رییس جمهور فقط وعده می دهد
پولها همه به یغما برده شد، فساد به اوج خود رسید، قریه ها در حالت خود باقی ماند و روستاییان نه راهی و نه سرکی دارند، نه برق دارند و نه آب آشامیدنی 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۳۹۴/۸/۱۲ کد خبر: 105373 منبع: پرینت

اشرف غنی به روستاییان کشور وعده داد که تا چهار سال آینده خدمات یکسان و مناسب را در زندگی روستاییان فراهم خواهد ساخت. رییس جمهور می گوید که برای بهبود زندگی در روستاها می کوشد تا چهار سال آینده وضعیت روستاها را بهبود بخشد و در بخش اقتصاد روستاهای افغانستان را خودکفا بسازد. رییس جمهور بر صلح و امنیت در روستاها تاکید می کند و صلح و امنیت روستاها را باعث رشد شهرها می داند. اما آیا تا کنون انکشاف در دهات قناعت بخش بوده است؟ عملکرد وزارت انکشاف دهات چگونه بوده است؟

عباس ابراهیم زاده عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: حکومت افغانستان در دوران کمپاین خود وعده داده بود که امنیت افغانستان را بهتر می سازم، اقتصاد مردم را بهبود می بخشم و کشور را تبدیل به کشوری مدرن می کنم. امروز ما امنیت و اقتصاد در کشور نداریم. این وعده جدید رییس جمهور هم مانند وعده های قبلی رییس جمهور می باشد و مردم نباید به آن امیدواری داشته باشند. رییس جمهور بازهم وعده های توخالی می دهد.

امروز در روستاها و دهات ما امنیتی برقرارنیست. حکومت چگونه می تواند برنامه های انکشافی را در آنجا تطبیق کند؟ در سیزده سال گذشته هم وزارت انکشاف دهات هیچ کاری برای مردم افغانستان انجام نداد. همه در جریان هستند که پولها همه به یغما برده شد، فساد به اوج خود رسید، قریه ها در حالت خود باقی ماندند و روستاییان نه راهی و نه سرکی دارند، نه برق دارند و نه آب آشامیدنی دارند.

وزیر انکشاف و دهات قبلی ادعا می کرد که ما سی و پنج هزار روستا را باز سازی کردیم. نشان دهید کدام روستا بازسازی شده اند؟ همه فقیر و بیچاره هستند. تنها کاری که این وزرات کرد این بود که فساد را به اوج خود رساند. اگر بر روی دهات افغانستان کار می شد اقتصاد دهات درست می شد و اقتصاد مردم تا این حد ضعیف و فقیر نبود. فعلاً حتی مردم به سختی نان برای خوردن پیدا می کنند. حالا رییس جمهور به مردم وعده داده است که من در روستاهای افغانستان یک سان کار می کنم. این در حالی است که هیچ کدام از روستاهای ما امنیت ندارند که افراد دولتی بروند و در آنجا کار کنند.

شهرکی به نام کمپ سخی در افغانستان وجود دارد که چهار سال است توسط سیل خراب شده است. هر سال بودجه ساخت آن فراهم می شود اما این شهرک هیچگاه ساخته نشد. پولهای ساخت این شهرک به یغما می رود. نمونه های زیادی از این موارد مشاهده می شود که در وزارت انکشاف و دهات وجود دارد. کسانی را می شناختم که توانایی خرید یک بایسکل را هم نداشتند و امروز که در وزارت انکشاف و دهات کار می کنند صاحب ده ها خانه شده اند. این پولها را از دزدی هایی به دست می آورند که در این وزارت سرازیر شده و حق مردم افغانستان است اما کارکنان آن با بی رحمی تمام آن را می دزدند. این نوع فساد اقتصاد کشور را نابود کرده است. رییس جمهور اگر می خواهد روستاها را آباد کند در قدم اول باید تامین امنیت کند و در قدم دوم این فساد و افراد فاسد را باید از بین ببرد تا اگر کاری هم می خواهند انجام دهند به درستی به پیش برود.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است