مرکل وادار به بازبینی سیاست های خود شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105516 منبع: پرینت

با تداوم بحران پناهجویان و استمرار ورود انبوه آنان به کشورهای اروپایی، آلمان به عنوان بزرگترین کشور پناهجو پذیر این قاره وادار به بازبینی در سیاست های خود شده است.

به گزارش یورو نیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سخنانی از تعدیل سیاست دولت در این زمینه خبر داد و گفت: من انتظار آلمانی ها را درک می کنم و در حال تنظیم برنامه ای برای محدود کردن پذیرش پناهجویان ام. با این حال، برخلاف بعضی ها فکر نمی کنم که بستن مرز آلمان با اتریش پیشنهاد مناسبی باشد. این راه حل مساله نیست.

در همین حال، هورست سیهوفر، نخست وزیر دولت ایالت باواریا بیشترین پناهجویان را پذیرفته، به مخالفت با سیاست های مرکل ادامه می دهد. سیهوفر که حزب او در دولت ایتلافی مرکل هم حضور دارد، می گوید: سیاست های فعلی عملا به معنای شکست ایده ایجاد یک جامعه چندفرهنگی در کشور ما است.

به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، شمار پناهجویانی که تنها در ماه اکتبر امسال وارد اروپا شده اند به رقمی بی سابقه رسیده است. بر اساس این گزارش، در این دوره یک ماهه بیش از دویست و هجده هزار نفر از طریق دریا خود را به اروپا رسانده اند، که این رقم معادل کل پناه آوردندگان به اروپا در سال 2014 است.

اغلب این پناهجویان از کشورهای خاورمیانه خود را به ترکیه رسانده و از آنجا، از مسیرهای پرخطر دریایی و با پرداخت مابلغ هنگفتی به قاچاقچیان، به یونان و کشورهای شرق اروپا می روند. مقصد اصلی اکثر آنان آلمان و کشورهای غرب اروپا است. این در حالی است که سردتر شدن هوا و ناآرامی دریا نیز بر عزم پناهجویان برای رسیدن به اروپا تاثیری نگذاشته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است