وکلاي مغربي: آل سعود مسوول فاجعه منا هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105843 منبع: پرینت

وکلاي مدافعي مغربي، حکام آل سعود را مسوول فاجعه دردناک منا در مراسم حج امسال دانستند.
به گزارش شبکه ماهواره اي العالم، "عبداللطيف قنجع" از وکلاي مدافع شهر تطوان در شمال مغرب فاجعه منا را ناشي از اهمال کاري سعودي ها و بي توجهي دولت برگزار کننده مراسم حج به محافظت از جان حجاج دانست.

اين وکيل مدافع مغربي با تاکيد بر نبود امکانات لازم و آماده نبودن سعودي ها براي ميزباني از حجاج، مداخله سازمان ملل براي روشن شدن حقيقت را خواستار شد.

"حميد کرين"، وکيل مدافع مغربي در شهر قنيطره درغرب اين کشور نيز بي تدبيري و اهمال کاري مسوولان سعودي در تامين امنيت حجاج را عامل جان باختن حجاج در موسم حج امسال دانست.

"محمد صادقو"، از وکلاي مدافع شهر رباط ، پايتخت مغرب از دستگاه قضايي مغرب خواست با توجه به تعداد زياد قربانيان فاجعه منا از لحاظ قضايي به وضعيت حجاج مغربي رسيدگي کند.

"خالد رکيز"، يکي ديگر از وکلاي مدافع مغربي نيز درمصاحبه با شبکه العالم با اشاره به اينکه نبايد فاجعه منا را با به کار بردن اصطلاح "قضا و قدر"توجيه کرد، خواستار شناسايي و محاکمه عاملان اصلي اين فاجعه شد.

اين وکيل مدافع مغربي عربستان سعودي را مسوول اصلي بروز فاجعه منا دانست وخاطرنشان کرد اين حادثه بايد براساس قانون بررسي شود.

"عبد النبي خلاف"، از فعالان مدافع حقوق بشر از شهر القنيطره در غرب مغرب نيز اقدام نيروهاي امنيتي سعودي در مسدود کردن يکي از راه هاي اصلي منتهي به محل رمي جمرات و انتقال حجاج به مسيري ديگر را عامل برخورد گروه هاي حجاج با يکديگر و بروز فاجعه درمنا دانست.

اين فعال حقوق بشر مغربي ، فاجعه منا را لکه ننگي بر پيشاني آل سعود دانست و گفت که اطلاع از سرنوشت همه حجاج مفقود شده، حق انساني خانواده هاي آنان است.

يک وکيل مدافع مغربي ديگر در شهر القنيطره به نام "احمد اولاد الصغير" نيز استفاده مقامات سعودي از لفظ مفقود شده درباره حجاج ناپديد شده در فاجعه منا را بي معنا دانست.

اين وکيل مغربي اظهار کرد ارایه فهرستي از اسامي حجاج به عنوان افراد ناپديد شده و ابراز بي اطلاعي درباره سرنوشت آنان ، غير منطقي است و بايد تحقيقات جامع براي روشن شدن واقعيت فاجعه منا صورت گيرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ال سعود خاين به أمت اسلام و فقط در ما شهوات و هوس خود و كشتار مسلمانان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است