اختصاص بودجه صلیب سرخ برای پناهجویان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105517 منبع: پرینت

با افزایش فزاینده مهاجران در جزیره لسبوس یونان، کار گروه های امداد و گاردهای ساحلی مستقر در دریای مدیترانه بسیار سخت تر از قبل شده است.

هفته گذشته بسیاری از پناهجویان از جمله کودکان در حال غرق شدن از آب بیرون آورده شدند و در این میان عده ای نیز جان باختند. حالا فدراسیون بین المللی صلیب سرخ می خواهد بودجه بیشتری را برای نجات پناهجویان در دریا اختصاص دهد.

یکی از مقام های این سازمان بین المللی می گوید: راه دیگر برای کمک به پناهجویان سازماندهی سفرهای قانونی و بی خطر است. باید اجازه داد پناهجویان به صورت قانونی سفر کنند و اینگونه قاچاقچیان از دور حذف خواهند شد و تلفات کمتر و سازماندهی بهتری را شاهد خواهیم بود.

این فدراسیون امیدوار است بتواند دست کم به 200 هزار تن از مهاجران با بودجه 9 میلیون یورویی کمک کند تا آسان تر به اروپا بیایند و در قاره سبز مستقر شوند. البته با توجه به شمار بالای پناهجویان که تنها در سال 2015 از طریق ترکیه و دریا به اروپا آمده اند شاید این بودجه ها بتواند تنها بخش کوچکی از معضل پناهجویان را حل کند. در سال 2015، 600 هزار نفر سعی کرده اند تنها از طریق دریا خود را به یونان برسانند.

فرانتکس، آژانس کنترل مرزی وابسته به اتحادیه اروپایی در حال حاضر پناهجویانی که به لسبوس می رسند را انگشت نگاری و ثبت می کند. سازمان های مدافع حقوق بشر در اروپا می گویند فرانتکس بجای کمک به پناهجویان مسیر انتقال آنها به اروپا را دشوارتر کرده و آنها را درگیر کاغذ بازی های بی مورد می کند در حالی که بسیاری از آنها جانشان از گرسنگی و بیماری در خطر است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است