دیدار رییس دانشگاه آغا خان با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105825 منبع: پرینت

رییس دانشگاه آغا خان و نماینده دیپلوماتیک آغا خان مقیم کابل با داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور دیدار کرد.

در این دیدار، رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان از کمک های بشر دوستانه بنیاد آغا خان در افغانستان قدردانی کرد و از تاثیر گذاری برنامه های توسعه محور و همچنان کمک های بنیاد آغا خان در زمینه بهبود وضعیت صحت در کشور استقبال کرد.

در این ملاقات فیروز رسول، رییس دانشگاه آغا خان، از همکاری های دولت افغانستان و بخصوص از تلاش های رییس اجراییه کشور برای واگذاری زمین برای ساخت یک شفاخانه بزرگ از سوی بنیاد آغا خان در کابل تشکر و قدر دانی کرد.

رییس دانشگاه آغا خان در این خصوص افزود که قرار است این بنیاد، یک شفاخانه بزرگ با معیارهای جهانی را در کابل بسازد. شفاخانه که در کنار تداوی بیماران به فعالیت های آموزشی نیز بپردازد. این مقام بنیاد آغا خان هم چنان گفت که این شفاخانه بزرگ به این دلیل در کابل اعمار می شود که در کنار رسیدگی به وضعیت صحی شهروندان افغانستان، مراجعه کنندگان کشورهای همسایه و بخصوص از کشورهای آسیای میانه را نیز تحت تداوی و معالجه قرار بدهد.

همچنان آقای فیروز رسول گفت، بنیاد آغا خان با شماری از کشورهای اروپایی برای ساختن این شفاخانه معیاری با استانداردهای جهانی از نزدیک کار می کند و قرار است این شفاخانه یک بخش تحقیقات آکادمیک صحی نیز داشته باشد.

بیناد آغاخان در عرصه خدمات صحی به شهروندان افغانستان چند شفاخانه ولایتی فعال دارد. حمایت و رسیدگی به وضعیت صحی "طفل و مادر" از موارد مهم خدمات صحی بیناد آغا خان در کشور است.

رییس اجرایی کشور در این ملاقات بر حمایت و همکاری دولت افغانستان از برنامه های بنیاد آغا خان در عرصه توسعه افغانستان تاکید کرد و افزود: در این راستا از هیچ چیزی دریغ نخواهد کرد. رییس اجرایی کشور هم چنان تاکید کرد که اعمار و فعال شدن شفاخانه بزرگ آغا خان در کابل می تواند افغانستان را در عرصه صحت کمک های بنیادین بکند و یک بخش وسیع از مردم افغانستان را از مراجعه به کشورهای همسایه و منطقه برای تداوی بیماران شان بی نیاز کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است