قاضی حاکم، خواستگار رخشانه بوده است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۴/۸/۱۶ کد خبر: 105638 منبع: پرینت

ملا یوسف، قاضی و فرمانده محلی طالبان در «غلمین» که پیش از این رخشانه را برای برادرش خواستگاری می‌کرد، اینبار او را در چنگ دادگاه صحرایی دید.
رخشانه بارها به ملا یوسف در مورد ازدواج با برادرش جواب رد داده بود.

رخشانه در دادگاه صحرایی محاکمه شد. ملا یوسف باشندگان غلمین را با زور به محل اجرای حکم فراخواند و حکم سنگسار بر رخشانه و دره بر گل محمد را تطبیق کرد.

گفته‌هایی وجود دارد که ملایوسف به ‌دلیل ارتباطات نزدیک با پدر زورمند «گل محمد»، فرزند او را مجرد عنوان کرده است.

در ویدیوی منتشر شده از صحنه سنگسار رخشانه دیده می‌شود که شمار زیادی از مردان خشمگین پس از صدور فتوای سنگسار، رخشانه را سنگباران می‌کنند.

در این ویدیو مشاهده می‌شود که رخشانه با فرود هر سنگ به سمتش، فریاد «خدا خدا» سر می‌دهد.

رسول آرمان

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر حکو مت پیرو اسلام وقوانین ان است چنانچه در قران مجید ذکر است - انف فی ال انف باید مفتی که امر سنگسار داده چون قاتل رخشانه شمرده میشود باید مثل رخشانه سنگسار شود سگسار توسط همان اشخاصیکه به به شهید روح روان رخشانه سنگ پر تاب کرده اند قوانین اسلام تنها تسبیح بدست و عمامه به سر نیست بلکه در عمل است

>>>   این حادثه دقیقا مثل حادثه ای بود که در غوربند ولایت پروان صورت گرفته بود.
این اسلام فروشان اسلام ستیز از اسلام فقط استفاده ابزاری میکنند و خود شان با اسلام هرگز مطابقت ندارند.
خداوند جزای شان را بدهد

>>>   اسلام بهانه ای شده دردست عده ای ازخدابی خبراگراسلام این است من این اسلام رانمیخواهم اگربهشت جای اینان است به خدامن جهنم رابهترمیدانم.

>>>   همه و همه اش بدلیل اینست که هر زورمند این سرزمین خود را توسط سلاح شخصی خود حفاظت میکند و تا هنوز ادبیات قانون را احترام نگذاشته فقط و فقط از قانون بمثابه یک بازیچه اطفال استفاده صورت میگیرد این سرزمین فقط جای وحشت بیکران است که ظلم به اندازه نهایت لایتنهایی آن صورت گرفته است

>>>   همین مفتی نادان طالبان که حکم سنگسار رخشانه را داده است باید هر چه زود تر دستگیر شودو در یک گودال اندخته شود و هم مانند رخشانه سنگسار شود وجسد انرا بگذارند که حیوانات درنده بخورند این است جزای مفتی نادان طالبان نوکران ای اس ای پاکستان .

>>>   سلام.
ازحکومت بی سروپا و بی بندو بار ع غ توقع نداشته باشید.دوسیه فرخنده کجا فیصله وعمل شد. که از رخشانه شود.از خداوند بخواهید.
حکیم.از کابل.

>>>   اگر از دستم پوره بود گـــــوش وبیـــنـــی این عالم بی علم وعمل را مـــی بــــریــــدم

>>>   در ولایـــت قنــــدهار دومیــــن شــهــر بـــزرگ افــغــانستــــان از مـــدت سه سال به اینطرف یک مکتب بنام روشـــان در مرکز شــهـــرکــتـــب نــصـــاب تـعـلیمی پاکســـتان تـــدریـــس شده یــونیـــفـــورم پاکستــــانی را شـــاگـــردان پــوشیـــده اند ســـرود مــلــی پاکستــــان را درکتـــاب ها خـــوانـده اند وهم شنـــــیده انــد تا اینکه یکی از اطـــفـــال جـــریــان را به پدرش قصه میکند وپدرش به ریاست مــعـــارف قنــــدهار رفــتــــه مــوضــوع را اطـــلاع میدهد که بــعـــدا رسانه ها هم ازان آگاه میشوند ، وظیفه امنیت ملی ماچی است؟؟ وقتی ازچنین موضوعی به مدت سه سال در مــــر کـــز شــهــر آگاه نمیشود چگونه مـــردم انتظار داشته باشند که اینــهــــا چـــرا پیش از حــــادثه انـــفـــجــــار وانــتـــحـــار طـالبـــان را دستگیر نمیکنند
ر

>>>   یکباب مکتب نصاب تدریس پاکستانی ویونفورم پوش شاگردان بمثل شاگردان مکاتب پاکستان در زمام حکومت کرزی وسمت وزارت معارف فاروق وردک شروع به فعالیت کرده بود جای شک نیست که فاروق وردک این شاگرد ملا فضل الله پاکستانی با استفاده از چوکی وزارت معارف فعالیت انرا اجازه داده تا نصاب پاکستان وسرود دولتی پاکستان را برای اولاد وطن ما اموزش دهند تا انها هم مانند خودشان دوست وهمکار پاکستان باشند این است کار جاسوسان پاکستان وقتیکه به قدرت بدست شان رسید خیانت بوطن وطندار میکنند وخدمت به ای اس ای پاکستان را بخود فرض میدانند چون انها را بقدرت رسانده است و این هم از کمان بدور نیست که حامد کرزی از موضوع بی خبر بوده باشد وامنیت ملی به همین لحاظ نتوانسته مداخله در بستن ان کند ریس معارف خو همفکر وهمکار فاروق وردک وزیر معارف وقت بود ویا شاید از ترس دادن چوکی اش از پست ریاست معارف انولا بوده بهر صورتش خیانت بزرگ درحق اطفال این کشور شده است کجاست گلاب منگل که بیک کلمه وازه فارسی دیگران را متهم به نشر زبان بیگانه میکند در حالیکه دری وفارسی با هم یکی هم است ولی در مورد فعال شدن چنین مکتب به سبک ورسم پاکستانی همجوار با قندهار در ولایت هلمند والی بود وبی خبر هم نبوده چرا اعتراض بلند نکرده بود واکنون هم خاموش است چون اینکار بذوق خودش برابر است اکنون که همه از موضوع خبر شدند خداکند که دروازه ان مکتب بسته شده باشد مردم محترم قندهار باید از بسته شدن مکتب مذکور اطمینان حاصل کنند .

>>>   به نویسنده هفتم از دست ات پوره است ولی جرعت کن همین طور که طالب لعین انتحار میکند. و مردم بیګناه را میکشد شما هم میتوانید که همین لعنتی را بکشی چون قاتل است قتل او جایز است. و اګر خودت کشته شدی جنتی هستی چون به رضایی خدا دشمن خدا و دشمن اسلام را میکشی. قهرمانی همین است مطمین باشید که باز هیچ کس این کار را نخواهد کرد

>>>   اینهم نتیجه ی خشک مغزی و ظاهر بین بودن برخی از ماست,یک شخص را که چنین ذات پستی دارد را من حیث انکه فقط دم از خدا واسلام میزند را به عنوان قاضی قبول میکنیم و نتیجه ی ان هم همین ریختن خون افراد بی گناه میشود بترسید از روزی که به جرم پیروی کور کورانه و بی منطق شما را هم در کیفر ریخته شدن خون رخشانه ها و فرخنده ها شریک کنن,اسلام دین منطق و عقل است هرکس غیر از این عمل کرد در ایمان خود باید شک کند.

>>>   در افغانستان « خدا » در اندیشه ها و قلب های سخت این مردم جایگاهی ندارد.
از هلمند

>>>   اگر مسوولین ولایت غور ضعیف و بی کفایت است آیا حکومت مرکزی نه میتواند یک ملای پای لچ را گرفتار کند؟؟؟؟ بلی نمیتواند چون اراده ووجدان ندارد .
شکریه سلطان بغلان

>>>   زمانیکه در یک کشور قدرت و حاکمیت وجود نداشته باشد چنین اعمال هر لحظه صورت گرفتنی است . حاکمان بی صلاحیت چوکی و جان خودرا حفظ میکنند نه جان ، مال و عزت و آبروی اطباع کشور را . هر روز بالای تقرر اشخاص و افراد خود گفتگو دارند وبالای پست های پر درامد نزاع و کشمکش دارند.
وطندار

>>>   ملای طالب و قاضی چون کدام سوء استفاده جنسی از رخشانه نتوانستند، اوره با بد ترین شیوه بنام دین کشتند. سوال من از این ملاهای ... این است که آیا حکم سنگسار در قرآن اماده است که شما سنکسار می کنید؟ اگر نیامده است بعد کدام انسان بی منطق خوده از خدا بلند تر ساخته است؟

>>>   گرچه بار دیگر دلها به غم فرخنده دیگر اشفته شدند ولی قلب من اشفته تر از همه بود . هلاک باد کسانی که بر سر و صورت رخشانه سنگ انداختند و هلاکتر باد قاضی پوشالی که حکوم مرگ رخشانه عزیز را صادر کرد . یک موشت ادم احمق و ویروس جامعه چه به حکوم خداوندی . اگر مادر و خواهر خودشان بودند بازم سنگ بر سر و صورتشان می زدنند . این احمقها از اسلام سو استفاده می کنند . گرچه خداوند حکم سنگسار را برای زنا کار ان امده کرده است . ولی در اصل خداوند بارها در قران تاکید کرده است. که اگرم گناه کار ترین ادم روی زمین باشی تو به کن و از رحمت پروردگارت نا امید نباش . هر ایه قران تفسیری دارد ولی یک عهد ه احمق و ویروس از ان ایه سو استفاده می کنند . من به شدت اینکار غیر اسلامی و غیر انسانی را محکوم می کنم . و به ان قاضی پوشالی و پیروان شیطان صفتش می گویم هلاکت باشد شما ها را .
حبیب الله یوسفزی

>>>   نميخواهم كه در مورد سنگسار شدن رخشانه مظلوم و يا سوختاندن شهيد فرخنده چيزي بيش بگويم . فقط ميخواهم بگويم كه امروز هر انساني كه خوب يا بد ميكند بخود جفا ميكندً و اخرت خود را خراب ميكند.
رخشانه را بأور نميكنيم كه زنا كرده باشد يا كدام اشتباهي ديگري. جرم او صرف جواب رد و دندان شكن به خواستگارش بوده كه شايد ميدانست ان انسان رذيل و پست كه امروز موجب بدنامي و سنگسار شدنش شده است لياقتش را ندارد و گذشته از اين اگر فرض كنيم رخشانه عمل زنا را انجام هم داده باشد اين انسانهاي پست فطرت كه تمام دنيا ميداند كه خودطالبان بنام قاتلين نفس مشهورند حق سنكسار كردن او را انهم با چنين سنگهاي بزرك نداشتند.
براستي كه الله ج فرموده انسان اشرف المخلوقات است اما اگر انسان بد شد باز از حيوانات درنده كرده هم درنده تر ميشود كه حتي بعضي أوقات خواهر و مادر خود را نميشناسد.
انعده انسانهاي كه فرخنده و رخشانه را بشكل فجيح به قتل رساندند ثابت ساختند كه در افغانستان أصلا مسلما ني و اصلا مردي وجود ندارد. همه مردان افغان در حقيقت حيوانات درنده ووحشي استند كه نميتواند از حق خواهر ، مادر ، خانم ، و دختر هاي شان كه بار بار ببهانه هاي رنگين چون تجاوز در پغمان ، تجاوز در شفاخانه نسائي كندز ، به اتش كشيدن فرخنده، تجاوز به خانم يك پوليس ، و هزار ان قضيه ي ديگر دفاع كنند. و انها دست زير الأشه مينشينند و از دولت كه خود يك دولت فاسد و طالب پرور و داعش پرور است عدالت ميخواهند.
كجاست مردي خود تان كه هر باري كه چنين قضيه ظالمانه صورت گيرد مجرم را در محضر عام بدار بزنيد. از مظاهره ها و به نمايش رساندن نمايشنامه ها چي حاصل كرديد بگوييد؟ ريس جمهور تان خو ميخواهد دعواي كابل بانك را حل سازد زيرا معلوم ميشود كه پول هاي كابل بأنك و جايدات آبائي اشرف غني بود كه اينقدر بپشت انرا گرفته كه اصلا وقت به فكر كردن و فيصله كردن ديگر فساد ها ندارد.

>>>   اگر به دوستم اجازه دهد همه این ملاهای نادان را سنگار خواهد کرد. جناب غنی بداند اگر به این وضعیت ادامه دهد مردم او را مثل رخشانه مجازات خواهد کرد. همه این ناهنجاریها بخاطر بی تدبیری غنی صاحب است.
زاخیل وال از وردک

>>>   آن ســفــلــه ئــی کــه مـفـی وقـاضی است نام او
تا پـــــودو تــآر جــامــه اش از رشــوه وریــــاســـــت
اگر که قاضی و مفتی شوند، سفله و دزد
دروغگو و بداندیش را گواه کنند
آن سفله‌ای که مفتی و قاضی است نام او
تا پود و تار جامه‌اش از رشوه و رباس
از قلب مفتی نگردد بی‌تعلم هیچ کس
عـــلــم باید تا کند درد حماقت را دوا
هیچ جاهل در جهان مفتی نگشته‌ست از لباس
هیچ گنگ اندر جهان شاعر نگشته‌ست از شعار
هر زشت و خطای تو سوی مفتی
خـــوب است و روا چــــو دید دیناری
( ر )

>>>   برادران ناراضی غنی کرزی و عبدالله هستند
بدخشانی

>>>   سلام کسیکه این کار را کرده هیچ انسان نبوده بلکه حرام خور بوده
از کدام خدا صحبت میکنید آیا شما خدا را به چشم خود دید آیا خدا در کوش شما صدا زده که یک دخترک جوان را به چونین حالت برسانید ..
شما اول خود را بشناسید بعدآ خدا را خدا خیلی پاک خیلی مهربان است.
خدا هم از شما بیغیرت ها وحشی نفرت دارد شما بنده خدا نیستید بنده عرب هستید حکوم عرب را فرهنگ عرب کثیف را بالای خود تطبیق دارید و جاهل های وحشی ردنده ها عرب شما با این کار تان چی فکر میکنید حکوم خدا را بجا کردید نخیر شما خدا را قهر ساختید شما دردنده ها وحشی شما به این باور هستید با این کار تان روانه جنت میشوید از کدام تخیل صحبت میکنی او ملا وحشی اگر جنتی وجود داشته باشد اگر شما وحشی ها نیز آنجا باشد ما را تیر از آن جنت.
من با تاسف میگوم وا به جان ملت که هر لاش خور وحشی بالای شان حکوم صادر میکنند. فتوا صادر میکنند. شما چوچه سگ های عرب شما بی حثیت ها وحشی شما لعنتی ها دردنده شما خران صحرایی شما حیوانات وحشی.
شما کثیف ها از انسانیت چی درکی دارید بوی هم نمیبرید از انسانیت.
زنهای خودتان را اصلاح کنید دختران خودتان را اصلاح کنید. من باورمندم که کسانی چونین عمل را انجام دادن سگ های عرب هستن که اصلآ از فرهنگ خود آگاهی ندارند اصلآ نمیدانند ما هم وابسته به فرهنگی هستیم شما چوچه سگ بروید به عربستان خانه اصلای شما کثیف ها آنجا است نه اینجا حرام خور های وحشی.

>>>   دو دسته گی طالبان رااز نویسنده یوسف زی حس میکنم خدایا آدمهای جاهل شیطان صفت و حمق را راست راهنمای بکن جوان مردم که با چه زحمت بزرگ کردن توسط یک عده آدمهای کوهدن وپست بخاطر منافع شخصی شان به شهادت رساندن مطمینم این احيوان صفت شب خواب آرام ندارد عذاب وجدان دارد.. برخش نمياورد

>>>   فرید سمیع
دروغ می گویند که در فرهنگ پشتونوالی غیرت و مردانگی است. در فرهنگ پشتونوالی فقط نامردی، تجاوز، جنایت و خیانت است. چهره حقیقی پشتونوالی را باید در قتل عام ها، گروگان گیری ها، تروریست پروری ها، زن فروشی ها و باقی جنایات و خیانت های آن دید. کسانی که به فرهنگ پشتونوالی افتخار می کنند آبروی فرهنگ را برده اند. آنان چیزی از انسانیت نمی دانند. آن ها هر روز انتحار و انفجار را به ارمغان می آورند و هیچ بویی از انسانیت نبرده اند. سر بریده شدن تعدادی از گروگان ها توسط تروریست های پشتونوالی بخوبی یکبار دیگر ثابت می کند که زندگی با وحشی های قرن 21 ممکن نیست. مقابل این وحشی ها باید سلاح برداشت و همه آن ها را به جهنمی فرستاد که ملا عمر رفت.

>>>   کشتار و سربریدن مسافران جاغوری جنایتیست نابخشودنی. جنایات گستردۀ کشتار، غارت و تجاوز در کندز نیز با همین دستهایی صورت گرفت که تیغ بر گلوی فرزندان جاغوری گذاشت. همان یک دست است که از سوریه تا غراق و کویته تا کندز و جاغوری- از فاریاب تا هلمند و از لوگر تا غوربند مصروف کشتار و با برنامه ریزی برای کشتار است.
این کشتارها فتوا و ریشه از سلفیت و وهابیت می گیرد که مرکز فکری و مالی آن عربستان سعودی است. این پول عربستان سعودیست که در سراسر جهان برای تبلیغ و ترویج وهابیت به مصرف می رسد. طالبان، قاعده و داعش لشکر همین امپراتوری ابلیسی است.
همان گونه که پاکستان به فرمایش و رهنمایی انگلیس طالبان را ساخت و در خدمت پروژه های یونیکال و بریداس قرار داد و اهداف خود را نیز شامل یک پروژۀ جهانی ساخت، عربستان سعودی و ترکیه نیز داعش را ساخته اند تا در گوشه های دیگر جهان به نفع خودشان از وحشت و ترور بهره بگیرند.
حکومت افغانستان که محصول توافق، تمویل و حمایت سعودی، ترکیه، پاکستان و در حلقۀ دوم انگلستان است، توافق امریکا را نیز برای ادامۀ سناریوی وحشت و کشتار در کشور با خود دارد و این وضعیت را حقا که "مدیریت" می کند.
عنصر قومیت و تجزیۀ کشور ها روی خطوط قومی ستراتیژی قدرتهای بزرگ به رهبری انگلیس و امریکا بوده است. غنی و عبدالله همراه با سایر بازیگران عرصۀ سیاسی در افغانستان در این مدیریت شریک اند. آنچه در کندز گذشت بیانگر این حقیقت است که چگونه همه بازیگران عرصۀ سیاسی کشور عمل کردند و حالا هم توگویی گالی را گپ نبود و هیچ آبی هم از آبی تکان نخورده است.
مردم ما در جنگل وحشتناکی در چنگال جانوران وحشی و درنده تنها مانده اند. قصر نشینانان و آنهایی که دستی در قدرت دارند، هرگز به فکر تامین امنیت و آوردن رفاه و آرامش در این کشور برای مردم نیستند.
یرای این مردم هیچ راهی جز دست به دست هم دادن نمانده است. اما دردا و دریغا که بافت اجتماعی در کشور ما خطوط شکسته و شدیداً ناهنجاری دارد. با چنین بافتی محور سیاسی ضد تروریزم نمی تواند زمینه و پلاتفرم گسترده و همه شمول مردمی بیابد. مردم نه برمبنای منافع مادی و عینی شان بلکه بر مبنای قومیت و ذهنیتهای فرهنگی شان گرفتار پیشوایان قومی خود شده اند و این پیشوایان قومی همه سر بر همان آخوری دارند که استعمار و حامیان پیدا و پنهان تروریزم در ان آب و دانه می ریزند.
به همین گونه هرگونه دل بستن به سرکشیدن روسیه و ایران در برابر تروریزم، در خلای موجودیت یک تفکر و راهکار ملی که بتواند از تحولات و دگرگونی های سیاسی به نفع مردم سود برد، خیالیست باطل و هرگز نتیجه یی بهتر از آنچه داریم، در بر نخواهد داشت.
تا زمانی که مردم به خود نیایند و تا زمانی که در چنگال معامله گران و ارگ نشینان و سیاستمداران مزدور، بی اراده، نادان، عامیانه اندیش و در نهایت بیغیرت و بی تفاوت در برابر ملت، قرار دارند و دل به اینها می بندند، روی خوشی و آرامش نخواهند دید.
از حضرت حق می خواهیم که خون شهدای مظلوم مان را هدر ندهد و آنرا سیلابی بسازد که بیخ ظلم و وحشت را برکشد!

>>>   ازخداوند ارزودارم که یک روز کرزی وغنی را همین برادران نارضی اش سنکسار نماید تا روح ان دخترک شهید ومطلوم ارام گردد

>>>   ملای قورتی خورتوکی رهبرنشدی
فاکلته را نخواندی توداکترنشدی.
درتمام جاها فساد زیرپای همین ملاهای کم سواداست.
چاپلوس

>>>   همه این رزالت ها از ناتوانی وضعیف بودن حکومت است آخی مغز کل با این ارتش نیرومند با این پوليس نابغه با این عساکر خارجی تا به کی به این موش وپشک بازی ادامه میدهی

>>>   این روزها را هیچگاه فراموش نکنید. این روزها باید جزیی از حافظه ی تاریخی ثبت شوند. این روزها اگر فراموش شوند، جنایت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. این روزها را هیچگاه فراموش نکنید.

>>>   چه رویدادهای ناگوار که در جریان همین حکومت وحشت ملی اتفاق نیافتاد

>>>   سعی شود در رابطه به یک اتفاق ویک موضوع یکجانبه قضاوت صورت نگیرد.
درحالیکه گفته میشود رخشانه 5 سال ازازدواج قانونی وشرعی آن میگذشته که بایک پسرجوان دیگر فرار کرده است.
من نمیگویم محکمه صحرائی وبدون تحقیق رخشانه کارخوبی بوده ولی آنگونه که رسانه های اجتماعی یکطرف قضیه را جلوه میدهد هم کار درست نیست.
بهرصورت دولت مقصر است دولت که درچوکاتش قانون قضا صفر است . دولتی که پری ازجنایت است.
با احترام
شفق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است