تظاهرات علیه نظام سرمایه داری در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۱۵ کد خبر: 105573 منبع: پرینت

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در گزارشی نوشت، این افراد که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند روز پنج شنبه با برپایی تظاهرات مقابل کاخ سفید، شعارهایی علیه زیاده خواهی شرکت ها، خشونت پولیس، بی عدالتی و سانسور رسانه ها سردادند.

شماری از هواداران گروه موسوم به «آنونیموس» نیز در شهر لس آنجلس بر علیه خشونت پولیس و فساد موجود تظاهرات کردند.
این در حالی است که تظاهرات مشابهی شب گذشته در لندن برگزار شد و پلیس شماری از تظاهرات کنندگان را دستگیر کرد.

پولیس متروپلیتن لندن شمار افراد دستگیرشده در جریان ناآرامی ها و درگیری های پنجشنبه شب بین پلیس و تظاهرکنندگان چپ گرا و ضد سرمایه داری در مرکز لندن را 50 نفر اعلام کرد.

هزاران نفر از اعضای گروه های چپ گرا و فعالان مدنی پنجشنبه شب به دعوت گروه ' ناشناس ها' ضمن تظاهرات و تجمع در خیابان های مرکزی لندن علیه نظام سرمایه داری و سیاست های اقتصادی دولت دیوید کامرون شعار دادند.
تظاهرکنندگان که بسیاری از آنها ماسک های نماد گروه 'ناشناس ' ها را به صورت داشتند، شعار می دادند: «راه حل انقلاب است» و «خیابان ها مال کیست؟ مال ماست.».

برخی از معترضان ضمن پرتاب مواد آتش زا و بطری به سمت مأموران پلیس، یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند.
پلیس لندن در بیانیه ای با اشاره به زخمی شدن سه تن از نیروهایش در این تظاهرات، اعلام کرد 50 تن از تظاهرکنندگان به علت اخلال در نظم عمومی بازداشت شده اند.

'هارینگتون' یک فرمانده پولیس میتروپلیتن لندن روز جمعه گفت که به رغم همکاری اکثریت تظاهرات کنندگان، شمار کوچکی از معترضین با رفتار ضد اجتماعی شان حاضر به همکاری با پولیس نشدند و اقدام به نقض قانون و اعمال مجرمانه کردند.

به گفته پولیس لندن بیشتر دستگیری ها در جریان تنش های صورت گرفته در میدان ترافالگار، مقابل کاخ باکینگهام، دفتر نخست وزیری انگلیس و میدان پارلمان صورت گرفته است.

پولیس قبل از آغاز این تظاهرات تدابیر امنیتی ویژه ای اتخاذ کرده بود که همین تدابیر باعث بروز تنش و درگیری پولیس و تظاهرکنندگان شد.
براساس این تدابیر، تظاهرکنندگان در صورت درخواست پولیس باید ماسک را از صورت خود برمی داشتند و بعد از ساعت نه شب از خیابان های مرکزی متفرق می شدند اما تظاهرات شب گذشته تا اوایل بامداد روز جمعه به صورت پراکنده ادامه داشت.

پولیس لندن به منظور کنترل معترضان در این تظاهرات که تعدادی زیادی از آنها ماسک 'گای فاکس' را به صورت زده بودند، شماری از خیابان های مرکزی لندن را بسته بود.

این تظاهرات هر ساله همزمان با مراسم آتش بازی در شب پنجم نوامبر و در سالگرد توطئه ترور نافرجام ' جیمز اول ' در سال 1605 میلادی معروف به 'توطئه باروت ' که قرار بود توسط سربازی به نام 'گای فاکس ' صورت بگیرد، برگزار می شود.

در توطئه باروت، گروهی از کاتولیک مذهبان قصد ترور شاه جیمزاول در روز بازگشایی پارلمان در پنجم نوامبر 1605 میلادی به وسیلهٔ منفجر کردن بشکه های باروت در سردابهٔ زیر ساختمان مجلس در کاخ وست مینستر را داشتند که پیش از انجام لو رفت و عاملان و آمران آن از جمله گای فاکس ، دستگیر شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مبارزه علیه نظام سرمایه داری و تشکیل احزاب کمونیستی بزودی در سراسر جهان به ضرورت روز مبدل میشود. مخصوصا در کشور ما که بدون انهم، مرتجعین تمام انهایی را که عدالت و مبارزه علیه بیعدالتی و انواع فساد میخواهند، از طرف دزدان و قطاع الطریقان بنام کمونیست یاد میشوند!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است