دیدار نماینده چین با وزیر خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105884 منبع: پرینت

دینگ شیجون نماینده ویژه جمهوری خلق چین برای افغانستان و پاکستان در دفتر کار خویش با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرد.

نخست، نماینده ویژه جمهوری خلق چین برای افغانستان و پاکستان در مورد سفر دو روز قبل خویش به پاکستان به وزیر خارجه جمهوری اسلامی افغانستان معلومات داد و اظهار داشت که هدف سفر اخیرش به پاکستان و سپس به افغانستان، رساندن پیام جمهوری خلق چین به هر دو کشور همسایه است.

نماینده ویژه جمهوری خلق چین برای افغانستان و پاکستان تاکید کرد که آن کشور نمی خواهد میان دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان، مشکلاتی وجود داشته باشد. وی در مورد حمایت چین از تلاش های صلح حکومت افغانستان افزود: جمهوری خلق چین، ضمن آرزومندی برای از سرگیری گفتگوهای صلح افغانستان، آماده همکاری های لازم در این زمینه است.

سپس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی افغانستان صحبت کرده و تاکید ورزید که افغانستان به بهود روابط با پاکستان اهمیت قایل است و باور دارد که زیست مسالمت آمیز در کنار هم، به نفع هردو کشور است.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی افغانستان در این راستا وجیبه و مسوولیت خویش را ادا کرده و گام های عملی نیز برداشته و اکنون خواهان برداشتن گام های عملی و نتیجه بخش، از جانب پاکستان است.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی افغانستان دریچه صلح را به روی کسانی که خواهان برگشت به زندگی مسالمت آمیز می باشند، باز نگهداشته اما با عناصر و افرادی که برهم زننده امنیت و آرامش جامعه بوده و زندگی شهروندان کشور را تهدید می‎کنند، نیروهای ملی امینتی و دفاعی کشور با قاطعیت مبارزه خواهند کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است