افتتاح برنامه دیتابیس آنلاین وزارت زنان در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۴/۸/۱۶ کد خبر: 105631 منبع: پرینت

برنامه های افتتاحیه دیتابیس آنلاین نظارت پلان کاری ملی برای زنان افغانستان و قضایای خشونت علیه زن با حضور محترم دلبر نظری وزیر زنان، سفرای خارجی، وکلای پارلمان، هیات عالی رتبه حکومتی و واحدهای جندر وزارت ها و اداره های مستقل به تاریخ 13 عقرب1394 در تالار هوتل کابل استار برگزار گردید.

این دیتابیس آنلاین وزارت زنان را در جمع آوری معلومات مشخص، قابل مقیاس و واقعی تحلیل و مکانیزم گزارش دهی شاخص ها و قضایای خشونت علیه زنان، کمک می کند.

وزیر زنان، ایجاد دیتابیس آنلاین قضایای خشونت را یک گام مفید و موثر دیگر وزارت امور زنان در جهت نظارت و هماهنگی دانست و گفت: به تقاضای مکرر شرکا و متحدان خویش پاسخگو است.

وزیر زنان، گفت: این دیتابیس آنلاین مبتنی بر اطلاعات و معلومات واقعی است که وزارت زنان و شرکای آن را در مسیر کار های مشخص و هدفمند، مثل طرح پالیسی ها و پلان های اداره کمک می نماید.

همچنان در این برنامه نادیه صالح مشاور بانو اول، نماینده دفتر UNDP، سفیر ایتالیا، نماینده دفتر UN WOMEN، عبدالمجید مومند رییس حکومتداری الکترونیکی، اسدالله محقق معاون وزارت معارف، قدسیه نیازی، رییس دادستانی مبارزه با خشونت علیه زن و رییس امور زنان ولایت پنجشیر روی اهمیت دیتابیس آنلاین صحبت نمودند.

گفتنی است که این دیتابیس آنلاین با جمع آوری اطلاعات از طریق آنلاین، وزارت زنان را قادر می نماید که اطلاعات را تحلیل نموده و گزارش های سیستمیک را در رابطه به وضعیت زنان در 6 بخش پلان کاری ملی برای زنان افغانستان، ارایه نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است