دومین پروژه بزرگ خانه سازی در دست چین
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۴/۸/۱۰ کد خبر: 105156 منبع: پرینت

سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی گفت: دولت جمهوری خلق چین 10000 واحد آپارتمان رهایشی از کمک های اقتصادی بدون باز پرداخت در کابل می سازد که این پس از کمک های شوروی سابق در بخش خانه سازی افغانستان دومین پروژه بزرگ خانه سازی در افغانستان خواهد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، وی گفت: این واحدهای رهایشی در مساحت کم، با قیمت ارزان و اقساط دراز مدت برای آن عده از کارمندان دولتی که تا اکنون خانه و یا آپارتمان رهایشی دایمی از خود ندارند، توزیع خواهد شد که تطبیق این پروژه گامی بزرگی برای نهادینه شدن مفهوم ساخت خانه قابل استطاعت در افغانستان بوده و یکی از شاخصه هایی که بتواند در رشد اقتصادی کمک می کند.

نادری افزود: با اعمار 10000 باب واحد مسکونی از سوی کشور چین هدیه بزرگ و به یادماندنی برای شهروندان افغانستان خواهد بود، در حالی که در یک دهه گذشته بیشتر از 100 میلیارد دالر در عرصه های مختلف به مصرف رسیده که هیچ تاثیری مستقیمی روی زندگی قشر غریب و بدون سرپناه نداشته است.

نادری گفت: وزارت شهرسازی افغانستان در نظر دارد تا با همکاری نهادهای دیگر، سیستم ایجاد خانه های ارزان قیمت را در اقساط دراز مدت فراهم نماید تا متقاضیان بتوانند بدون انباشت سرمایه قبلی، قسمتی از معاش شانرا برای پرداخت اقساط خانه تخصیص داده مالک سرپناه دایمی شوند.

قابل ذکر است که در اواخر، بیشتر از شهروندان افغانستان از قریه جات و قصبات اصلی شان به شهرها کوچیده و به دلیل گران بودن قیمت زمین در شهرها برای مدت های طولانی بدون سرپناه دایمی در مکان های کرایه ای زندگی می کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این پروژه نباید تنها در مکرویان و یا کابل پر از ازدحام صورت گیرد بهتر خواهد بود تا قسمت آن در و لایات تخصیص داده شود.و نباید مثل پروژه های دیگر بی کیبفیت ساخته شود.

>>>   بـــه این صورت حاکمان مفسد دو دهه اخیر هرکدام صاحب چارپنج خانه میشوند چون هرچه باشد مال اینهاست تنها اینها مستحق همه چیزهستند مردم صرف نظاره کنند وقتی اپارتمان را بنام معیوبین ومعلولین میسازند معاون امنیت ملی میرود یکی را ازطریق ریست امنیت میگیرد دیگری را ازطریق کرزی میگیرد که نه معیوب است نه معلول ! این اپارتمان ها هم اگر ساخته شد اینبار باید چهار اپارتمان بگیرد!

>>>   بای این پروژه در خارج از شهر کابل اعمار گردد بخصوص مناطق که آب فراوان دارد . اول اگر حکومت چین خواهان کمک به افغانستان است در قسمت آبرسانی به شهرکابل کمک کند و نهر چاریکار را الی کابل امتداد بخشد در غیر آن 4 تا 5 سال دیگر تمام شهر کابل غیر قابل زیست خواهد بود و در اینهمه شهرکهای فاقد آب و سیستم کانالزایسون زنده گی بدون آب مشکل خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است