داعش بزرگترین تهدید علیه امنیت جهان است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۱۵ کد خبر: 105569 منبع: پرینت

رییس موسسه مطالعات راهبردی اسپانیا روز جمعه گفت که داعش، بزرگترین تهدید از چندین دهه قبل است که جامعه بین المللی با آن روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری افه، «میگل آنخلس بایسته روس» در مصاحبه با خبرنگاران پیش از شرکت در یک کنفرانس در مورد 'ارزش های دمکراتیکی و نیروهای مسلح' افزود: لازم است که توجه بسیاری به داعش کرد زیرا در غیر این صورت، این تهدید همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

وی هشدار داد که گروه های تروریستی نظیر القاعده و یا داعش گرایش و علاقمندی جهانی دارند و منحصر به یک منطقه خاص نیستند.

'بایسته روس' در مورد داعش گفت: این گروه ، بر کنترل سرزمین ها تکیه می کند و به لطف آن، از نظر اقتصادی تقویت می یابد و سلاح و مناطق به دست می آورد، اما به دنبال الحاق گروه های پراکنده در تمام جهان اسلام نظیر الجزایر یا لیبی می باشد.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی اسپانیا تاکید کرد که نزدیک ترین مناطق به جنوب اروپا ، دقیقا مکان هایی هستند که بیشترین خطر را متحمل می شوند.

وی پس از آن در کنفرانس 'ارزش های دمکراتیکی و نیروهای مسلح' گفت که تشکیل یک ارتش اروپایی به این زودی انجام نمی گیرد و در هرصورت باید با سازگاری با سازمان ناتو انجام بگیرد زیرا درغیر این صورت ، موجب خواهد شد که اروپایی ها متحمل هزینه های بسیار سنگین دفاعی شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داعش بزرگترین تهدید علیه امنیت جهان نیست. داعش سگ کی باشد. بلکه رژیم سفاک و پست فطرت امریکا و انگلیس و اسرائیل کلان ترین تهدید علیه بشریت استند. رژیم هایی که مثل آب خوردن آدم می کشند ولی با تبلیغات BBC مزدور و VOA شیاد خود را مدافع آزادی و حقوق بشر نشان میدهند. چنگیز خونخور هم این قسم پست فطرت نبود که امریکا و انگلیس و اسرائیل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است