دیدار هیات نمایندگان کنگره آمریکا با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105785 منبع: پرینت

هیات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا تحت ریاست الیانا روس لتینین رییس کمیته فرعی شرق میانه و آفریقای شمالی کمیته روابط خارجی مجلس با رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد گسترش همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از جمله مبارزه با تروریزم و افراطیت و اوضاع افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

هیات مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه به تصمیم اخیر رییس جمهور بارک اوباما بخاطر تداوم حمایت آمریکا از افغانستان گفت که این تصمیم در راستای مبارزه با تهدید مشترک تروریزم و رسیدن به اهداف مشترک که منافع ملی هر دو کشور در آن نهفته است، ما را کمک می کند.

در مقابل رییس جمهور غنی با تاکید گفت که تروریزم خوب و بد وجود ندارد و باید مبارزه همه جانبه بر علیه این پدیده شوم ادامه یابد.

رییس جمهور گفت که تروریزم تهدید کوتاه مدت نیست بخاطری که نحوه فعالیت گروه های تروریستی تغییر می کند و نیاز به مبارزه دراز مدت در این زمینه می باشد. وی افزود: یکی از دلایل ناامنی در افغانستان و منطقه اقتصاد جرمی می باشد که موجب تمویل تروریزم می گردد.

وی خاطر نشان کرد که افغانستان این توانایی را دارد که به مرکز اتصال منطقوی مبدل گردد و از این کشور خط آهن، پایپ لاین های نفت و گاز و برق به جنوب آسیا امتداد می یابد و همین اکنون کار پروژه انتقال برق از ترکمنستان به افغانستان و جنوب آسیا آغاز گردیده است.

رییس جمهور غنی، فساد اداری را یکی از موانع مهم در رشد اقتصادی دانسته گفت که حکومت افغانستان توانسته است فساد را در بخش های خریداری و تدارکات کاهش دهد. رییس جمهور کشور گفت: ما تلاش می کنیم تا نقش و مشارکت زنان را بیشتر سازیم. وی افزود: زنان در گذشته در بخش های مختلف فعالیت های خوبی داشتند اما جنگ ها باعث گردید که این قشر مهم جامعه به حاشیه رانده شود.

در آخر این دیدار، هیات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت که ما به همکاری ها و تعهد خویش با افغانستان افتخار می کنیم و در راستای مبارزه با تروریزم و همکاری های اقتصادی در کنار مردم افغانستان باقی خواهیم ماند.

در ترکیب هیات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، فرینچ هیل، دونالد نار کراس و تد یوهو شامل بودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است