اختلاف ارگ و وزارت مهاجرین بر سر پناهجویان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۴/۸/۱۰ کد خبر: 105196 منبع: پرینت

ریاست جمهوری و وزارت مهاجرین بر سر پناهجویان در کشورهای اروپایی اختلاف نظر دارند.

ریاست جمهوری اعلام کرده است که در صورت اخراج پناهجویان از اروپا کابل مکلف است تا زمینه برگشت آبرومندانه آنان را به کشور فراهم سازد اما وزارت امور مهاجرین بدین باور است که ظرفیت پذیرش این پناهجویان در کشور موجود نیست و از هر راهی باید برای ماندن آنان در اروپا تلاش شود.

سخنگوی وزارت مهاجرین می گوید: اصلا چنین چیزی در پلان و یا پالیسی دولت افغانستان نیست و ما از تمام ظرفیت ها در دولت افغانستان استفاده می کنیم تا پناهجویان که با آن همه رنج و زحمتی که خود را به کشورهای اروپایی رسانده اند پذیرفته شوند.

این در حالی است که بیش از 120 هزار شهروند افغانستان به 44 کشور درخواست پناهندگی داده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا این ....دیگر جفایی مانده است که بر مردم بیچاره ی ما نکرده باشد خیلی از این افراد خانه و وسایل زندگی خود را با قیمت اندک فروخته اند تا خرج راه کنند حال این ....میخواهد شرایط بازگشت ابرومندانه فراهم کند،علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد این خاعن وطن فروش و نوکرانش اگر امنیت و کار می اوردند مردم که دیوانه نبودند تمام هست و نیست خود را فروخته و خطرات بی شمار راه را به امید زندگی بهتر به جان بخرند.و نکته دیگر انکه در ان زمان که روزانه هزار ها پاسپورت صادر میکردید نمیدانستید که این جماعت به قصد خارج شدن از کشور امده اند.

>>>   ... شرف غنی.... انشاالله آه ان مظلومین این غنی را میگیرد.
عبدوالقیوم

>>>   بلخي دروغ ميگويد...مردم را فريب ميدهد قاچاقبرانسان است ، با سفرا ميگويد بكشيد مهاجران را و در فيس بوك و ميديا ميگويد نكشيد!
همت

>>>   آقای اشرف غنی شما اگر یگ چوپان درست بودی میفهمیدی که گوسفندان تان راکجا آب وعلف بدی صد حیف هزاران تاسف که ملت افغا نستان سر نویشت شان بدست انسان نمای چون شما افتاده است ؟شما که حتا از اطراف همان خاب گاه یابقول واقعیت همان قوطان تا ن خبر ندارید شما چطور از حال مهاجرین خبر داشته باشید چما اگر گوسفند خوب هم بودید ماشاکر بودیم اما حیف نام گوسفند .
ششپاه

>>>   همان بهتر که دیپرتتان کند همه کشورها مانند ایران نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است