افراد غیرمسلکی باعث بدنامی وزارت مالیه اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105789 منبع: پرینت

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه می گوید: روزانه میلیون ها دالر در گمرکات کشور حیف و میل می گردد و کمیسیون سمع شکایات در آوردن اصلاحات و مبارزه جدی با فساد اداری باید با وزارت مالیه همکاری نماید، تا تغییر مثبت در نظام مالیاتی کشور به وجود آید.

به نقل از روزنامه اقتصادی، در نشست فوق العاده کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا، شکایت 19 تن از کارمندان منفک شده گمرک ننگرهار و برکناری 4 تن از روسای وزارت مالیه با اکلیل حکیمی وزیرمالیه و نبی فراهی وزیر دولت در امور پارلمانی مطرح شد.

دفتر مطبوعاتی مجلس سنا می گوید: شاکیان مدعی اند که هرکدام حداقل تجربه کاری ده ساله در امور مالیاتی و گمرکات دارند، ولی اخیرا به دلایل نامعلوم ازسوی وزارت مالیه از وظایف شان برکنار و در عوض افراد غیرمسلکی به جای آنان مقرر شده اند و مقام های وزارت مالیه هیچگونه معلوماتی در رابطه به علت انفکاک را با آنها شریک نساخته است.

وزیر مالیه گفت: علت برکناری عارضان نتیجه تحقیق کمیسیون عالی رتبه و به حکم ریاست جمهوری بوده است و هیات مذکور در بررسی و نظارت ده روزه از گمرک ولایت ننگرهار و سایر ادارات وزارت مالیه وبانشست های متعدد با تعدادی از کارمندان، تجار و متنفذان، گزارش مستندی را به ریاست جمهوری ارایه نمودند و در مورد برخی آنها گزارش های مستند از ریاست عمومی امنیت ملی نیزبه وزارت مالیه مواصلت نموده است.

رییس کمیسیون سمع می گوید: اخیرا مقرری های در وزارت مالیه که انجام شده است دیده می شود که افراد غیرمسلکی که حتی تجربه ندارند مانند سنگرنیازی رییس گمرک ولایت خوست مقرر شده است که این مساله سبب بدنامی وزارت مالیه وافزایش فساد در اداره های مربوطه خواهد شد.

در آخر بنابر پیشنهاد کمیسیون وزیرمالیه متعهد گردید آن عده اشخاص که بی سرنوشت اند و گزارش های مستند علیه شان وجود ندارد در روشنایی قوانین در مورد سرنوشت شان تصمیم اتخاذ خواهند شد و آنانی که علیه شان اسناد و مدارک اختلاس وجود دارد به قناعت شان پرداخته خواهد شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همان یک قوم هستند که بدلیل شناخت مقرر شدند و اقتصاد کشور را متعفن ساختند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است