چالش میان روسیه و عربستان بالا گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۶    ۱۳۹۴/۸/۱۵ کد خبر: 105579 منبع: پرینت

پس از اینکه هواپیمای کمک رسانی روسیه موفق شد محاصره هوایی شهر صنعا را بشکند و در فرودگاه این شهر به زمین بنشیند، نیروهای ایتلاف به رهبری سران دربار دلارهای نفتی اجازه پرواز به این هواپیما را نمی دهند. و این در حالی است که مسکو هر گونه پیش شرط عربستان را رد کرده است.

به نقل از پایگاه خبری الاتحاد پرس یمن، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، شرط رژیم سعودی را برای پرواز هواپیمای روس از فرودگاه صنعا رد کرده است.

یک منبع در فرودگاه بین المللی صنعا گفت: نیروهای ایتلاف متجاوز به فرماندهی عربستان همچنان مانع پرواز هواپیمای روسی از باند فرودگاه صنعا هستند.

وی افزود: طرف رسمی روس همچنان با نیروهای ایتلاف متجاوز همچنان در حال تماس است تا هواپیمایی که حامل کمک های بشر دوستانه بود بلند شود اما ایتلاف همچنان مخالفت می کند و می گوید این هواپیما بدون اجازه وارد یمن شده است و بدون اجازه نیز بلند خواهد شد.

این منبع تصریح کرد: عربستان و هم پیمانانش با بلند شدن این هواپیما مخالفت کرده و شرط گذشته اند که در فرودگاه بیشه در جنوب عربستان بازرسی شود اما طرف روس مخالفت کرده است.

از طرف دیگر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد یک منبع در فرودگاه صنعا دیروز پنجشنبه تأیید کرد نیروهای ایتلاف عربی به فرماندهی عربستان از پرواز دو فروند هواپیمای روسی و یک فروند هواپیمای عمانی و ترک فرودگاه بین المللی صنعاء مخالفت می کنند و شرط گذاشته‌اند که پس از فرود در فرودگاه بیشه سعودی به مسیر خود ادامه دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای پوتین عزیز خاندان السعود را نابود کن

>>>   ... بر روسیه و قاتل ملت مظلوم سوریه.
حبیب الله یوسفزی

>>>   خوب حرف منطقی می زنند. اگر واقعاً کمک انسان دوستانه داشته و حامل سلاح نبوده، چرا نمی گذارد بازرسی شود؟ پس معلوم است ریگی زیر کفش دارد و سیر خورده که از بویش می ترسد.

>>>   برادریاخواهرعزیز.اولا"ریگی درکفش خودداردنه زیرکفش زیرکفش که ریگ زیاداست دوم اینکه یمن یک کشورمستقل است وخودش بایدبرای ورودوخروج ازکشورش تصمیم بگیرد نه عربستان یاهرکشور ثالثی شمافکرکن اگرهمین کارراپاکستان باکشورعزیزافقانستان انجام دهدوبگویدهرهواپیمای که به افقانستان واردیاخارج میشودبایددراسلام ابادبازرسی شودکسی قبول میکند .اینکه عربستان به یمن تجاوزکرده به اوحق نمیدهد که هرکاری بکند

>>>   نظر سومی از هر برادری که است درست ومعقول نوشته است من هم به همین نظر هستم .

>>>   جناب "... زی" روسیه تروریست های چچنی مزدور عربستان را نابود می کند که متخصص سربریدن استند. پس زنده باد پوتین و ننگ بر وهابیون کافر رذل مسلمان کش.

>>>   راستی حق با عربستان است غلت کرده روسیه باز دمبالی برهم زدن عربستان است چه همراه با متعدانش هیچ غلتی کردن نمی توانی اگر پاه از دست خطا کنی همه مسلمانان با عربستان است گولی افراتیونته نخور یا کاری که افغانستان برایت کرد یادت رفته است ولی این بار کاملا روس را نابود خواهم کرد متوجه باش با که طرف هستی ...

>>>   بی غیرت تر ار ال سعود در جهان اسلام کسی نخواهد بود بر بادی و دربدری مسلمانان در جهان اسلام بدست سعودی ها صورت میگیرد. تروریزم لانه و پرورشگاه اش در سعودی است. تخم آل قاعده از سعودی به جهان کاشته شده که اکنون این گیاه هرزه به انواع دیگری و بنام های دیگری مانند داعش ، النصره ، سپاه سحابه و غیره وغیره به بد نامی و رسوائی اسلام کمر بسته کرده اند.
وطندار

>>>   رو سیه و آمریکا بیایند ما مسلمانان افراطی را آدم کنند.
عربستان منشأ تولید افراطیت میان مسلمانان است، از اسراییل و آمریکا برای نابودی مسلمانان دستور می گیرد. با استفاده از برخی دستورات
اسلام را به صورت غلط تفسیر کرده یک عده جوانان را بجان برادر مسلمانش خون خوار تربیت می کند.
دلیل روشنش جنگ با یمن است یمنی ها چه گناهی دارند؟
شش هفت ماه است عربستان یمنی ها را می کشند هیچ کشور مسلمان در این کارش اعتراض نمی کند.
چرا مسلمانان اینطور شده اند؟!!!
فکر کنیم اسلام بد است یامسلمانان؟!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است