جنرال عراقی: در جنگ به آمریکایی ها تکیه نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۴/۸/۱۴ کد خبر: 105488 منبع: پرینت

در بحبوحه نبردهای سخت در شهر الرمادی و قرار گرفتن نظامیان عراقی در آستانه آزادی کامل این شهر، یک جنرال بازنشسته عراقی، خواستار آن شد که در جنگ به آمریکایی ها تکیه نکنند و یکی از فرماندهان الحشد الشعبی نیز از فشار آمریکایی ها به دولت عراق خبر داد.

جنرال بازنشسته عبدالکریم خلف، روز چهارشنبه از نزدیک بودن زمان آزادی الرمادی خبر داد و در تحلیل نبردها در این استان گفت هم اکنون نیروهای مشترک (ارتش و الحشد الشعبی) توانسته اند از چهار محور راه های امدادی داعش را بسته و به مرکز شهر نزدیک شوند و کاهش نیروهای داعش از 6 هزار نفر به تنها 590 نفر نشانه شکست کامل این گروه تروریستی در منطقه است.

وی دستاوردهای عملیات الرمادی را بزرگ توصیف کرد و در عین حال خطاب به دولتمردان عراق گفت به آمریکایی ها اعتماد نکنند چرا که آنان تاکنون هیچ قدمی برای تسلیح و تجهیز نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی برنداشته اند.

در همین حال، جواد الطبیباوی از فرماندهان الحشد الشعبی نیز از وجود فشارهای سنگین آمریکایی ها به دولت عراق برای دور کردن نیروهای الحشد الشعبی از فلوجه خبر داد و گفت آمریکایی ها نیروهای الحشد الشعبی عراق را مانعی بر سر راه نیات و طرح های خود در منطقه و از جمله طرح تقسیم عراق می بینند و از همین رو برای تضعیف این نیروها تلاش می کنند.

وی کاهش بودجه نیروهای الحشد الشعبی و نیز عدم تسلیح این نیروها به سلاح های مدرن از جمله خودروهای زرهی را نتیجه فشارهای آمریکا دانست و گفت هم اکنون سه گروه اصلی الحشد الشعبی یعنی بدر، کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق ، نقش تعیین کننده در جنگ فلوجه دارند و این درحالی است که به تجهیزات و سلاح پیشرفته نیاز دارند.

براساس این گزارش، برخی منابع روز چهارشنبه به ایرنا گفتند که در عملیات الرمادی که از دو هفته پیش شروع شده بود و در جریان باران های سیل آسای اواخر هفته گذشته متوقف شد، نیروهای ارتش و عشایر مسلح استان الانبار شرکت داشتند که سرانجام فرماندهان عراقی، در روزهای اخیر نیروهای الحشد الشعبی را نیز وارد عمل کردند.

روز چهارشنبه در زیر نویس اخبار شبکه رسمی العراقیه برای اولین بار در هفته های گذشته نام الحشد الشعبی نیز در کنار نیروهای عمل کننده در عملیات الرمادی دیده شد و وزیر دفاع نیز در اظهاراتش به حضور این نیروها در نبردهای جاری اشاره کرد.

این درحالی است که آمریکایی ها همچنان برای جلوگیری از عملیات نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) تلاش می کنند و به گفته منابع و بسیاری از شخصیت های عراقی ، در این خصوص به دولت حیدرالعبادی فشار می آورند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است