کابل هیچ تعهدی برای برگشت پناهندگان ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105510 منبع: پرینت

کابل هیچ تعهدی برای برگشت پناهندگان به کشور ندارد.

وزیر داخله آلمان توماس دیمزیر می خواهد پناهجویان رد شده را به کشور شان برگرداند اما دولت در کابل جلوی این اقدام را به نوشته (فرانکفرتر آلگماینه) مورخ روز چهارشنبه ۴ نوامبر گرفته و گفته است: هیچ تعهدی را در مورد برای بازگشت پناهجویان افغانستانی نداده است ولی باوجود آن هم هزاران پناهنده در مرزهای آلمان منتظر می باشند.

اعلام دولت آلمان مبنی برفرستادن افغانستانی هایی که پناهندگی شان رد شده است بیشتر مورد تعجب مقام های افغانستانی قرار گرفته و رد شده است. عالمی بلخی در یک مصاحبه با دویچه وله گفته است از تصمیم حکومت آلمان، افغانستان هیچ اطلاعی ندارد. او به تازگی به یکی به یکی از اعضای هیت آلمانی در ژنو گفته بود وضعیت امنیتی درافغانستان بد تر شده است و به صراحت خواهش نموده است، پناهجویان افغان را اخراج نکنند.

محترم عالمی بلخی با ملاقات با سفیر آلمان در کابل این خواهش را تکرار نموده است. این در حالی است که وزیر داخله آلمان گویا روز چهارشنبه گذشته گفته است: پناهندگان افغانستانی که درخواست پناهندگی شان رد شده است به کشورشان خواهند رفت. یک سخنگوی وزارت مهاجران در کابل گفته است قبل از آنکه افغانستان پناهجویان رد شده از آلمان را بپذیرد، هر دو کشور نیاز به امضای توافقنامه در این مورد دارند، گرچه مذاکرات مقدماتی را در این مورد آغاز نموده اند ولی هنوز هیچ توافقی در این مورد وجود ندارد که بر مبنای آن حکومت آلمان پناهندگان افغانستانی را به افغانستان برگرداند.

به نوشته فرانکفرتر آلگماینه، این موضوع بسیار پیچیده می باشد که برلین نمی تواند با دولت کابل برای بازگشت پناهجویان مذاکره دو جانبه نماید. در میان تصمیمات اجلاس اخیر دربروکسل شنیده شده، که کمیسیون اتحادیه اروپا باید این پروسه را در کل اروپا انجام دهند، در حالی که هنوز هیچ دستور رسمی وجود ندارد، این چبزی است که همه منتظر آن می باشند. چیزی که توماس دیمزیر واضح گفته است، مشخص است، افرادی که از افغانستان به آلمان می آیند نمی توانند انتظار داشته باشند که همه شان در آلمان می مانند و شماری برخواهند گشت.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حـــکــومت دزدان کابل بانک را رها ساخته ومعامله طوریست که دزدان از پول های سرمایه گذاری شده خود مفاد آنرا جمع کرده به حکومت میدهند تا پول دزدی شده اعاده گردد این امتیاز وقانون فوق العاده بدون تصویب پارلمان شامل حال دزدانی میگردد که ملیون ها دالر سرقت کرده باشند ، به اساس این معامله پول های سرقت شده مال دزدان میشود ومـــفاد حــاصله ازان دوباره شاید به حکومت برگردانده شود
روز چهارشنبه خلیل فیروزی شهرک جدید را افتتاح کرد که از همان پول ساخته شده گفته مفاد حاصله ازین شهرک را به کابل بانک میدهم ! دموکراسی ازین بهتر نمیشود !!
(( ر ))

>>>   فعلا. اقای احمد بهزاد نماینده مردم هرات در خانه ملت گفت که دولت میخواهد معاهده برای برگشت مهاجرین امضا کند

>>>   کشوری که سیاست مداران قوی در سطح بین المللی نداشته باشد,اوضاع اتباعش از ما بهتر نمیشود,همین سوریه که اینها کلی ناله میکنند فقط نصف کشورشان دست داعش است اما در کشور ما حتی در شهر کابل که پایتخت ان است کمتر روزی باشد که خبر از قتل افراد بیگناه,انفجار,انتحاری,وحشت نباشد پس فرق میان ما و سوری ها در چیست.کل سیاست خارجی ما شده است فقط زدن اتهام و عدم پیگیری جدی ان ضد چتلستان.

>>>   چطورعالمی بلخی بااخراج روزانه سه هزارپناهنده افغان ازهمسایه غربی موافق است وهیچ نمی گوید

>>>   در چه کاری متعهد است که در برگشت پناهندگان تعهد داشته باشد فقط صرف در سخن از افغانستان گاهی دبی میسازند و گاهی هم پاریس ازین زیادتر در این حکومت دست نشانده دوسره بی شرم چه باید گفت ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است