غنی:بدون مردم و علما جامعه منظم نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۴/۸/۱۷ کد خبر: 105749 منبع: پرینت

بدون مشارکت سراسری مردم و نقش واضح علما نمی توان جامعه را منظم کرد.

اشرف غنی رییس جمهور در دومین کنفرانس ملی شهری در ارگ ریاست جمهوری گفت: هر فرد افغانستانی باید براساس قانون اساسی حق شهروندی خود را داشته باشد.

وی افزود: کودکان امروز، از وضعیت کنونی کشور ناراضی هستند، در هوای آلوده تنفس می کنند و خانواده آنان با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

رییس جمهور از مسوولان و شرکت کنندگان در این کنفرانس خواست تا در پایان این کنفرانس برنامه ها و راه حل های مناسب برای بیرون رفت از وضعیت کنونی و تحول شهرهای افغانستان ارایه دهند.

وی پیشنهاد داد تا یک شبکه شهرداری متحد و همفکر که به صورت بنیادی شهرداری ها را تغییر دهد ایجاد شود.

اشرف غنی همچنین از اهمیت و نقش مساجد در مشارکت مردم سخن گفت و افرود: مساجد باید به نقطه عمده تحول مشارکت و سهم گیری مبدل شود، چون بدون مشارکت سراسری مردم و نقش واضح علما نمی توان جامعه را منظم کرد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همین علما است که طالبان را تر بیه و اموزش میدهند
در هیچ نقطه دنیای مترقی و پیشرفته پیشوای مذهب و دین در امور اداری و حکومت داری سهم ندارند واز قوانین اداری پیروی دارند
گفتار اشرف غنی که خود را شخص دوم نخبه جهان میپندارد یا از حا لت تخلخل روانی ان بوده ویا در حالت شعور نور مال نبوده است

>>>   کدام علما اگر د گپ علما بکنی خو احمق استی در گپ مردم افغانستان خوتو نمیکنی به غیر مردم خارجی همیشه مردم خود پایمال کردی طرفدار ملاها بودی وطرفدار خارجی ها ویا هم سفر کردی به خارج بخیز چوچه خنزیر حکومت به یک ادم صادق وطندوست بده که مردم ارام کند واز شر امریکا خلاص کند.
بابه متقاعد

>>>   جناب ریس جمهور غنی مشکلات و عوامل بدبختی افغانستان و مردم ان نامشخص نیست که شما ازمردم در این باره نظر خواسته اید عوامل همه بدبختی ها در افغانستان گروه ها و افراد تبهکار است این را همه دنیا و تمام مردم افغانستان و خود شما هم می دانید لطفا فرافگنی نکنید و تصمیم جدی برای از بین بردن این گروهها نماید اگر واقعا به فکر مردم افغانستان هستی
..افغان مهاجر دیار غربت

>>>   به راستی که اقا کل مرغ مغز متفکر بود کاری کرد که در تاریخ جهان هیچ ریس جمهور نکرده دزد را از زندان کشید همرایش قرارداد کرد

>>>   متفکر انسان اند یشمند و فرزانه است که اهل ایثار و از خود گذشتگی وفدا کاری و درروید ها غمگینی دارد و انسانی اهل درد و اهل عشق و ایثار است ، شخص متفکر از معدود دانشمدانی است که فکر خود را عملی کند. راهبر شدن شخش متفکر منوط به راه رو بودن است و قیادت و رهبری موفق در گرو سربازی و پیروی مخلصانه و آگاهانه است.
سنجشگر انه اندیشی ( تفکر نقاد ) شیوه ای از اندیشیدن است که با « اندیشدن در باره ی اندیشدن » هرراه است و بر اساس دیدگاه بروس رایشنباخ که مئولف یکی از کتاب های خوب در این زمینه نوشته است ، معرفی کنم . ابتداد به بیانه مهارت ها و آمادگی هایی می پردازم که یک فرد سنجشگرانه اندیش ( متفکر نقاد ) باید داشته باشد.
سپس توضیحات تکمیلی ای در باره ی مفهوم سنجشگرانه اندیشی به دست می دهم و در پایان نیز تعریف را یشنباخ از سنجشگرانه اندیشی را می آورم.
متفکر وقتی می خواهد در باره ی موضوع فکر کند سعی می کند اندیشیدن اش ارتباط و پیوند خودش را با موضوعی اصلی از دست ندهد و حواسش هست که دائم از این شاخه به آن شاخه نپرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است