بیانیه وزارت زنان در تقبیح سنگسار رخشانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105521 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم
وعاشروهن بالمعروف

تقبیح محکمه صحرایی و سنگسار دوشیزه غور

هموطنان گرامی
طالبان، برخی زنان محلات تحت کنترل خویش را به اتهام فساد اخلاقی، محکم، صحرایی کرده، دُره می زنند و سنگسار می کنند. چنانچه به ادامه تیرباران نجیبه در ولسوالی شینواری پروان، حلیمه در گرزیوان فاریاب، آمنه در روستای جرخشک ولسوالی شهدا و سنگسار زنان روستای ملا قُلی قندوز، اخیرا در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان، مرتکب جنایات پیاپی گردیده اند.

فریده را در تیرگران، سه زن دیگر را در قریه سرده به اتهام وابستگی و طرفداری حکومت در ملای عام، سربریدند. نیمه شب پنجشنبه 30 میزان 1394 خورشیدی، دزدانه به حریم یک خانواده روستای مله تاختند. مادر و دختری را که هر دو حامله بودند، از خانه بیرون کشیدند و به جرم این که شوهر و برادر شان پولیس ملی و محلی اند، تیر باران نمودند. آن مادر، شهید شد و دختر از اثر یازده مرمی در ناحیه پاها، مجروح گردید که حالا در شفاخانه شهر فیض آباد تحت درمان است.

سلسله جنایات طالبان علیه زنان ادامه دارد. چنانچه به تاریخ 4 عقرب سال جاری، دوشیزه رخشانه 19 ساله به اتهام فرار با محمد گل 23 ساله در منطقه ابدک غلمين واقع 45 کیلومتری شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور که تحت تسلط طالبان است، محمکه صحرایی شد. دختر سنگسار گردید و جان داد و پسر از محل سنگسار، موفق به فرار شد.

خواهران و مادران ارجمند
وزارت زنان، اعمال غیر انسانی و غیر اسلامی طالبان را که هیچگونه دلیل و جواز شرعی ندارد، تقبیح و نکوهش می کند. چنین محکمه های صحرایی که برای ارعاب مردم صورت میگیرد، بجز ترور، توجیه دیگری ندارد.

- خانواده در عرف و عنعنات افغانستان، از هرنوع مداخله مصون بوده؛ تعرض و تجاوز به حریم خانواده، مردود است.
- ما، به روح و روان این قربانیان که زیر سم ستوران طالبی جان باخته اند، درود و دعا می فرستیم.
- ریاست های زنان ولایات، مراسم دعا و فاتحه همچو زنان گمنام را که در ولایات لغمان، پکتیکا، ارزگان، قندهار، هلمند، فاریاب، قندوز، بدخشان و سایر ولایات، قربانی جنایات طالبان شده اند، در آستانۀ 25 نوامبر (روز جهانی مبارزه با خشونت)، به اشتراک هزاران زن دردمند، برگزار نمایند.
- ما به اتفاق شرکای ما، با خانوادهای قربانیان، اظهار همدردی و غم شریکی نموده، بر جراحات آنها مرهم گذاری می نماییم.
- ما، برای حقوق قربانیان، دادخواهی می نماییم تا به فرهنگ معافیت جنایتکاران، خاتمه داده شود.
- ما، از نیروهای امنیتی تقاضا داریم که حداقل یک عده از عاملان این جنایات را از طریق عملیات های متهورانه کماندویی گرفتار و به چنگال قانون و عدالت بسپارند تا جنایتکاران در یک محکمه علنی به پیشگاه خانواده های داغدار، استجواب گردند و به سزای اعمال شان برسند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست ....بسیار کوشش میکند که از همین طور زنان ساده استفاده کرده و فحشا را در افغانستان رسمی سازد ولی دور از امکان خواهد بود. چون در حالت فعلی خودی دولت دولت کفر وفخشا است این محکمات بهترین راه برای نجات از فحشا و کفر است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است