توصیه‌های نماینده آیت الله سیستانی به پارلمان عراق
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۲    ۱۳۹۴/۸/۱۵ کد خبر: 105570 منبع: پرینت

نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در کربلای معلی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات جامعه پزشکی عراق از پارلمان هم خواست قانون اساسی را وسیله‌ای برای دور زدن مسئله اصلاحات مورد استفاده قرار ندهد.

به گزارش الفرات،‌ نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلای معلی که در صحن‌های حرم مطهر امام حسین(ع) اقامه شد، از پارلمان عراق خواست قانون اساسی را وسیله‌ای برای دور زدن مسئله اصلاح مورد استفاده قرار ندهد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی اظهار داشت اصلاح نهادهای دولتی در عراق که مستلزم در پیش گرفتن اصل شایسته‌سالاری، تجربه و پاکدستی در تصدی مناصب و مسئولیت‌های رسمی به دور از سهم‌بندی طایفه‌ای و حزبی و مبارزه با فساد و بازخواست مفسدان و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، درخواست مردمی بحقی است.

وی بیکاری، سوء خدمات و افزایش نرخ فقر را از دیگر مشکلات بزرگ ملت عراق دانست و بر ضرورت حل این مسایل تاکید کرد.

وی افزود از چند ماه پیش به سبب افزایش فشارهای مردمی، فرصت خوبی پیش آمد تا مسوولان به مطالبات و اصلاح امور پاسخ مثبت دهند و تصمیمات و تدابیری در زمینه ‌های متعدد اتخاذ شد.

الکربلایی تصریح کرد از همان ابتدا بر این مسئله تاکید شد که این اصلاحات در مسیرهایی که از چارچوب قانونی و قانون اساسی خارج نشود، به پیش رود، البته باید تاکید کنیم که لزوم رعایت مسیر قانونی نباید به عنوان وسیله‌ای از سوی قوه مقننه یا دیگران برای دور زدن گام‌های اصلاحی یا وقت کشی و سوء استفاده از آن برای کاستن فشار مردمی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی تاکید کرد تحقق روند اصلاحی که ضروری است، با تدابیر واقعی قوای مقننه، مجریه و قضائیه ارتباط دارد و تنها در صورت وجود اراده جدی و تمایل صادقانه برای اصلاح و مهار فساد و تلاش برای رشد و توسعه کشور امکان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری و تفاهم مشترک میان روسای قوای سه گانه و عدم کارشکنی در این زمینه به پدیده تهدید، ربوده شدن، قتل و باج خواهی مالی از پزشکان اشاره کرد و گفت ادامه این پدیده و عدم تسریع در حل آن منجر به افزایش خلل در سیستم پزشکی و بهداشتی خواهد شد که عراق با مشکلات فراوانی در این زمینه روبرو است و این تحرکات مانع آن می شود تا پزشکان به ماموریت‌های انسانی خود به بهترین وجه عمل کنند.

الکربلایی هشدار داد ممکن است برخی از پزشکان به مهاجرت به کشورهایی که دارای فضای امن و فرصت شغلی مناسب برای آنها هستند، بیندیشند.

وی همچنین بر نیاز مبرم به فعال سازی اقدامات امنیتی در حمایت از کادر پزشکی و سخت‌گیری در اجرای قانون علیه متجاوزان و مقابله با کسانی که به باج‌خواهی و تهدید دست می‌زنند، تاکید کرد.

وی خطاب به پزشکانی که اقدامات غلط برخی طرف‌ها آنها را به مهاجرت به خارج از عراق سوق می‌دهد، گفت کشور به فداکاری، صبر و تحمل در این روزهای دشوار نیاز دارد و باید از افراد شجاعی که در جبهه‌های جنگ با باندهای تروریستی داعش می‌جنگند، برای فداکاری در این زمینه و دوستی میهن و فداکاری در راه حفظ آن الگوبرداری کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است