آيت‌الله سيستانی عبادی را به حضور نپذيرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۴/۸/۱۷ کد خبر: 105765 منبع: پرینت

روزنامه الشرق الاوسط مدعي شد مراجع ديني در نجف از عملکرد دولت حيدر العبادي ناراضي هستند و آيت الله سيستاني او را به حضور نپذيرفته است.

يک روز بعد از اتهامات مرجعيت عالي ديني در نجف به پارلمان عراق درباره دور زدن اصلاحاتي که حيدر عبادي، نخست وزير اين کشور مطرح کرده است، وي تلاش کرد از اين رويکرد براي جلب حمايت مراجع نجف بهره برداري کند، اما تلاش او بعد از اينکه آيت الله سيستاني او را به حضور نپذيرفت، با شکست مواجه شد. همچنين بعد از اينکه با سه نفر از مراجع نجف (محمد سعيد الحکيم، اسحاق الفياض و بشير النجفي) ديدار کرد به آنچه مي خواست، دست نيافت.

اين روزنامه سعودي در ادامه ادعاي خود نوشت: در اين زمينه حيدر غرابي، استاد حوزه علميه و يکي از روحانيون شيعه عراق، به الشرق‌الاوسط گفت در محافل مراجع ديني در نجف از عملکرد دولت حيدر عبادي نارضايتي وجود دارد.

به ادعاي شرق‌الوسط، اگر چراغ سبز (آيت الله سيستاني) نبود ديدار سه نفر از مراجع نجف با حيدر عبادي انجام نمي شد، اما اين به خاطر حمايت از نخست وزير نبود بلکه به خاطر اين بود که به سخنان او گوش کنند.

الشرق الاوسط در ادامه گزارش خود افزود: اما حيدر عبادي حمايت مقتدي صدر، رهبر جريان صدر، را در ديداري که ديروز ميان دو طرف در شهر نجف صورت گرفت، به دست آورد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است