دیدار هیات کنگره آمریکا با وزیر خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105790 منبع: پرینت

هیاتی از کنگره آمریکا به ریاست خانم الینا روس لهتینن رییس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آن کشور در مقر وزارت خارجه با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه دیدار و ملاقات نمود.

ابتدا، وزیر خارجه هیات یاد شده را خوش آمد گفت و ضمن صحبت در مورد اوضاع جاری کشور، دستاوردها، اولویت های سیاست خارجی و تلاش های صلح حکومت افغانستان، توانایی ها، نیازها و چارش های نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان، اظهار داشت: دولت ومردم جمهوری اسلامی افغانستان، آمریکا را مهمترین متحد خویش دانست و از تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا برای تمدید حضور نیروهای آن کشور در افغانستان که با در نظرداشت چگونگی اوضاع در این کشور، نه بر اساس جدول زمانی اتخاذ گردیده است استقبال و قدردانی می نمایند.

وزیر خارجه در ادامه صحبت هایش، سفر هیات کنگره آمریکا به کابل را دال بر تعهد راسخ مردم و حکومت آمریکا برای ادامه حمایت آن کشور از افغانستان خواند.

سپس، رییس و اعضای هیات کنگره آمریکا صحبت نمود و ادامه همکاری ها با جمهوری اسلامی افغانستان را به مردم و حکومت آمریکا با اهمیت توصیف نمود و ابراز امیدواری نمودندکه کشورهای دیگر کمک کننده نیز برای ادامه مشارکت شان با افغانستان، برنامه خروج نیروهای شان از این کشور را مانند آمریکا با در نظرداشت اوضاع این کشور عیار ساخته و به حمایت از افغانستان در ساحات مختلف ادامه دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است