور سه دوره ای و دوازده ساله ای که سیاست چندان به مذاقش خوش نیامد و طرح پیشنهادی اشرف غنی را برای اخذ معاش ماهانه از واحد بودجه مستقل رد کرد، خود را در میدان علم و فرهنگ آزموده است تا شاید به مذاقش خوش تر و به کارش بیشتر آید.

حامد کرزی از سیاست تا بنیاد علمی فرهنگی که به تارگی افتتاح کرده و بنابر ادعای داکتر رنگین دادفر اسپنتا دو محور عمده امکان تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و نیز تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی و پرورش شخصیت های دانشمند را دنبال می کند؛ در محراق توجه و تمرکز منتقدین بوده است.

در همین راستا، پیرامون رییس جمهور پیشین که متهم به تروریست پروری، عدم گزینش معیاری در کابینه و پست های کلیدی، سوء استفاده از کمک های خارجی در بی ثباتی و ناامنی روزافزون دوره حکومتش و مواردی از این قبیل است سوالاتی اساسی و بزرگ شکل می گیرد:

آیا حامد کرزی، که همواره دست تضرع و صلح به سوی طالبان و مخالفان مسلح دراز کرده است و آنان را برادر و دوست خود خوانده است، بنیاد علمی را به عرصه هنرنمایی تروریست ها تبدیل می کند؟ آیا کرزی که دست رد به سینه اشرف غنی برای معاش ماهانه از خزانه ملی زده است، کمک نهادهای بین المللی را حاشیه ای امن تر می شمارد؟ آیا سنبه بنیادعلمی فرهنگی پرزورتر از تشکیل حزب مستقل یا معاش خوری از اشرف غنی است؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی درین بنیاد به احتمال قوی که از فاملیهای که اعضای خانواده شان انتحار کرداند دل جویی کند.وهم بیاد داشته باشیدکه پول های هنگفتی غیر رسمی ازکشور ها گرفته است اینگونه پول هابطور قطع از بودجه خاص استخبارات سرازیر میشود که به هیچ وجهه بی ثمر نمی ماند وکرزی میتواند باایجاد این بنیاد که مرکز تبادل اطلاعات وملاقات های اجنتوری استخبارات کشور ها خواهد شد جبران نماید .چنین مراکز به استخبارات خارجی خیلی قابل توجه است.
م.ا.کابل

>>>   آیا میدانید که:
زبان فارسى در ٢٩ كشور جهان صحبت میشود و در ردیف ششم بعد از زبان اسپانيايى و پيش از زبان آلمانى (از نگاه شمار كشور هایی که در آنها فارسى صحبت میشود) رده بندى شده است.
زبان فارسى زبان دوم كلاسيك جهان پس از زبان يونانى شناخته شده است و همه ويژگى هاى يك زبان كلاسيك را داراست. زبان هاى لاتين و سانسكريت در رديف هاى سوم و چهارم آمده اند.
فارسى از نظر شمار و تنوع متل (ضرب المثل)، در ميان سه زبان اول جهان جاى دارد.
زبان فارسی از نظر دامنه و تنوع واژه ها يكى از پر مايه ترين و بزرگترين زبان هاى جهان است . در كمتر زبانى فرهنگ لغاتى چون "دهخدا" در ١٨ جلد ويا فرهنگ "معين" در ٦ جلد ديده ميشود.
زبان فارسى توانايى ساختن "٢٢٥" ميليون واژه را دارا است كه در ميان زبانهاى گيتى بى مانند است.
زبان فارسی سیزدهمین زبان پرکاربرد در محتوای وب سایتها است.
زبان فارسى يك سده از لاتين و دوازده سده از انگليسى جلوتر است.
از ده شاعر برتر جهان پنج تن آن فارسى زبان است.
پس بیائید به این زبان غنی و پر گوینده که به ما و شما تعلق دارد افتخار و به جایگاه آن در بین زبانهای زنده جهان بنازیم.

>>>   سی ملیون نفوس در اوغانستان اراده نمی توانند که ده نفر خاین را از حکومت برانند .
پس باید بپذیریم که همه بیکاره و بی اراده اینجا تشریف داریم ، شماری است که از روشنفکری شان نزدیک است آفتاب را هم بسوزاند دو کتاب از سقراط یا هتلر را خوانده یا نه هی که چی شعار میتن گویا او کتاب سقراط و هتلر نخوانده بلکه آنها را تولد داده و اکنون که گپ از به میدان آمدن است خودش را هم در گوشه پنهان کرده .
و شمار دیگر از تیره اندیشی و وحشت، ابوبکرالبغدادی و یزد را میگه که تو کنار برو که من پدر تو هستم ،هست و نیست تمام بهشت برای من رسیده و من پیامبر این زمان هستم البته آن هم از نسل خون خوار .
شمار دیگر از ریش پرستی که اصلا خسته نمیشند و در بزم بادارن شان مدح سرایی میکنند.
آها جوانان و شیفته گان اروپایی را فراموش کردم البته اینها برای من شاه شجاع های این زمان هستند که کشور را در دست چند فساد پیشه سپرده خود شان در فرار هستن و دلیل فرار خود شان را هم بیکاری میفرمایند .
پس کشوری که همه در خود فریبی زندگی میکنند و هیچ گونه برنامه برای نابودی ظلم هم دیده نمیشود پس انتظار هر گونه وحشت میرود باید بگویم که دست همان چند تن که هر بار برای اعتراض ایستاده میشود درد نکنه اما این اعتراضات را نمیشه با چند کاغذ سفید پیش برد به یک نیروی بزرگ نیاز است امیدوارم که نیروی تان بزرگ شود .

>>>   بچیش که از شرم نام ته هم نگفتی، ده کجا و درخت ها کجا، موضوع چی بود و تو کدام طرف رفتی.
خوب به اصل مطلب اشاره کنیم. گزینش در کابینه فعلی هم معیاری نیست چون خود شخص رئیس جمهور کشور چند روز قبل نارضایتی اش را از کابینه به شکل از اشکال بیان داشت. شما فکر کنید که یک تحصیل کرده کمپیوترساینس وزیرشده باشد. وزیری که در یک وزارت نسبتاَ کم جنجال رأی نگیرد و به وزارت پرجنجال دیگر بیشترین رأی بگیرد، یعنی چی؟ وزیری که مسلک اش داکتری است و به وزارت خلاف رشته داده میشود، یعنی چی؟ کدام معیار و تجربه.... فقط دعا کنیم که خداوند ج به برکت حبیب اش محمد ص، خیر این ملت را پیش کند. به کسی دیگر امید کردن غلط است. چی بسا کارهای این دولت را که همه میبینند.
وسلام. اجمل

>>>   کرزی صاحب علاقه زیاد به تگدی دارد حالا زیر این نام می خواهد جیب خارجی هارا خالی کند

>>>   پشت این گپ های مذخرف هیچ وقت بحث نکنید نه پروفیسور ها نه ملاها نه چلی ها ، نه استادها،نه کدرهای علمی نه مغز متفکر ونه هم داکتر ارایشی به مردم بیچاره افغانستان کدام خدمت کردند. فقط هر کدامش تشنه ریاست جمهوری و چوکی وقدرت چور وانحاری وبه یک شکل مردم کشتند.
افغان دوست

>>>   زبان فارسی را با سایر زبان ها مقایسه کردن اشتباه است. زبان فارسی غنی ترین و کامل ترین زبان است. غنا مندی و دقت زبان فارسی بالاتر از انگلیسی است.افسوس ما قدرش را نمیدانیم.

>>>   یــــک بنیاد علمی در ننگرهار هست که بمصرف حکومت داغش وترورست تربیه میکند نامش هم پوهنتون ننگرهار است که اصلا داغشتون ننگرهار است ! همه ارگان های حکومتی درانجا کــر وکــــورهستند نه چیزی دیده اند نه شنیده اند در طول 12 سال این دانشگاه به زایشگاه ترورست های متحجر وجاهل تبدیل شده که پول بیت المال برای معشیت آنها مصرف میگردد!
( ر )

>>>   نظردهنده محترم توصیف و تمجید از زبان فارسی چه ربط به بنیاد علمی کرزی دارد ؟ مشخص است که جناب کرزی در این بنیاد علمی برای زبان فارسی و فارسی زبانان کاری انجام نمی دهد شاید هدف اصلی کرزای کمک و همکاری با خانواده‌های انتحاری های باشد که در راستای سیاست پشتونیسم سازی در افغانستان کشور را خراب می کند و عده‌ای بی گناه را به خاک و خون می کشانند و شاید هم هدف کرزای وهم کارانش تربیت عالمان باشد که به راحتی برای عملیات انتحاری مجوز صادر می نمایند و حکم تکفیر کسانی را که با سیاست ها و ایدههای آنان مخالف هستند صادر کنند

>>>   یک بنیاد علمی در مرکز قندهار فعال است که کتب ونصاب تعلیمی ویونیفورم پاکستان دران استفاده میشود واز سه سال است که شاگردان سرود ملی پاکستان را می شنوند تاریخ پاکستان را فرا میگیرند ونام مکتب هم روشان است ، انشالله داغشگاه ننگرهارهم طالب وداغش پرورش میدهد تا به افغانستان خدمت کنند مصارف دانشگاه یا داغشگاه ننگرهار از بودجه حکومت پرداخته میشود، هزاران جوان هلمندی ارزگانی زابلی توانائی پیشبرد درس وتعلیم را ندارند اما حکومت از پول گدائی داغشگاه ننگرهارا اکمال میکند
ر

>>>   حکومت با روبرو شدن خشم مردم و جلوگیری نتوانستن از انتقال پیکر آن هفت شهید به کابل بلافاصله دست به رهایی ربوده شدگان باقی مانده زد.
حکومت با احساس خطر در کابل به افرادشان در زابل دستور رهایی هزاره ها ربوده شده را صادر نمود. ربوده شدگان صحیح و سالم به خانه هایشان بر میگردند.
گفته بودند خشم مردم خشم خداست، درست گفته بودند.
تمام این شواهد نشان میدهد که حلقات خاص در حکومت هزاره ها را گروگان گرفته بودند ورنه امکان نداشت برادران ناراضی به همین سادگی ربوده شدگان را رها سازند.
مگر بردران ناراضی خواهان سقوط این حکومت نیست؟ اکنون که خطر سقوط دولت توسط خود مردم نزدیک شده است چگونه برادران ناراضی برای جلوگیری از این خطر با حکومت همکار شدند.؟!
جنگ حکومت با طالب و بر عکس یک بازی بیش نیست

>>>   حامد کرزی الهی به قهر و غضب پروردگار عالم گرفتار شوی و روزی داغ انمادران و پدران پشت خمیده که فرزندان خود را بنا بر طرحهای شیطانی تو از دست داده اند، ببینی تا بدانی چقدر رنج افرین بودی و هستی در این سرزمین.
اگر تو ...از مرده های طالب دوباره زنده های خشن نمیساختی، اگر جانیان بی ترحم را از زندانها ازاد نمیساختی، اگر تروریستان را نوازش نمیدادی، اگر ددمنشان طالبی را برادر خطاب نمیکردی، اگر تو ناانسان از طالب یک حکومت موازی با حکومت افغانستان نمی ساختی؟ امروز مردم دردمند و بینوای ما با مصایب کنونی دچار نمیشدند و اینهمه قربانی نمیدادند.
کرزی داغ ببینی تا از داغ هزاران داغدیده کشور باخبر شوی.
در غم از دست دادن عزیزانت بگریی تا از عزیزان از دست داده دیگران بدانی.
هر چه مصیبت و بدبختی است نتیجه طرحهای خاینانه توست که اکنون توسط دست نشانده هایت غنی، اتمر زاخیلوال و فاروق وردک و دیگران بر مردم ما تطبیق میشود.
حامد کرزی بسوزی و تباه شوی که میلیونها انسان سرزمین ما را تباه ساختی و سوختاندی

>>>   از انصاف اگر نگذریم، باید گفته شود که کرزی با همه نواقصی سیاسی-بشری ای که داشت، اعتقاد او به تعلیم و تحصیل واقعی و صادقانه بود و مردم را پیوسته به ارسال فرزندان شان به مکتب و دانشگاه تشویق میکرد.
گلداد

>>>   الهی خراب بشه این کشور که فقط جای مزدوران خارجی و محل برای پرورش تبهکاران و دشمن بشریت و مدنیت شده ای کاش خدا بلای به این کشور بفرستد که تمام این انسان نماها و اسلام نماها نبود شود که دیگر مایه ننک برای انسانیت و اسلام نباشد

>>>   حکومت خائن حامد کرزی در دفاع از تروریسم طالب پرداخت. حکومت خائن کنونی درتقویۀ بیشتر آن با دسایس الحیل مشغول شده است. پشتیبانی منافقانۀ حامیان این حکومت های خائن به ابعاد غم های مردم مظلوم ما می افزاید.

>>>   تا مردم باهم یکی نشوند دولت ها حیله گر ، مفسدوستمگر را از بین نبرنداز حامد کرزی تا ع وغ ای داره دزدان وطن فروش را به محکمه نکشنند هر روز شاهد گلو بریدن ،سنگسار ، تجاوز ، انتحاروانفجارخواهیم بود
اگر همه دست زیر الاشه نشینیم فردا نوبت من وتواست

>>>   کرزی، احمدزی، ودیگران آن اعمال زشت وسرکوبگرانه ای را که خود یا ازشرم ویا ازجبن نمینوانند برای چشم ترساندن عده ای ازمردم انجام دهند؛ به وسیله ی طالب وداعش انجام می دهند. این ها اگر به موقع سر جای شان نشانده نشوند بد ترین اعمالی را همچون عبدالرحمان و حفیظ الله امین انجام خواهند داد.

>>>   اقا کرزی در دوره 13 سال ریاست جمهوری چی خدمت کردی که بنیاد چپاولگیری را باز کردی

>>>   بنیاد کرزی برای پولهای سیاه است.
بنیاد کرزی= بنیاد پول شوی
تبدیل پولهای سیاه به سفید.
زاهد از کابل

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   چون کرزی از بی علمی اش رنج می برد میخواهد دیگران مثلش نباشند.

>>>   به هر رنگی که خواهی جامه میپوش
من از طرز خرامت میشناسم
شاعر را نمی شناسم هر که بوده درست میدانسته که در اخیر الزمان شاهی را می اورند هنر مند ومکار واگاه از رموز غلامی وسر سپردگی بهر صورت نه مخالفت باخارجی ها است ونه محبت وحب ریاست از قلبشان بیرون رفته ونه هم ذخایر بسیار بسیار زیادی را که به روز مباداجمع اوری نموده اند داغ زده تا از رقیب ها معاش ماهیانه بگیرند
همه میدانیم که از مرحوم عبدالاحد خان کرزی میراث هنگفت نمانده بود که امروزه فرزندانش مالک صدها ملیون دالر اند فقط کما ل فرمانبرداری را اموخته بودند که درین راستا همه موفق وپیروز وبهروز اند این برادر ها گاهی بجان هم می افتند واز همدیگر غیبت مینمایند وبعضا هم در ملائ عام همه خیانت ها وجنایت های همدیگر را پرده پوشی مینمایند در واقع ان همه سرمایه گذاری ها در شهر ک عینو و... میان برادران مشترگ میباشدوبخشی ازان را میشود برای امید اینده بنیاد ساخت ودامی برای اینده
لالی از ننگرهار

>>>   واقعاْ که ده کجا و درخت ها کجا. زبان دین و مذهب نیست که باید به پرستش آن پرداخت؛ بلکه زبان وسیلهء افهام و تفهیم میان انسانهای متمدن است. اینکه زبان دری زبان زیبا و غنی است شکی وجود ندارد. ولی زبانی که قبیلهٔ کوچکی در جنگل های افریقا با آن به افهام و تفهیم میپردازند به همان اندازه قابل ستایش و احترام است که زیان لاتین و سانسکریت و عربی و انگلیسی و دری و غیره. ما همه باید زبان خود را، هر زبانی که باشد، دوست داشته باشیم و در راه غنی سازی آن همت به خرچ دهیم، ولی نه ورای مرزی که از تمجید و تعریف ما از زبان خود بوی متعفن تبعیض و برتری طلبی و فاشیزم برخیزد.
جهاندیده

>>>   نفس عمل بسیار مبارک است به شرطی که اصل آن براساس عدالت و عدالت جویی باشد و به بیراهه نرود.
اصل آن بر اساس علم گرایی باشد و نه زدو بندو قوم گرایی

>>>   یک ضرالمثل است که تا احمق در جهان است مفلس درنمیماند تا وقتی که این مردم گوسفندی ما است کرزی
احمدزی - ملا عمر -گلبدین - اتمر و امثال شان بالای ما به نام های مختلف حکومت میکنند .
دوراندیش

>>>   یک بنیاد تاسیس شود که کرزی صاحب فــســاد را تدریس گند که چگونه میتوان درجهان به فساد رتبه اول گرفت

>>>   کرزی حالا با لویه جرگه که چهار دزد و وطن فروش و فال بین را جمع میکند میخواهد که دوباره بیاد بالا مردم ظلم کند

>>>   خــــــلـیـل الله فــیروزی هم یک بنیاد میسازد تابرای مردم سرپناه تهیه گــــــرددو برای جوانان زمینه کار مساعد شود تا دربحرها غرق نشوند
عــــمـــر زاخیل وال هم وعـــده داده یک بنیاد میسازد تا به هموطنان خدمت کند

>>>   کرزی قابل محاکمه است
نسرین ستوده کابل

>>>   کرزی مسوول همه بحران است .طناب اسپنتا در پشت . . .
شالیری غزنی

>>>   حامد کرزی همواره از طالبان هما ید کرد برادر خطاب کرد همین کارای به فایده را انجام داد تا همه روزه ما عزیزان مانرا ازدست بیدیم
پل های کمک های جامه جهانی را همین کرزی حیف و میل کرد هالا به پل نیاز نداره
که بخواهد از غنی پل بگیرد
کرزی هم به کمک آ مریکا به قدرت رسید و غنی هم این دوتا نوکران آ مریکا ،پاکستان ،وعربستان ، و امسال اینان است
اینها هیچ وقت درخدمت مردم عزیز افغانستان به تور کامل نبوده
به خو سس آ قای غنی هیچ کار کرده نتوانست
به طالبان برادران ناراضی گفتن گفتن تا داعش ازراه رسید و حال که اینان آ مدن
شدن قاتلان جان ما و فرزندان ما ،این است سمر برادر گفتن این رییسان ما
(محمدرضا حیدری ) (غزنی)

>>>   مادر وبنیانگذارفساد

>>>   من از روز اول میگفتم که کرزی کسی نیست جز همان ملا عمر کور ولی متاسفانه که هیچکسی به آذان آدم غریب نماز نمی خواند ، وقتی کرزی از ریاست جمهوری افغانستان دور شد ، ملا عمر هم مرد و از دنیا رفت! و زمانیکه اشرف غنی آمد ، ملا اختر بجای ملا عمر نشست که در حقیقت رهبری طالبان به دست اشرف غنی افتیده است، کرزی بخاطری که مکتب سوزی ها و فرهنگ کشی ها و کتاب شویی هایش را مخفی کند می آید بنیاد علمی و آموزشی و فرهنگی بگونه نامنهاد میسازد که بدون تردید بنیاد تروریستی و ادمکشی خواهد بود، نابود باد کرزی رهبر سابق گروه تروریستی طالبان.
سنگ صبور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است