طالبان به دنبال راهی برای تبرئه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۴/۸/۱۹ کد خبر: 105876 منبع: پرینت

جنگجویان داعش گویا در زابل هفت گروگان را سر بریدند.

طالبان بگونه ای خود را تبرئه و داعش را مسوول سربریدن ها در افغانستان معرفی می کنند.

در رسانه های رادیو آزادی و دویچه وله سربریدن بیش از هفت تن از تبار هزاره را به گروه داعش نسبت می دهند، طوری که دیده و شنیده می شود، حلقاتی می خواهند طالبان قاتلان اصلی مردم را فرشتگان آسمانی نشان بدهند. در این اواخر قتل عام شهروندان افغانستان که عموما به دست طالبان جنایتکار سر بریده می شوند را به گروه موسوم به داعش نسبت می دهند و بدین وسیله طالبان را در کشتار و قتل هزاران شهروند ملکی و کودکان در افغانستان بیگناه می پندارند.

در این شکی نیست که در این اواخر گروه موسوم به داعش که با طالبان همکاری نزدیک دارند، در سر بریدن شهروندان افغانستان دست داشته اند ولی نمی توان جنایات طالبان را نادیده گرفت همه این جنایات و سربردن ها را به گروه داعش و ازبک ها نسبت داد و بگونه ای کشتار طالبان را دست کم گرفت این در حالی است که سال ها قبل از موجویت گروه تروریستی داعش خبری نبود، این طالبان بودند، صد ها و یا هزاران زن و مرد و کودک افغانستانی را سر بریدند.

طالبان بگونه سران حکومت افغانستان به خصوص جناح حاکم را طرفدار خود دانسته ، با بی رحمی به جنایات و سربریدن ها در افغانستان ادامه می دهند و این سر بریدن ها را به گروه داعش و یا ازبک ها نسبت داده، خود را تبرئه می کنند. مردم افغانستان سربریدن ها، تخریب زیر بناهای اقتصادی کشور و از همه مهم تر مسموم نمودن دانش آموزان را کار طالبان و حامیان فکری شان مانند افرادی، چون کریم خرم، گلاب منگل، حامدکرزی، فاروق وردک، اشرف غنی، احدی، اتمر و غیره دانسته و فریب سیاه کاری جناب رییس جمهور و مشاوران اش را نمی خورند.


محمود منجم زاده‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین کار برای جلوگیری این است که قوم هزاره هم چند تن از طالبان و داعش را بگیرند و سرشان را ببرند و به آنها هدیه بفرستند. دیگر تمام می شود.

>>>   باید سوال کرد که داعش کیست و طالبان کدام است؟ این را همه میدانند که داعش در زابل بخشی از گروه طالبان است که اخیرا از آنها انشعاب کرده اند. پس در افغانستان طالب همان داعش و داعش همان طالب است. این حرف ها برای انحراف افکار عموم گفته میشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است