اختلافات ریشه دار، انشعابات ظاهری
چه ملا رسول بر تخت فرماندهی طالبان چنددسته و تضعیف شده بنشیند چه ملا اختر منصور و چه منصور دادالله، هیچ یک نه خود با پای خود آمده اند و نه اختیاری از خود برای رهبری حملات علیه یکدیگر دارند بنابراین هیاهو برای هیچ براه افتاده است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105512 منبع: پرینت

ترک خوردن بدنه ضخیم و عریض نمایانده شده ی طالبان که روزگاری بعنوان عامل اول مرگ و میر در منطقه شناخته می شد، یا می تواند ناشی از چیزی ناخواسته در بدنه تمویل کنندگانش باشد یا خود، منشأ چیزی در راستای خواسته های آنان!

به عبارت دیگر و در توضیح و تفسیر بند مذکور باید گفت، از آنجا که طالبان هرگز اراده ی سیاسی، اقتصادی و امنیتی از خود نداشته اند و همواره گوش به فرمان فرماندهان غیرطالب و رهبران هدایتگر از راه دور خود بوده اند؛ نمی توانند خود بخود و ناخواسته عامل این تفرقه باشند.

برهمین مبنا، می توان به جرات مدعی شد یا اختلافات ریشه دار و دامنه دار اروپا و امریکا درخصوص مخالفان مسلح منجر به اختلافات نمادین و ظاهری میان طالبان به فرماندهان و شاخه های مختلف شده است یا اینکه امریکا از اختلاف میان طالبان سود می برد و منتفع می شود.

سال ها است که دیگر بر کسی پوشیده نمانده است که ناارامی های نقطه به نقطه و حملات چریکی بنیادگرایان افراطی در قالب های مختلف طالبان، القاعده، داعش، لشکرطیبه و امثالهم، در کشورهای حایزاهمیت و غنی منطقه همچون افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، یمن، کویت و مصر به نفع و در راستای اهداف چه گروه هایی است.

با این حال، باید خاطرنشان کرد، امریکا و متحدانش از اسراییل و انگلیس گرفته تا دیگر کشورهایی که مجبور به حمایت و هم پیمان یاز استکبارجهانی شده اند در ابتدا بر روی اهداف و برنامه های مشترک و مدون اتفاق نظر داشتند اما رفته رفته رشته امور از دستشان درآمد.

به همین منظور، انگلیس به حمایت از استخبارات و تحریک طالبان پاکستانی مشغول شد، اسراییل مخالفان حکومت لبنان و سوریه را مسلح کرد و امریکا تمرکز خود را روی عراق و افغانستانی متمرکز کرد که نه طالبانش طالبان قدرتمند قدیم هستند و نه داعش کاری از پیش برده است.

مخلص کلام اینکه، چه ملا رسول بر تخت فرماندهی طالبان چنددسته و تضعیف شده بنشیند چه ملا اختر منصور و چه منصور دادالله، هیچ یک نه خود با پای خود آمده اند و نه اختیاری از خود برای رهبری حملات علیه یکدیگر دارند بنابراین هیاهو برای هیچ براه افتاده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم. ما مجاهدین با امیر جدید امارت اسلامی ملا محمد اختر منصور بیعت نمودیم و از دستور ایشان پیروی خواهیم کرد. الله تعالی شاهد است که تنها هدف ما ازادی افغانستان از دست ظالمان اشغالگر است. امیدوارم این مشکلات جزء از میان برداشته شود و اتحاد و یک پارچگی خود را اعلام کنند... مرد حقیقی امیرالمومنان ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله علیه.
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   این پلان ISI پاکستان است که طالبان را به دو دسته تقسیم نموده اگر یک گروپ تقاعدی وکهن سال را به پروسه صلح بگشانید گروپ دیگرش درخرابی افغانستان استعمال شودم
بغلانی

>>>   این مهره های تروریستی طالبی از طرف جاسوسان غربی و پاکستانی انتخاب میشود . جاسوسان کشورهای غربی و پاکستانی در میان طالبان و داعش بسیار فعال هستند مخصوصا در بلوچستان کویته هلمند کنر . طالب و داعش یک نام افسانه ای است در حقیقت این غربیها و پاکستانیها است که در پشت پرده تصمیم میگیرند که چه کسی انتخاب شود .

>>>   طالبان نوکران پنچاپ و واشنگتن لندن .

>>>   طالبان داعیشیان اجیران انگلیس امریکا
زنده باد افغانستان

>>>   پروزه تروریست سازی امریکا ناتو در افغانستان شکست خورده است . ناتو و امریکا دیگر نمیتوانند دو طرفه بازی کند

>>>   مهم!
افتخار تاجیکان:
تاجیکان این افتخار دیگر را هم دارند که امام شان از تبار خود شان می باشد.
امام ابوحنیفه نعمان از ولایت پروان افغانستان امروزی بوده و یکی از امامان با تقوا، پرهیزگار و مشهور اسلام می باشد.
موصوف مورد احترام اکثریت مسلمانان جهان قرار داشته و‌ اکثریت مسلمانان افغانستان، ترکیه، پاکستان، هند، اندونزیا، مالیزیا، بنگلدیش، نیپال، تعدادی از کشور های عربی، تعدادی از کشور های شمال افریقا و کشور های آسیای مرکزی پیرو امامت آن بزرگوار هستند.

>>>   همه زمینه ها و فرصت ها برای حامد کرزی رییس جمهور اسبق افغانستان و تیم همراه اش مهیا بود، تا یک کشور با ثبات و یک ملت متحد و امیدوار به آینده را به حاکمیت جانشین خود تسلیم کند، که نکرد. حتا، تا حاکمیت بعد از خود را هم بخاطر توجیه نمودن ناتوانی های خود و تیم کاری اش بر مبنای دیدگاه مقایسه یی بد با بدتر، لنگ و لاش و شش پدره نساخت، قدرت را رها نکرد. در جریان حاکمیت سیزده ساله یی آقای کرزی و تیم همراه اش، افغانستان در یک شرایط خاص تاریخی قرار داشت، ولی او و همکارانش به مسوولیت های ملی و تاریخی خود بگونه یی درست نپرداخته و با بی اعتنایی فرصت های مهم را یکی پی دیگر از دست دادند. از همینرو، از حاکمیت آقای کرزی و تیم کاری اش، یک کشور بی ثبات، یک ملت از هم پاشیده و بی انگیزه به حاکمیت ضعیف کنونی، به ارث مانده اند. اکنون، اگر آقای کرزی و مشاورین و همکاران همیشه گی اش در فکر انجام کاری برای افغانستان و مردم این کشور هستند، گزینه اول و بهتر این است که آرامش خود را حفظ کنند و مایه یی درد سر به مردم و دولت نشوند. اگر، باز هم پافشاری بر این دارند که باید حتماً نقشی را در شرایط کنونی بازی کنند، باید در پی تقویه نظام حاکم در کشور و خشکانیدن چشمه های شورشگری، تعصب، تبعیض و استفاده جویی های بی مورد که به نحوی از دوران زمام داری وی میراث مانده اند و او و همکارانش پیرامون مجرا ها و منابع تشویق و تمویل همچو برنامه ها آگاهی کامل دارند، بگونه یی صادقانه تلاش کنند. در غیر آن، هر خواب بی موقع ایشان و همکاران شان بمثابه یی بار بی ارزش و بی مورد تازه یی بر شانه های خسته مردم و حاکمیت ناتوان و آسیب پذیر فعلی، محسوب خواهد شد!

>>>   طالبان ....نوکر اسلام اباد و واشنگتن .

>>>   غربیهای جهانخوار چهار صدسال است که تمام دنیا را از افریقا تا اسیا را چورچپاول کرده و دزدی کرده اند . به همین دلیل افریقا و اسیا در جنگ هستند و اروپا و امریکا را از پول دزدیده شده ساخته اند .

>>>   به گفته اقای پوتین که امریکاییها و غربیها کره ماه و کره مریخ را فتح کردند اما دوتا طالب و داعش را نمیتوانند پیدا کنند . طالب داعش القایده از خود کاخ سفید لندن پاریس رهبری میشود .

>>>   غربیهای جنایتکار کدام کشور را در جهان اباد کرده که افغانستان دومی باشد . مگر نمی بینید که کشور باشبات عراق را نابود کردند بمباران کردند و نوکران خود داعش را سرکار کردند . همچنین کشور لیبی سوریه افغانستان سومالی افریقا . مگر این روزها نمی بینید که کشور سوریه را هرکدام این کشورهای اشغالگر بیدین غربی به نوبت خود بمباران میکنند . از خواب بیدار شوید ای افغانها ای مسلمانهای جهان ...به غربیهای قاتل مسلمانخور کشیف بیدین .

>>>   در طول 15 سال امریکا و غرب مردم افغانستان را فریب داد . پیمان اشغالگری که امضا شد قرار این بود که ارتش افغانستان و قوای هوای افغانستان به تجهیزات سنگین مشل قوای اشغالگر ناتو تجهیز شود . اما هیچ کدام این کار نشد . بلکه امریکا و غرب در کنار نوکران خود طالب این بار گروه تروریستی داعش را هم به وجود اورد تا باهمکاری اسلام اباد مردم ما را انتحای کنند . حقیقت بسیار تلخ این است که اردوی ملی ما غیر از سلاح سبک به درد نخور هیچ سلاح دیگر ندارد و قوای هوای ما چند دانه طیاره چرخی کهنه روسی چیزی دیگری ندارد . به این نمیشود قوای هوای گفت . یگانه راه بیرون رفت از این چالش قیام عمومی بر علیه اشغالگران چپاولگران تروریست پروران و دزدهای غربی ناتو و امریکای است و بس .
محمد

>>>   کسیکه الله ج را بر نا حق شاهد ساد از جمله منافقین وخارج از دایره اسلام است در حالیکه همه میدانند که جنگ طالبان بدستور ای اس ای پاکستان وحمایت قاطع پاکستان از طالبان بخاطر کسب قدرت وجابجایی جاسوسان پاکستان بنام امارت اسلامی در افغانستان است نه اینکه بگفته یوسفزی ازادی افغانستان از دست اشغالگران اگر چنین ادعای واقعیت میداشت در زمان حکومت مجاهدین نه خارجی وجود داشت واشغالی طالبان مزدوران ای اس ای چرا با سلاح های مدرن که پاکستان در اختیار شان گذاشته بود وسردسته جنگجویان طالب همه نظامیان پاکستان بودند بر علیه حکومت مجاهدین از راه سرحد بین افغانستان وپاکستان داخل مملکت ما شدند وقسمت زیاد کشور ما را با پاکستانی ها در اشغال خود اوردند تا اینکه به اثر مقاومت مردم افغانستان وبه کمک جامعه جهانی بساط نام نهاد امارت طالبان برچیده شد وطالبان وپاکستان به صد های شان کشته واسیر شدند خداوند را بر ناحق شاهد ساختن مطلق کفر است وکسیکه چنین کند از دایره اسلام خارج میگردد که خداوند را برناحق شاهد قرار داده است حبیب الله یوسفزی خیانت وجنایت وغلامی بودن طالبان به پاکستان وبر اورده ساختن اهداف پاکستان از طریق گروه طالبان چیزی نیست که پنهان مانده باشد هم در زمان اشغال طالبان که در اصل ای اس ای میباشد وهم دراین ۱۳ سال پسین جابجایی حکومت دست نشانده پاکستان شامل برنامه جنگ بنام طالبان است هم مردم افغانستان وهم جهانیان بی خبر نیستند وبا سوگند دروغ دیگر کسی نمی غولد که فکر کند جنگ طالبان برحق است وفریب دروغین دفاع از اسلام شما را بپذیرند لعنت خدا بر کاذبین .

>>>   قبلا وفعلا سوق واداره نام نهاد طالبان بدست ای اس ای پاکستان بوده اگر لباس زنانه به تن طالبان میکند وبرای انتحاری به افغانستان میفرستند ویا بم را در بین لنگی ویا در داخل بدن طالبان جابجا میکند وبرای انتحاری به افغانستان روان میکند ویا سوق واداره وپلان جنگ طالبان است همه وهمه را با صلاحیت کامل ای اس ای انجام میدهند طالبان افغان یک نام است که پاکستان گذاشته وازین نام استفاده کرده در مقابل دولت ومردم ما می چنگند نه توان این جنگ طولانی وپر مصرف را چند مزدور غلام صفت بنام طالبان افغانستانی دارد ونه طرح پلان چنگ راچند بی سواد نادان طرح کرده میتواند گرچه ملا عمر رهبر گروه طالبان هم کدام کاره نبود وبنام بود وتا اخر مرگش کسی چهره منهوس ان ملا خانم را ندیداما در دوسالی که ملا عمر بگفته پاکستان رهسپار جهنم گردیده بود چه کسی دستور چنگ طالبان وبیانات واطلاعات را بنام ان صادر میکرد این خود اثبات میکند که همه دساتیر واطلاعات وبیانات را ای اس ای صادر میکند وصلاحیت انرادارد نه این طالب وان طالب بی سواد نادان افغانستانی .

>>>   طالبان مزدور و مجبور اند که از نظامیهای پاکستان و آی اس آی پیروی کنند. ملاعمر کور رهبر طالبان مزدور بود و بدست ولی نعمت خود مردار و مرتد شد. همه سگان زنجیری امریکا و پاکستان و عربستان اند

>>>   این را گویند تطبیق هدایت انگلیس(پاکستان):
تقسیم کن و حکومت کن!
(از مقوله های امام تاریخی انگلیس در پل خشتی)

>>>   مطابق اخبار رسانه های داخلی از مدت سه سال به اینطرف درمرکز شهر قندهار یک مکتب بنام روشـــــان فعال بوده که دران نصـــاب تعلیمی پاکســـتــــــان تـــدریــــس میــــشــــده یــــونـیـــفـــــورم مـکاتـب پاکــــستــانی را شــاگــــردان مـی پـــوشیــــده انـــد وهـــر روز صبـــح پیــــش از شــــروع درس ســـرود ملی پاکستان نــواخــــتـــه مـــیشـــــده ، بالآخره یکی از شــــــاگـــــــردان از جـــــریان به پـــــــدرش قـــصــــــه کــــرده وپـــدرش مـــوضـــوع را به ریاســــت مـــعــــارف انـــتـــقـــال داده تا اینـــکه رســـانـــه هـــا ازان آگــــاه شــده انــد !
زمانیکه طالبان یا اشرار پاکستـــانی حادثـــه را درپاکستــــان خــلــــق میکنند سازمان آی اس آی قسم ریشـــخنــد واز روی تمســخـــر میگـــویـــد این کار امنیت ملی افغانستان است درحالیکه امنیت نا ملی از زیر ریش خود خبرندارد اگر دارد در مدت سه سال چطور نصاب تعلیمی پاکستان تدریس شده سرود ملی کشور دشمن برای شاگردان خورد سن نواخته شده واین سازمان ناکام وشکست خورده ازان آگاه نشده؟؟ امنیت نا ملی مانند سایرین مصروف غصب و وند گرفتن هستند مثلا یکی از معاونینش دواپارتمان از سهمیه شهدا ومعلولین را غصب کرده درحالیکه نه مغلول است نه کشته شده ، این امنیت ناکام نا ملی را بگذاریدئ برای دسیسه سازی وخیانت اگر خبرنگاری چیزی نوشت فورا آنرا دستگیر میکند اگر کسی انتقاد کرد نام داغش را بالایش میگذارد اینکه در یک مکتب مدت سه سال چه درجریان بوده در مرکز قندهار داخل شهر ساحه تحت نفوذ حکومت آگاهی ندارد !
حیف بودجه وپول های بی حساب که مصارف این ارگان ناکام وشکست خورده در مقابل پاکستان میشود

>>>   بــــه پاکستان زی !
شما مزدوران جاهل پاکستان واشرار افغانستان هستید در کشور ما قانون به سطح منطقه مترقی ترین برقرار است آزادی مطبوعات وصد ها مثال خوب برتر از حکومات منطقه وجود دارد شما اگر بتوانید خودرا از زیر یوغ پاکستان رها سازید هنر کرده اید وبه کشور خودبرگردید زیر بیرق جمهوری اسلامی افغانستان زندگی کنید واز جنایات گذشته توبه کنید تا خدا شمارا ببخشد ! اینکه که سرگروپ اشرار میشود یا کشته میشود یا در زندان پاکستان داخل میشود اختیار ولازم دید از آِ اس آّی هست ، هرچه لازم ببیند وهرچه مطابق منافع پاکستانی ها باشد همان چیز شدنی است شما گوشت دهان توپ پاکستانی ها وآله دست آنها برضد افغانستان هستید چون پاکستان از شما جاهلتر کس دیگر را استخدام کرده نمیتواند بنا دال بم وراکت ومین را برای شما میدهد وبه کمر شما می بندد چون هیچ انسان مسلمان وعاقل حاضر نیست بم را در شکمش ببندد جز شما ها
(( ر ))

>>>   اقای یوسف زی باعرض سلام فقط همینو میگم ک شما کارتون جز دشمن
دشمن رو به هدف رسوندن و نوکری کردن برای دشمنان قسم خورده ی این
اب و خاک کاری دیگه ی نیست

>>>   آقای حبیب اللاه طالبان زی لطفا نام اسلام عزیز را خراب نکنید. کدام بخش از اعمال شما طالبان مطابق قوانین اسلام واقعی است؟ رهبران شما دست پرورده سازمانهای جاسوسی غربی به سرکردگی ISI پاکستان هستند. لایه های پایین فرماندهی و افراد پیاده نظام طالبان هم فکر می کنند که واقعا برای تشکسل یک امارت اسلامی مجاهدت می کنند. دین اسلام از خشونت، برادر کشی، خشونت بر علیه زنان و تحجر های با افکار مکنب وهابی بیزار است. شما طالبان تا کی می خواهید دست از خشونت بردارید و با مراجعه به آرای مردم در یک انتتخابات آزاد میزان علاقه مردم را امتحان کنید. سابقه سیاه جنایتهای شما یر همه روشن است به خصوص در حمله به قندوز. اگر شما واقعا مجاهدان در راه اسلام هستید بفرمایید که از زمان تشکیل این گروه تا کنون چند بار به سربازان آمریکایی و غربی در افغانستان و چند بار به مردم بی گناه و سربازان وطن خود حمله کرده اید؟ البته این واقعیت کاملا روشن است که در هر فرصت به مر دم ملکی در مناطق دور افتاده افغانستان و نیروهای افغان حمله می کنید و با ایجاد رعب و وحشت به شیوه داعش جنایتکار می خواهید به زور بر مردم حکومت نمایید. آقای یوسفزی عزیز لطفا با عناوین اسلامی نام مبارک اسلام را خراب نکید. داعش جنایتکار هم تحت عنوان دولت اسلامی به یکی از جنایتکارتری و تبهکارترین گروه تروریستی در تاریخ بشری تبدیل شده است. این رفتارهای ضد بشری شما و داعش بزرگترین خدمت به صهیونیستها و دشمان اسلام است. شما ها با بدنام کردن اسلام بزرگترین ضربه را به دین مقدس اسلام و دین پیامبر مهربانیها وارد کرده اید. البته در دین اسلام مجاهدت و جهاد در راه اسلام و مبارزه با کفار حربی یک عبادت محسوب می شود. ولی شما ها برعلیه کفار جهاد نکرده اید، جهاد مورد قبول شما همان کشتار بردادران مسلمان و آواره نموده آنها به سرزمین کفار است. آقای یوسف زی می دانید همین تفکرات وهابی شما که عامل اصلی خشونت و تحجر فکری گروه طالبان و داعش است باعث آواره شده مسلمانان کشورهای افغانستان، سوریه و عراق شده است؟ در کشورهای اروپایی برای اعطای حق شهروندی برخی از مسلمان آواره مجبور به پذیرش دین نصرانی شده اند و غسل تعمید انجام داده اند. بله آقای مجاهد عامل تغییر دین این افرا شما وهابیهای متعصب و خشونت طلب هستید که دائم بر طبل جنگ می کوبید.
شهروند -مشهد

>>>   یوسف زی صاحب به جای بیعت با منصور ، بااربابش آمریکا و اسرائیل بیعت کنید بهتر است.

>>>   شما آمون های هستید که امام مسجدل حرام گفتند یعنی خوارج زمان پیغمبر اسلام شما همه تان شستشو مغز شده اید شما اسلام را در دامن ای اس ای پاکستان آموخته اید آموز گاران شما
همه شان مزدوران پاکستان هستند برای شما
آیات الهی را سر چپه آموزش میدهد آیا شما نبوديد که به نافهمی و نادانی خود مسبب اشغال افغانستان از طرف کفار شدید بنده مبارزه شما را در برابر کفار ارج میگزارم ولی هیچ وقت شما را بر دولت فعلی افغانستان ترجیح نه میدهم چرا که شما هیچ وقت باعث پیشرفت افغانستان نخواهد شد بلکه عقب گرد و بوردن افغانستان به قوم قهقرا
جوزجانی

>>>   باور کنید جز حقیقت چیزی دیگری را بیان نخواهم کرد . 1 من به عنوان یک شهرونده افغانستان دوست ندارم که افغانستان عزیز توسط قوتهای اشغالگر در اشغال باشد . من در هیچ شرایط نه به اشرف غنی رای دادم و نه به عبدالله من این افراد را نماینده گان جعلی میدانم . اینها یک موشت وطن فروش و غلام زیر دست امریکایی ها است. اگر واقعا اداره کابل میخواهد به پروسه صلح و اتحاد به پیوندند باید به خواسته های طرف مقابل احترام قایل شود . همه میدانند و حقیقت روشن است که بیشترین مناطق افغانستان توسط امارت اسلامی کنترل می شود . سالها است که پیشنهادات امریکا و اداره اجیر کابل این بود که افغانستان را به دو بخش قسمت کنیم و بخشی را اداره کابل کنترل کند و بخشی دیگری را امارت اسلامی. ما به شدت این پیشنهاد رد کردیم و ان را یک دسیسه خارجی عنوان کردیم. افغانستان عزیز متعلق به همه ما است جنگ فقط خانمانسوزی و عقب ماندگی را به ارمغان میاورد و به نف هیچ کدام طرفین نیست . امیدوار هستم هر چه زوتر صلح صورت گیرد . و صلح و اتحاد تمام جامعه افغانستان را فرا گیرد .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   پاکستانــــــزی !
هـــــرکس باشد هـــــر جابروند دم شـــان زیر پای آی اس آی هست !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است