قیمت برق از ماه آینده افزایش می‌ یابد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۴/۸/۱۲ کد خبر: 105367 منبع: پرینت

شرک برشنا که مسوول عرضه برق در کشور می باشد تصمیم گرفته است از ماه آینده قیمت صرفیه برق را افزایش ددهد.

به نقل از افق، وحید توحیدی سخنگوی شرکت برشنا گفته است این تصمیم بخاطری گرفته شده که ارزش دالر در برابر افغانی افزایش یافته است و چون برق از کشورهای خارجی به دالر خریداری می‌شود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

به گفته وی دولت در شش ماه آینده به خاطر بلند رفتن قیمت دالر 7 میلیون دالر زیان دیده است. پیش از این قمیت هر کیلووات برق، 3 افغانی بود. بر اساس تصمیم جدید شرکت برشنا از ماه آینده قیمت هر کیلووات برق 4٫5 افغانی افزایش می‌یابد.

وزارت انرژی و آب گفته است افغانستان سالانه 200 میلیون دالر برای خرید برق از کشورهای همسایه پرداخت می‌کند.

با وجودی‌که در افغانستان منابع آبی برق وجود دارد اما از این منابع بخاطر نبود امکانات و طرح‌های کاربردی استفاده نمی‌شود. براساس معلومات وزارت انرژی و آب از مجموع هزار مگاوات برق که برای شهروندان توزیع می‌شود 560 مگاوات آن از کشورهای تاجیکستان، ترکمستان، ازبکستان و ایران خریداری شده و به کشور وارد می‌گردد. تنها 340 مگاوات از منابع داخلی تامین می‌شود.

شرکت برشنا در حالی قیمت برق را افزایش می‌دهد که امسال بخاطر ناامنی بازار کار و توان اقتصادی شهروندان افت کرده و میزان فقر در جامعه بالا رفته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غریب را میگویند که طوری بکش که خونش نریزد این همان شیوه آن است مردم تمامآ از گرسنه گی ممیرند و دیگران سود میبرند

>>>   همین حالا در مزار شریف قیمت برق 5 افغانی است!!! چرا؟
حتمن ماه آینده قیمت برق در مزار شریف 7.5 افغانی میشود...

>>>   بسیار خوب !
رییس جمهور غنی در جریان کمپاین های انتخاباتی خویش گفته بود که به دسترخوان های ملت تغییرات مثبت خواهد آمد ، آیا این چنین تغییرات مییاید و چطور ؟ !
کلک راست گوی

>>>   اگر قیمت برق بالا برود به نقس دولت است چرا که اکثریت از برق آ آفتابی استفاده خواهد کرد این دولت بی کفایت غیر از خساره به ملت هیچ کاری نه میکند قیمت اب که از خود ما است 25 افغانی است از برق چه گیله داریم

>>>   تا زمانیکه باند مآفیا در شرگت برق حاکم باشند مردم افغانستان دم خوش نخواهد دید .
ع-ب-کابل

>>>   مردم افغانستان از این «حکومت» «یک زین و دو ... » و در حقیقت «یک زین و هشت ...» میخواهد که با بالا بردن محصول برق نقش یک «حکومت باج بگیر » را بازی نکند. این «حکومت»؟؟!! اگر واقعا «حکومت» است برود یک ملیارد و هفتصد ملیون افغانی باقیداری محصول برق را از اراکین عالیرتبه دولت، کمیشنکاران عضو شوروای ملی، قوماندانان،تفنگداران و زور داران که تنها در کابل باقیداری دارند، را حاصل نماید!!! مردم افغانستان با دلسوزی به اشرف غنی میگویند که درینمورد اقدامات امان الله خان را بیاد آورند که حلقه های معلوم الحال او را به وضع مالیات سنگین تشویق میکردند و سرنوشت اورا به کجا کشانیدند!!!!!!!!

>>>   بی کفایت ترین دولت در تاریخ افغانستان باید دو کار را در این زمینه انجام دهد:
1- به اساس فرمودهء نظر دهندهء ششمی، پول باقیداری افراد بی وجدان و بی شرفی را که از دولت(!) بابت صرفیهء برق شان مقروض اند هر چه زود تر ، حصول نموده و به خزانهء دولت واریز کند. در صورتیکه این زورمندان مفسد و مفتخوار، پول صرفیهء برق خود را تحویل نمیکنند باید دارایی های غیر منقول و ملکیت های شان ضبط و ملکیت دولت، قرار داده شود و از فروش یا هم عواید آن پول برق شان ، بدست بیاید. یا دارایی های نقدی این مفسدان در بانک های داخلی و خارجی ، منجمد ساخته شود و اجبارا" به خزانهء دولت ناکاره انتقال داده شود.
2- دولت به اصطلاح وحدت ملی که دو انسان بی کفایت و نادان در راءس آن قرار گرفته اند باید از ملت فقیر خود ، دستگیری کرده و با قبول سب سایدی، تفاوت ارزش دالر و افغانی را از جانب دولت، به عهده بگیرند. اصلا" اگر ما دولت دلسوزی میداشتیم، در این 14 یا 15 سال گذشته با همین پولی که برق خریداری کرده اند میشد حد اقل دو سه تا بند برق ، احداث میکردند!
در این اواخر ، یک افغان شیوه یی را برای تولید برق رایگان و یا حد اقل برق ارزان پیشنهاد کرده است که اگر دولت بی کفایت از طرح این مخترع با احساس حمایت کند و به طور نمونه که شده هم شیوهء پیشنهادی او را در یک ساحهء کوچک رهایشی ، امتحان کنند و در صورت موفقیت ، آن را وسعت دهند. اما اگر مافیای برق افغانستان و متحدان خارجی شان، اجازهء این کار را به رییسک چمهور و رییسک اجرایی ما بدهند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است