برد موشک هسته ای کره شمالی به آمریکا می رسد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۵    ۱۳۹۴/۸/۱۲ کد خبر: 105289 منبع: پرینت

مدت ها است که کره شمالی اعلام می کند در حال تقویت نیروی هسته ای بازدارنده خود با استفاده از فن آوری های پیشرفته و با کیفیت تر است.
چندی پیش این کشور گفت که توانسته سلاح های هسته ای با کیفیت بالاتر و در ابعاد کوچکتر تولید کند که در همان زمان بسیاری این اظهارات را به معنای دستیابی این کشور به کلاهک هسته ای دانستند.

دهم اکتبر (18 مهر ماه) کره شمالی در جریان سالگرد هفتادمین تاسیس حزب حاکم کار موشک هایی را به نمایش گذاشت که به اعتقاد بسیاری از ناظران و تحلیلگران امور نظامی می تواند کلاهک های هسته ای با خود حمل کرده و اهدافی را در آمریکا منهدم کند.

به گزارش ایرنا، حتی آمریکا که بارها تلاش کرد نشان دهد کره شمالی چنین قدرت و قابلیتی ندارد اذعان کرده است، کره شمالی موشک هایی با توانایی حمل کلاهک هسته ای دارد که قاره پیما است و می تواند آمریکا را هدف بگیرد.

خبرگزاری کره شمالی به تازگی تصاویری منتشر کرد که نشان می دهد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در حال بازدید از بخش های مختلف نظامی و موشکی این کشور است.

پس از آن بنیاد هریتیج (میراث) در آمریکا هم با انتشار گزارشی تایید کرد که کره شمالی موشک هایی در اختیار دارد که مجهز به کلاهک های هسته ای است که هم می تواند سرزمین آمریکا را هدف قرار دهد و هم پایگاه های این کشور در اقیانوس آرام در معرض تهدید آنها است.

گزارش خاطر نشان می کند که کره شمالی در حال ساخت موشک های بالستیک در انواع مختلف از یک سو و تولید کلاهک های هسته ای برای سوار کردن بر نوک این موشک ها از سوی دیگر است.

با این حساب موشک های کره شمالی از نوع بالستیک آن قادر به هدف قرار دادن پایگاه های کره و آمریکا و ژاپن در اقیانوس آرام است.

گزارش مرکز آمریکایی حکایت از آن دارد که کره شمالی مجهز به 400 فروند موشک از مدل اسکاد ، 300 فروند موشک «نودونگ» میان برد و 200 فروند موشک دوربرد بالستیک «موسودان» است.

دوربردترین موشکی که گفته می شود کره شمالی در حال کار برای تولید آن می باشد موشک «تایه پودونگ 2» است که قادر به حمل کلاهک هسته ای خواهد بود.

یکی از بیشترین نگرانی های آمریکا ساخت موشک قاره پیمای «کی ان ـ 08» در کره شمالی است که گفته می شود از نقاط مختلف کره شمالی شلیک می شود و واشنگتن آن را یک تهدید جدی برای خود قلمداد می کند.

کره شمالی بارها اعلام کرده است تا زمانی که سیاست های خصمانه آمریکا تغییر نکند این کشور چاره ای به جز تقویت نیروی بازدارنده تسلیحاتی هسته ای خود ندارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طرح طوطیه ودسایس کشور فوق حال پوشیده نیست به همه ثابت شده که مبنای همه ایجاد بحران تشدد افراطیت وتنفر همین دولت است امید به پالیسی های خود تغیر مثبت رونما به ایجاد استرتیزی های بشردوستانه تغیر نماید برعکس حالت امید واریم استعداد وتوانایی بشریت به بهبود زنده گی انسانها تغیر لازم در بهبود محیط زیست ارایه خدمات اولیه صحت تعلیم اب انزی وغیره دست به کار شود نه به انکشاف سلاحهای کشتار جمعی......
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است