وزارت صحت به ناتوانی خود اقرار کرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۴/۸/۱۲ کد خبر: 105362 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه درباره برخورد با قاچاق دوا گفت: جلوگیری کامل از قاچاق دوا به داخل کشور ناممکن است.

رییس بررسی از تطبیق قوانین صحی این وزارت گفته است، با وجودی که وزارت صحت عامه در این اواخر، تلاش‌های گسترده‌ای را در این راستا آغاز کرده است اما به نسبت بازبودن بخش‌های زیادی از سرحدات کشور با پاکستان و ایران، در شرایط کنونی نمی‌توان جلوی قاچاقبران ادویه را گرفت.

به نقل از جامعه باز، داکتر سیدابراهیم کامل گفت: با وجود قاچاق دارو اما ادویه در بازار تحت اداره این ریاست قرار دارد.

به گفته کامل، وزارت صحت عامه در بنادر اسلام‌قلعه، نیمروز، تورخم، حیرتان و شیرخان‌بندر مرکزهای ارزیابی کیفیت ادویه و غذا را ایجاد می‌کند و نمونه‌های دوا و غذای وارداتی در همان بنادر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

به باور وی، کمک و همکاری نهادهای امنیتی در جلوگیری از قاچاق ادویه به کشور حایز اهمیت است و در این راستا، وزارت صحت به همکاری همیشگی این اداره ها نیازمند است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مسئولین محترم وزارت صحت میتوانند ازساده ترین راه مانع ورود دارو های بی کیفیت شوند طریقه آسان اینست وزارت محترم صحت میتواند دارو های نیاز مردم افغانستان را بطورقانونی از کمپنیهای معتبر خارجی که از کیفیت بالا برخودار باشند خریداری وتوریدنموده بدسترس داروخانه ها ی شهر وولایات کشور قرار دهند از یکطرف دارو های با کیفیت وارد کشور شده مثمر بوده وعواید خوبی نصیب دولت گردیده جلوی قاچاقچیان ودللان دارو های بی کیفیت گرفته میشود .
ع-ب-کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است