دیدار سفیر عراق مقیم کابل با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105815 منبع: پرینت

سفیر عراق مقیم کابل با داکتر عبدالله رییس اجرایی ملاقات کرد.

در این ملاقات تودیعی، رییس اجرایی کشور از خدمات ارشد عمر اسماعیل سفیر جمهوری عراق در کابل، قدر دانی کرد و افزود: افغانستان و عراق در کنار این که دوستان نیک هستند و روابط تاریخی سازنده با همدیگر دارند، متاسفانه از یک مدتی به این سو، در معرض تهدیدات ترویزم و افراطیت نیز قرار دارند. ترویزمی که دشمن همه بشریت است و در خشونت آفرینی و کشتار انسان های بی دفاع از هیچ چیزی دریغ نمی ورزند اما خوشبختانه امروز کشورهای که در معرض تهدیدهای جدی ترویزم و افراطیت قرار دارند، در امر مبارزه و سرکوب این گروهای دشمن بشریت، تنها نیستند و جامعه جهانی را نیز در کنار خود دارند.

امیدوار هستم به زودترین فرصت پیش رو، همه با هم بتوانیم در نتیجه تقویت همکارای های منطقه سازنده، شاهد نابودی ترویزم و گروهای تروریستی باشیم.

همچنان در این ملاقات، سفیر جمهوری عراق نیز ضمن تشکر و قدر دانی از مهمان نوازی دولت و مردم افغانستان، بر همکاری های هدفمند منطقه ی تاکید کرده و افزود: تجربه سال های اخیر در هر دو کشور (افغانستان و عراق) نشان می دهد که ترویزم سرزمین ندارد و مرز نمی شناسد و در هرجای که فرصت بیابند، صلح و ثبات را به هم می زند و با انسانیت و مدنیت اعلام دشمنی می کند. برای همین، امیدوار هستم این تجربه های مشترک ما و سایر کشورهای منطقه ما را در راستای مبارزه برای سرکوب و نابودی تروریزم در منطقه و کشورهای مان کمک کند.

همچنان هر دو جانب در این ملاقات تاکید کردند که در کنار تقویت همکارای های منطقه باید تلاش مشترک و هماهنگ برای جلب حمایت هرچه بیشتر جهانیان به منظور مبارزه و سرکوب ترویزم و تقویت از صلح و ثبات در منطقه را روی دست بگیرند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است