سخنان رییس جمهور در کنفرانس ملی شهری
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۴/۸/۱۸ کد خبر: 105784 منبع: پرینت

رییس جمهور در دومین کنفرانس ملی شهری افغانستان سخنرانی نمود و گفت: برای حضور حکومت و فعالیت بخش خصوصی، در هر ولسوالی یک کمپلکس ایجاد خواهد شد. در 4 سال آینده تمام ولسوالی های کشور دارای تعمیر خواهند شد و بدین ترتیب هسته جدید شهرها ایجاد خواهد گردید.

در این کنفرانس ملی که در ارگ دایر گردید، رییس جمهور گفت: بر اساس اعلامیه حقوق بشر جایداد مصؤن حق اساسی اتباع هر کشور است و کار اساسی اداره مستقل اراضی و اداره مستقل ارگان های محل این است که برای مصونیت و شرعی سازی جایداد ها اقدامات لازم اتخاذ نمایند.

وی افزود: تا زمانی که مشارکت مردم تامین نگردد، زندگی مصون نمی تواند تامین شود، مصونیت زندگی که به مصونیت مسکن مرتبط است باید تامین شود.

رییس جمهور کشور با اشاره به نقش بخش خصوصی گفت: بدون همکاری شما برنامه های حکومت عملی نمی شود اما این همکاری ها باید بر اساس معیارها مشخص باشد. رییس جمهور غنی با اشاره به تقویت ظرفیت مصارف بودجوی در نهادهای ملی و خصوصی گفت که موثریت مصارف پولی اعتماد دولت و بخش خصوصی و نقش نظارتی جامعه مدنی را می طلبد.

محمد اشرف غنی با اشاره به نقش علما گفت: مساجد مراکز تجمع و اساس جامعه مدنی اند و این کنفرانس باید در تنظیم امور شهری، نقش مساجد را واضح سازد. وی افزود: مساجد باید به مراکز عمده تعهد شهروندی، سهم گیری و مشارکت مبدل گردند.

رییس جمهور با تأکید گفت، شهرها نه تنها از لحاظ فزیکی بلکه باید از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز قابل زندگی باشد. رییس جمهور غنی نقش جامعه مدنی را در بسیج، سهم گیری و طبقه بندی مشکلات مردم مهم خوانده تاکید نمود که به منظور فراهم آوری و رضایت مردم، نقشه های شهری با زندگی مردم باید مرتبط باشد.

محمد اشرف غنی گفت: از طریق سرمایه گذاری در بخش بخش زراعت به خود کفایی رسیده می توانیم و از تمام شهروندان کشور و نهادهای دولتی می خواهم که نیازمندی های شانرا از تولیدات داخلی مرفوع نمایند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد، در نظر داریم تا در هر گذر سرمایه گذاری نماییم و صلاحیت های بیشتر به گذرها بدهیم تا گذر ها به قریه ها ارتباط تامین نمایند. رییس جمهور با اشاره به ساخت پارک های صنعتی گفت که شهرها ماشین های اقتصاد اند اما شهر های ما به ماشین های مصرفی مبدل شده اند که باید به ماشین ها تولیدی مبدل گردند.

وی گفت: اکثر شهرهای افغانستان ترانزیتی می باشند، تمام منطقه به تجارت قابل اطمینان نیاز دارد و همکاری های منطقه ای یکی از اصول اساسی ما است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است