اوضاع غزه «فاجعه بار» است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۳۹۴/۸/۱۷ کد خبر: 105769 منبع: پرینت

وزیر خارجه لوکزامبورگ که امروز یکشنبه وارد نوار غزه شده است، با اشاره به ویرانه های بر جای مانده از تجاوز سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه، اوضاع این منطقه را «فاجعه بار» توصیف کرد.

به گزارش رسانه های خبری فلسطین، «جین اسلبورن» در یک کنفرانس خبری در غزه گفت: اوضاع غزه فاجعه بار است، در غزه نسل کم سن و سالی هست که مستحق زندگی و آموزش بهتر هستند و نمی خواهند دایما در خشونت بسر برند، من امروز اینجا هستم تا ضرورت حمایت از نوار غزه و ادامه پروژه های عمرانی و امدادرسانی را خواستار شوم.

وزیر خارجه لوکزامبورگ صبح امروز یکشنبه از طریق گذرگاه بیت حانون «ایرز» که تحت سیطره رژیم صهیونیستی است، در سفری چند ساعته وارد غزه شد و قرار است با وزرای دولت وفاق ملی و مسئولان سازمان ملل دیدار نماید.

وی از کشورها و موسسات کمک کننده خواست تا سریعا به تعهدات مالی خود که در کنفرانس قاهره در تاریخ اکتبر 2014 وعده داده بودند، عمل نمایند.

رژیم صهیونیستی تابستان سال گذشته با تجاوز 51 روزه به نوار غزه بیش از 12 هزار واحد مسکونی را به طور کامل تخریب کرد و همچنین 160 هزار واحد مسکونی نیز به طور جزئی خسارت دیدند این در حالی است که کشورهای عربی و غیر عرب در اکتبر همان سال طی کنفرانسی در قاهره متعهد شدند که حدود 5.4 میلیارد دلار به بازسازی نوار غزه کمک کنند که تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است