افزایش محصولات زراعتی در ولایت کاپیسا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105525 منبع: پرینت

محصولات زراعتی ولایت کاپیسا نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. بر اساس آماری که از این ولایت به دست آمده است امسال در محصولات انگور 10 درصد، انار 20 درصد، سیب 15 درصد، شفتالو 15 درصد و آلو 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اما به دلیل سردی هوا و نامساعد بودن اقلیم، باغ های زردالو و بادام دراین ولایت آسیب جدی دیده و محصولات آن کاهش یافته است.

مسوولان ریاست زراعت، ولایت کاپیسا دلیل افزایش محصولات را احداث 312 جریب باغ های مختلف النوع شامل باغ های انگور، سیب، آلو، بادام، زردالو، شفتالو، گیلاس، ناک، املوک در این ولایت می خوانند.

همچنان بر اساس گفته های مسوولان زراعت این ولایت، محصولات جواری، لوبیا، ماش و سویابین نیز 20 درصد و گندم 5 درصد افزایش یافت است.

به گفته مسوولان زراعت این ولایت دهقانان ولایت کاپیسا در مجموع امسال مقدار 382 کیلو تخم بذری گندم، 700 کیلو کود DAP ، 700 کیلو یوریا و برای مجادله علیه آفات و امراض نباتی 450 لیتر سوپرتاپ، 50کیلوگرم ادویه کاپراوکسیکلوراید، 50 کیلو دپترکس، 51 کیلو و تیبلسلفر، 50 لیتر نیوروندر حبوبات و... را در سال روان را از سوی ریاست زراعت ولایت کاپیسا دریافت نموده اند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است