انوری:بازگشت داوطلبانه حق هر پناهجو است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105551 منبع: پرینت

بازگشت داوطلبانه حق هر پناهجو است.

جماهیر انوری وزیر پیشین امور مهاجران و عودت کنندگان در ارتباط با تصمیم آلمان مبنی بر بازگرداندن پناهجویان به کشور گفت: این یک بحران بشری است و بر می گردد به سران حکومتی که در این حالت باید حساس بوده و از طریق مجاری دیپلماتیک با کشورهای میزبان مذاکراتی داشته باشند.

وی افزود: تنش ها در انتخابات سال گذشته که سبب رکود اقتصادی و انکشافی شد، خروج نیروهای خارجی که سبب بیکاری تعدادی از جوانان شد و ناامنی ها در شمال و شمال شرق افغانستان عواملی هستند که دست به دست هم داده و بیکاری در کشور افزایش یافته است و در نتیجه ما شاهد فرار مغزها و فرار جوانان از کشور هستیم.

بر باور وی برگرداندن مهاجران به کشور درست نیست و از طرفی حکومت باید با جدیت از حقوق اتباع خود دفاع کند.

انوری افزود: ما از پناهجویان می خواهیم تا داوطلبانه به کشور برگردند اما هیچ تفاهمنامه ای با هیچ کشوری امضا نشده است که در آن اخراج اجباری مطرح شده باشد و بازگشت داوطلبانه حق هر پناهجو است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی که در یک مملکت مقامات عالیرتبه دولتی آن به قانون و مقررات نفهمند، از مردم عادی و بیسواد آن چه گله مندی خواهد بود؟
آغای جماهیر انوری!
آلمان پناهنده سیاسی قبول میکند، نه پناهنده بیکاری و پناهنده اقتصادی و پناهدگی بخاطر جلوگیری از معتاد شدن به مواد مخدره و غیره انواع پناهندگی که شما اختراع نموده اید.

>>>   جماهیر انوری از بقایای مفسدان حکومت پیشین است که با سرنوشت وفقروآوارگی میلیونهامهاجروخیانت ومعامله گری باحقوق انسانی انهادرقالب یک فرد بی کفایت والبته مفسد نقش اساسی دارد.
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است