اعتراف متجاوزان سعودي به شکست
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105847 منبع: پرینت

متجاوزان به خاک يمن به شکست خود در برخي مناطق و فرار از آنها اعتراف کردند.
محمد بوعبدالله خبرنگار اين شبکه در يمن در گزارشي گفت نيروهاي مشترک يمني که متشکل از ارتش و کميته هاي مردمي هستند به سمت عدن در حال پيشروي هستند و در الضالع و مأرب پيروزي هاي ميداني کسب کرده اند.

شبه نظاميان طرفدار عبدربه منصور هادي و متجاوزان مجبور به عقب نشيني به سمت جنوب شده اند. منابع سعودي و اماراتي و همچنين شبه نظاميان طرفدار منصور هادي نيز به اين شکست اعتراف کرده اند. رسانه هاي وابسته به متجاوزان اعتراف کرده اند که منطقه دمت در استان الضالع اکنون تحت کنترل نيروهاي مشترک يمني است. اين درحاليست که متجاوزان ساعاتي قبل از آزاد شدن اين منطقه به دست نيروهاي مشترک، با استفاده از سلاح هاي سنگين، آن را در محاصره خود داشتند. در اين درگيري ها دست کم 9 تن از نيروهاي طرفدار منصور هادي کشته شدند. شبه نظاميان متجاوز پس از عقب نشيني، به منطقه ميريز که دهها کيلومتر با دمت فاصله دارد رفته اند. منابع نظامي وابسته به متجاوزان همچنين اعتراف کرده اند که شهر ساحلي ذباب نيز تحت کنترل نيروهاي مشترک يمني قرار گرفته است. مقر لشکر 117 ارتش يمن نزديک باب المندب نزديک اين منطقه واقع شده است.

العالم در ادامه گفت: يگان پشتيباني موشکي يمن پيش از اين يک کشتي جنگي متجاوزان را نزديک سواحل المخا هدف قرار داده بود. اين حمله موشکي خسارات سنگيني به کشتي مذکور وارد کرد. از زمان آغاز تجاوزات سعودي به يمن، اين چهارمين کشتي است که در آبهاي منطقه اي يمن به دست نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن منهدم مي شود.

ارتش و کميته هاي مردمي يمن همچنين مناطق مشرف به پادگان العند را تحت کنترل گرفته اند. اين پادگان را نيروهاي اماراتي و سعودي اشغال کرده اند.
نيروهاي يمني در منطقه کوفل و همچنين شرق منطقه صرواح بخش هاي وسيعي را از وجود شبه نظاميان طرفدار منصور هادي پاکسازي کرده اند و اعضاي داعش را از اين مناطق بيرون رانده اند.

در همين اثنا، نخستين گروه از نيروهاي اماراتي شرکت کننده در تجاوزگري به يمن عقب نشيني کرده اند. منابع اماراتي گفته اند اين نيروها جاي خود را به نيروهاي تازه نفس اماراتي داده اند که تحت رهبري سعودي هستند.

العالم افزود: تصاوير منتشر شده حاکي از آن است که اين نيروهاي اماراتي همراه با تجهيزات و ادوات نظامي نظير تانک ها از يمن خارج شده اند و اين امر به معناي آن است که اين عقب نشيني فقط به جايگزيني نيروهاي جديد منحصر نمي شود. کارشناسان پيش بيني کرده بودند که پس از حمله موشکي به پادگان الصافر که منجر به کشته شدن دهها نظامي اماراتي شد اين نيروها از يمن عقب نشيني کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است