دیپلومات های فراری که دوباره مقرر می شوند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۸    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105121 منبع: پرینت

دیپلومات های فراری که صاحب تابعیت و اقامت دایمی شدند، دوباره در وزارت امورخارجه مقرر می شوند.
یکی از بزرگترین مشکلات و آبرو ریزی در وزارت امور خارجه فرار اکثریت دیپلومات ها بعد از ختم وظیفه شان در حوزه امریکا، اروپا، استرالیا و کانادا است.

هر باری که یکصد و پنجاه تا دوصد تن از دیپلومات های افغانستان مقیم خارج از کشور ختم وظیفه می گردند و از انها درخواست می شود که جهت اشغال وظیفه جدید به مرکز وزارت امور خارجه به افغانستان برگردند، بیشتر از 50 درصد دیپلومات های کشور ما با فامیل و خانوده های شان فرار می کنند و در کشور محل وظیفه و یا در کشور دومی در حوزه کاری شان پناهنده می شوند.

30 درصد شان خودشان به کشور برمی گردند، اما فامیل های شان در محل وظیفه یا کشور دومی در حوزه کاری شان پناهنده می شوند، در میان 20 در صد شان بصورت کامل با فامیل تمامی دار و ندار، بخاطر اشغال وظیفه جدید با احترام به قانون و مقررات و با سر بلند و دست آورد ها و تجربه به افغانستان برمی گردند و بدون کدام درخواست و امیدخاص به کار شان در مقر وزارت خارجه ادامه می دهند.

اما در این اواخر عده ای که با آبرو و عزت مردم افغانستان بازی کردند و بعد از ختم وظیفه به کشورهای محل وظیفه دیپلوماتیک شان یا در کشور دومی حوزه کاری شان درخواست پناهندگی دادند، امروز تابعیت، اقامت و شهروندی آن کشور ها دارند، قرار است طی بررسی سر سری از سوی یک کمیسیون با صلاحیت دوباره بعنوان کارمند در مربوطات وزارت امورخارجه مقرر گردند.

افرادی گه تابعیت و اقامت گرفته اند و دوباره مقرر می گردند قرار زیر است:
1- لیلما سدید قبلا سکرتر اول سفارت افغانستان در بلجیم فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند همان کشور.

2- خالد کوهستانی سکرتر اول سفارت در واشنگتن دی سی، فعلا پناهنده و یا شهروند امریکا،

3- عبدالحکیم عطارد قبلا مستشار و سرپرست سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند امریکا.

4- حضرت وهریز قبلا رییس انستیتوت دیپلوماسی وزارت امور خارجه فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند کانادا.

5- قدیر نور قبلا مستشار سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند امریکا.

6- فضل الرحمان کتوازی قبلا سکرتر اول سفارت افغاننستان در کنبرا استرالیا فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند استرالیا.

7- یاسین رسولی مستشار سفارت افغانستان در لندن فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند انگلستان.

8- جعفر رسولی قبلا مستشار سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی فعلا خودش و فامیلش پناهنده و یا شهروند امریکا.

این افراد در زمان ماموریت شان ماهیانه حد اقل بیشتر از ده هزار دالر بعنوان و معاش و کرایه منزل و مصرف دعوت از بودجه دولت و بیت المال ملت مظلوم و بی پناه افغانستان اخذ می نمودند و تا آخرین روز ماموریت شان و اخذ معاش هیچ شکایتی از کشور و دولت شان نداشتند، اما همینکه معاش شان قطع شده و قرار شد با معاش کم مطابق به قانون کار و در مطابقت با مقرره ای کاری وزارت امورخارجه ، جهت اشغال وظیفه جدید در وزارت امورخارجه به کابل برگردند، عاجل با تهمت بستن به دولت و بهانه تراشی کردن که امنیت ندارند و مورد تهدید قرار دارند و یا از امنیت شان در خطر است پناهنده شدند و به کشور برنگشتند.

این عمل قبیح غیر مسوولانه شان باعث شد تا اکثریت کشورهای اروپایی، امریکایی، کانادا و استرالیا دیگر مانند گذشته به ماموران و دیپلومات های افغانستان ویزای ورودی ندهند و اگر ویزا هم صادر کنند با هزار یک سوال و تحقیر همراه شد، البته این فرار ها دیپلومات های جدید التقرر و دستگاه سیاست خارجی افغانستان را هم در داخل و هم در خارج از کشور به مشکل جدی و نگران کننده مواجه ساخت و چهره وزارت امورخارجه خدشه دار نمود و باعث بد نامی و آبرو ریزی کشور ما شد.

اینها به جرم خیانت، ابروریز و توهین به شان و جایگاه افغانستان در مقابل کشور های که در آنها بعنوان نماینده افغانستان و دیپلومات خدمت می کردند، بعد از ختم وظیفه فرار و پناهنده شدند، مطابق قانون و مقرره و بخاطر حفظ حیثیت، آبرو و وقار افغانستان در مجامع دیپلوماتیک، کشور های دوست و دشمن از وظیفه در چوکات وزارت امورخارجه منفک گردیده اند، تا دیگر کسی با دل جمعی فرار نکند و اگر فرار کرد دیگر امیدی برای نمایندگی از ملت و مردم افغانستان و امیدی برای دیپلومات شدن نداشته باشند.

متاسفانه در این آواخر به دستور صلاح الدین خان ربانی وزیر امورخارجه یک کمیسیون تشکیل شده است تا یک تعداد از افراد فراری که نام های شان را در بالا ذکر کردم و یا نام های یک تعداد شان از قید قلم مانده است که شهروندی کشورهای محل خدمت خود را به قیمت آبرو ریزی افغانستان گرفته اند، دوباره به عنوان کارمند وزارت امورخارجه مقرر نمایند.

البته این مقرر های غیر قانونی زمینه فرار صد در صد و آبرویزی بیشتر در جهان خواهد شد، چون اکثریت مطلق کارمندان وزارت امورخارجه وقتی ببینند و متوجه شوند فداکاری و تعهد و ایستادگی شان با کسی فرار می کنند یکی است و مجازات و مکافاتی در کار نیست به یقین که صد در صد دیپلومات ها بعد از ختم وظیفه شان فرار خواهند نمود تا تابعیت و اقامت داشته باشند و با آنهایکه تابعیت و اقامت دارند یک سان حرمت و احترام شوند، و این موضوع باعث بی اعتباری و کسر شان دولت و ملت افغانستان در دنیا خواهد شد.

باید در مورد کسانیکه فامیل هایشان را نیاورده اند نیز تحقیق شود و نباید اجازه خیانت داده شوند کسانی که فکر می کنند در افغانستان تهدید میشوند پس بروند تا افرادی که توان بودن در کنار مردم را دارند به صحنه بیایند!

من این لست و نوشته را بخاطر دشمنی با کسی نفرستاده ام، فقط بخاطر حفظ حیثیت، ابرو و وقار کشور نوشتم، تا از آبرو ریزی بیشتر و کسر شان زیاد تر جلوگیر نموده باشم.

کارمند بی واسطه وزارت امورخارجه

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حضرت وهریز خود را به دوره (15) درپارلمان افغانستان درولایت غزنی کاندید کرده بود من خودم برضدش تبلیغات کردم که گویا ایشان عیسوی است ... این حرفم را محکم گرفت و اوبیچاره هم رای نبردههههه
وکیل غزنی

>>>   واه واه!
این مقرری دیگران را به پناهندگی تشویق میکند. شرم است به این وزیر. اصلاً رئیس دفتر وزیر آدم بیکاره و بی جوهر است ور نه چنین اشخاصی جرأت آمدن در محوطه وزارت را نباید داشته باشند چه رسد به دوباره مقرری. اگر از گذشت مردم بی خاصیت رسوا خواهند شد.
مامور خاموش وزارت خارجه

>>>   نظر شما كاملا دقيق است. ديپلوماتى كه آبروى خودش و فاميل اش براى اش أهميت نداشته باشد چگونه ميتواند به فكر آبروى وزارت خارجه و در كل از كشوراش باشد. جاى خجالت و شرم است بر چنين ديپلوماتى ... بر چنين ديپلوماتى كه بعد از ختم وظيفه رسمى كه دولت اش بالا يش اعتماد كرده است و تمام امكانات را برايش فراهم ساخته است تا آبروى كشور اش باشد و از منافع كشور اش در كشور ميزبان دفاع بكند در عوض بعد از ختم وظيفه چنان بيشرمانه به پاى كشورى بخاطر گرفتن حلقه غلامى خود و فاميل خود را مي اندازد كه نپرس با هزاران عذر و زارى و ننوات تقاضاى پناهند گى ميكند و بايك عالم تحقير و آبروريزى اقامت ميگيرند و باز با چه روى و جرات بر ميگردند به وزارت كه باز ديپلومات شوند نميدانم بالاى چنين اشخاص باز به چه اميدى وزارت اعتبار ميكند و كميسيون تشكيل ميدهد كه چه شود از بي آبرويي از شرم و نام بدى كه براى كشور شان محترمان كمايي كرده اند تقدير شوند يا به پنجه قانون سپرده شوند از خدا بترسيد از مخلوق اش شرم كنيد برويد به غلامى تان ادامه بدهيد پشت ديپلومات شدن نگرديد

>>>   جای تاسف است اما کسانیکه فرار هم کرده اند از خوشی نکرده اند بلکه از نهایت مجبوری بوده

>>>   تعداد این نوع خاینین به مراتب بیشتر است و باید صلاح الدین خا ن وزیر خا رجه که پدرش داد از جهاد و مقاومت میزد و هم شرق و هم غرب را میکوبید از ورود دوباره این جواسیس به دستگاه وزارت خا رجه جدا جلو گیری کند .
کارمند در حالت انتظار

>>>   هیچ فایده ندارد افشا کردن شما چون وزارت خارجه چشم بینا و گوش شنوا ندارد واسطه و وسیله دارند هر کاری از دست شان میاید بی وسیله ها اوراق و یا سوانح شان را کسی ورق نمیزند خداوند متعال به ما رحم کند . هرگاه وزیران والی آن وسایر قدرت مندان معزول ساحه تاخت و تاز شان وزارت خارجه است از وظایف شان عزل شدند به وزات خاجه آن هم در پست های بلند سفارت خانه ها مقرر میشوند. کارمند بی واسطه و 12 سال در انتظار مقرری خارجی وزارت . خداوند به ما رحم کند

>>>   بسياري ديپلوماتان بعد از ختم وظيفه تفاضاي پناهندگي نمودند اما آقاي عبدالله ثابت مشاهد پسر مشاهد سرپرست رياست إصلاحات اداري در جريان وظيفه تفاضاي پناهندگي نموده است كه جاي خجالت است براي وزير خارجه كه هنوز هم از او حمايت ميكند و وظيفه اش را خلاف نورم دوباره تمديد نموده است .
كنشكا كارمند منابع بشري

>>>   واقعا متاسفم برای کسانی که ازاین بی وجدان ها حمایت کرده تا به وزارت خارجه منسوب شود خداوند ... کند کسانی که باابروی یک ملت و کشور بازی میکند امیدوارم به روزی گرفتار بشه که نتواند خانواده خودرا جمع و جورکند وهمین تورحواهد شد بیت المال را میخورد به کشور خیانت میکند مردم دنیا برای کشور ش ازجان خودمیگذرد آن وقت مسئولین ماراباش بجای اینکار برید ناموس تان رابفروش بگذارید بی غیرت هاوطن فروشها ...
(محمدعلی صادقیازدایکندی)

>>>   اگر جناب وزیر خارجه و معینان اش عزت و آبروی افغانستان را به خاک یکسان میکند اینها را مقرر کند در غیر صورت هم شان را از طریق ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر و مورد باسپرس قانونی قرار دهد

>>>   در صورتیکه اینها مقرر شوند غنی، عبدالله، صلاح الدین ربانی، حکمت خلیل کرزی باید در مقابل ملت جواب بدهند چون کسانیکه بعد از اخذ تابعیت دو باره بر می گردند بدین معنی است جاسوس همان کشور می باشند

>>>   دیگران را خو به هر صورت مگر اقای کتوزی شدید مریض روانی است و به عوض وزارت خارجه باید به شفا خانه روانی معرفی شود چون از طریق فیسبوک موضوعات قومی و سمتی را زیاد دامن می زند

>>>   حضرت وهریز که از ترس عبدالحی حیدر فرار کرده بود حال دید که میدان شغالی شده و حیدر نیست باز آمد که دختران نو جوان وزارت را انتخاب و با خود در سفر ببرد اما چه دولت بی کفایتی

>>>   ز مدت ها است که در وزارت خارجه افغانستان روابط بر ظوابط حاکم است و پسران مقامات عالیرتبه افغانستان پست های کلیدی و مهم را با زور و واسطه از آن خود را کرده اند. از جریان حکومت انتقالی تا حال در دوره وزارت داکتر عبدالله تمام پنجشیریها که حتی مکتب هم نخوانده بودند به وزارت خارجه راه یافتند در دوره داکتر اسپنتا تمام هراتی ها و هزاره ها رشد داده شدند، دور دوره داکتر زلمی رسول پست های وزارت به وکیلان پارلمان، سناتوران و مقامات دولت اختصاص داده شد به خصوص قوم و خویش کرزی، دوره ضرار احمد مقبل سیاه ترین و تاریک ترین دوره در تاریخ ایجاد این وزارت بود چون شخص وزیر که حتی مکتب نخوانده بود با آوردن اشخاص و افراد بیکاره، بی تجربه، بی تعهد، مکاره و غیره تهداب این وزارت خراب کرد و قانون دیپلوماتیک را به خاک یکسان نمود در دوره صلاح الدین ربانی که تا حال بی نهایت به شکل محافظه کارانه پیش می رود اما خبر ها حاکی است که معاون سیاسی این وزارت حکمت خلیل کرزی می خواهد تمام کارمندان سابقه دار با تجریه با تعهد که پشت کار دارند را با فشار های متعدد و سیاست های پیچیده از وزارت فرار بدهد تا در کشورها باقی بمانند و پناهنده شوند و به عوض مردمانی را از ولایت های جنوب و جنوب غرب به خصوص قوم پشتون رشد بدهد چون در آینده حکمت خلیل می خواهد تیم داشته باشد که وزیر خارجه شود. در مقرری های خارجی اخیر که صورت گرفته است اصلا عدالت وجود نداشته و هر کس را مطابق سلیقه شخصی شان در هر جایی که خواسته اند مقرر کرده اند تعدادی زیاد افراد مستقیم از ریاست جمهوری به پست های بسیار کلیدی و مهم توسط حکمت خلیل معرفی شده در حالیکه صد ها کارمند مستحق در لست منتظران به سر می برند. یک تعداد کارمندان سابقه دار، بی واسطه، غریب، که همیشه مطابق به اصول و پرنسب اداری کار کرده اند و بیشتر از چهار سال را در وزارت سپری کرده اند بخاطر عدالت خواهی و بخاطر اینکه حق به حق دار برسد هفته آینده مظاهره می کنند.
سمیر بدورد

>>>   برای کسانیکه یکبار وزارت را رها میکنند باید اجازه دو باره داده نشود چون حیثیت وزارت خارجه پائین میاید

>>>   نويسنده محترم چند ديپلومات حقير و فقير را هدف قرار داده است چرا از وزرايى كه فعلا دور رييس جمهور مى چرخند و تابعيت يا أقامت دايمى كشورهاى خارجى را دارند ياد نمى شود. براى مثال خود رييس جمهور بعد وزراى ماليه، خارجه، انكشاف دهات و ...

>>>   از افراد پایین رطبه نکفتی. چندین سال است در کانادا آمده از الیف تا ی پناهنده شده اند

>>>   اگر برای کارمند بی واسطه هم شرایط مساعد گردد عین عمل را انجام میدهد چون همه افغان ها یک خصوصیت دارند

>>>   تقرر این اشخاص فراری مسئولیت ناشناس یک جفای بزرگ در حق کارمندان وزارت خارجه هست. چون تمام دیپلومات های وزارت خارجه این چانس را که تابعیت کشور های دیگر را بگیرند را داشتند اما نخواستند حیثیت خود و افغانستان را زیر پای کنند. یعنی تابعیت درجه چندم کشور های غربی را بر دیپلومات بودند در افغانستان ترجیع دادند. حشدار به وزارت خارجه، اگر این کار صورت بگیرد ( کسانکه از افغانستان قبلاً گذشتند )در آینده هیج دیپلومات یک تابعیته در وزارت خارجه وجود نخواهد داشت.با عرض حرمت
کار مندان وزارت امور خارجه

>>>   نظردهنده اول راشناختم حتماًآقای عرفانی هست.
ازغزنی

>>>   کتوازی مریض است وزارت را هم مریض میسازد نباید راه پیدا کند

>>>   نويسنده محترم كى در افغانستان امنيت دارد اگر دارد بگو هر كى خودرا با فاميل خود ميكشد قهرمان است هفت ثور يك مصيبت ، هشت ثور ديگر مصيبت ، روز مسعود ديگر مصيبت ، ده محرم ديگر مصيبت ، روز مارشال ديگر مصيبت ، هروزير وهر قوماندان كه در سرك ها رفت وامد كند ديگر مصيبت ، هر سرك بند ديگر مصيبت ،كارها رسمى بدون رشوت دالرى نميشود ديگر مصيبت 'خودكش مصيبت كلان مسلمانان ،قيمتى ديگر مصيبت ، اختطاف مردم ديگر مصيبت و غيره وغيره مصيبت ها ٠ نوش جان كسى كه سر را سلامت ميكشد
مسافرجبرى

>>>   این کشور اگر آبرو میداشت چرا چنین انسان های بی آبرو و ناسپاس را به چنین وظایف میگماشت؟ همین دیگ و همین آش

>>>   چرا از ناهید باقی نمیگویید که سکرتر سوم در لندن است و بیشتر از 7 سال است که در آنجا کار میکند و هر سال به واسطه پدرش باقی خان دوباره همانجا مقرر میشود !!!!

>>>   حقیقت این است که آن دیپلومات ها بسیار خوب کار کردند. اشرف غنی را دولت روان کرد که درس بخوان فت پناهنده شد ، مامور بانکی جهانی شد، ارتباط پیدا کرد آمد وزیر مالیه شد و حالا هم رئیس جمهور. زلمی خلیلزاد را روان کردند درس بخوان رفت امریکا زن امریکایی گرفت ترجمان شد در وزارت خارجه ، تابعیت امریکا را به دست آورد سفیر امریکا در کابل شد . مثال های فراوان دیگر هم است که ذکر نمی کنم . بناء بگذار که دیپلومات پناهده شود ، اولادش درس بخوانه ؛ جای به دیپلومات دیگه خالی شوه و به این ترتیب روزگار مردم خوب شوه. و یک نان خور در افغانستان فقیر کم شوه . هیچ بخیلی و چشم تنگی نکنید. هرکس رزق و روزی خوئده می خوره . رزق و روزی لیلیما جان سدید چند سال در بلژیک حواله بود ، حالا می شود که در کابل حواله شده باشه و شما اگر... خود را پاره هم کنید ، اگر رزق ور وزی شان باز در افغانستان مقرر باشه ، به خیر می آیند و شما نویسنده محترم هم که کارمند وزارت خارجه هستید حتما کوشش کنید که خود را به آسترالیا مقرر کنید تا اولاد های تان به آینده این وطن خدمت کند. برداران هزاره ما که در آسترالیا هستند به وطنداران خود خدمت می کنند ، پول روان می کنند ، زیمن می خرند. تلویزیون می سازند ، روزنامه چاپ می کنند ؛ همه از برکت پیسه مهاجرت است ؛ هر کسی که به نحو آبرومندانه می تواند به وطن خود خدمت کند. بخیلی بد . همپشمی بد. غیبت بد است که همه شما می دانید. بیایید به وطنداران خود درهرجایی که هستند خدمت کنیم و در روزی کس بدون او لغت طده نم یتوتنیم ، تلاش نکنیم تا لغت بزنیم , نیت خود را خوب کنیم . خدا بصیر و دانا است و رزق بندهء خود راغ در جاهای مختلف تعیین کرده استو دنیا همه یک فلم است که حوادث آن در جا های مختلف شکل می گیرد ، دایرکتر فلم قبلا نقش ها را تعیین کرده است . زلزله چند روز پیش را ندید؟؟؟ گپا زیاد است ، همینقدر بس است. نمی دانم چرا دیگر وزارت خانه ها از همکاران خود بد نمی گویند و در وزارت خارجه شما این قدر با هم دشمنی است . یا الله توبه.
علی یار از وزارت سرحدات و قبایل

>>>   مقرري دوباره انها خيانت بزرك است مخصوصا وهريز كه دوسيه در مديرين تفتيش وزارت خارجه دَأرد. در النسائيون وزارت خارجه بورس ها را در مقابل بول ميفروخت وضمنا مرتكب جراءم اخلاقي نير ميارديت رئيس منابع ورئيس دفتر وزارت مطلع باشد در غير ان مسؤولين بزرك بدوش تان خواهد بود موضوع تعقيب ميكردد متوجه لأشيد معين اداري موضوع را جداً تعقيب تمايد إز استخدام أين قرارين جلوكيري تمايد اينها قل بل اعتماد نيستند
مامور وزارت خارجه

>>>   آب ازسرچشمه گل آلود است

>>>   از این تبصره های مغرضانه معلوم میشود که اشخاص ذکر شده چشم خار اکثریت دوازده پاسان وزارت اموخارجه بودند و هستند.
آزادزوی

>>>   وزیر دفاع ،لوی درستیز قوای مسلح .
آتشه های که بیشتر ا 27،20،15،10 و 5 سال در وظایف شان نصب است تبدیل کن .که همه شان خواهش پناهندگی نموده است ...

>>>   با عرض سلام و ارادت خدمت همه شما عزیزان ! من بعنوان یک کارمند وزارت مورخارجه به یقین کامل گفته میتوانم که مقرری های بعد از فرار باعث فرار بیشتر و توهین به جایگاه افعانستان و تحقیر به حیثیت دیپلومات های افغانستان در خارج شده است، در اگثریت کشور های اشخاص متعهد و وفادار به آنکشور دیپلومات مقرر میشوند اما در فغانستان افراد مزدور و فراری نماینده کشور تعین می گردند، البته در زمان های پیش از صلاح الدین به این اندازه آبرو ریزی و ریشخندی نبود که فعلا جریان دارد حتا به فراری ها کمیسیون ساخته شده است تا تعین گردند، نظر اکثریت قاطع کارمندان وزارت خارجه این است که باید با کسانی که خود شان فرار می کنند و پناهنده میشوند و با کسانی که فامیل هایشان پناهنده شده است و ابرو و عزت مردم افغانستان برده اند برخورد جدی و دقیق صورت گیرد تا خدمتگار و دزد مشخص گردد !
با احترام

>>>   یک سلام گرم به وزیر امور خارجه: من یک تن از کارمندان وزارت خارجه هستم و مقرری های کارمندان فراری را به کلی خلاف اصول قانونی و اخلاقی میدانم. با وصف اینکه با کارمندان که از ایشان در لست نام برده شده با اکثر ایشان قبلا تا حدی دوست هم بودیم اما زمانی که بحث وطن و تعهد به میان میاید با ایشان نیستم. این کار زمینه را برای فرار بیشتر از کارمندان مساعد میسازد. لطفاً کسانی که عزت کشور را قمار زدند دیگر زمینه تقرر دوباره را برای ایشان مساعد نسازید ورنه در یک کلمه میگویم که اگر شما وزیر امور خارجه و معیین صاحبان دست به این اقدام بزنید تف به روی ملت می اندازید و اینجاست که در اخیر ما هم خواهیم گفت ...
بدخشی

>>>   سلام وطنی: از ابتدا تا حال یک تفکیک میان افراد متعهد به وطن و دیگران در وزارت حین تقرری صورت نگرفته است. همان واسطه دارها با تمام قوت کوشش می کنند که به کشور های مهاجر پذیر تقرر حاصل نمایند و مقامات هم به تقاضای شان لبیک میگوید و در نهایت ایشان میروند و لعنت و نفرین به عزت کشور باقی می ماند و حال که این نفرین را مقامات به وطن میفرستد و ایشان را دوباره مقرر می نماید. این دگه واقعاً ... است و از این بیش که اگر محمد اشرف غنی وزیر را به کرسی اش باقی بگذارد هم توهین است اگر داکتر عبدالله عبدالله از این وزیر حمایت کند هم توهین است. اگر کارمندان به این نوع حرکت ها عکس العمل نشان ندهند هم بی خاصیتی است اگر اگر و اگر
با احترام کارمند نه قهارمند وزارت امور خارجه

>>>   جناب ستانکزی صاحب !
قبلا نظری به کریمی لویدرستیز نیز داده بودم خدمت شما عرض میگردد که هر چه زوتر بخاطر منافع ملی ،پخش سیاست خارجی و کار ثمر بخش بین کشور های دوست و جای که دفتر اتشملیتری موجود است اجرا ت گردد ولی با تاسف . انستیتو ت دیپلوماسی امر میکند که یک دیپلمات باید بیشتر از 3 سال در کشور خارجی به علل مختلف سیاسی دیپلماسی نباشد .تعداد بیشتر کسانی از سالها در سفارت خانه ها نصب است به این کیا آن شخص یا تنظیم و یا گروپ تماس دارد .در ظرف 5 سال آخر هیچ مجلس کنفرانس و یا نشستی به خاطر جلب کمک و تبلیغ دست آورده ها و مداخلات پاکستان ... صورت نگرفته است .تمام روز خوردن شراب و گشت گذار بی جاه که مناسب یک نظامی مسلمان است بچشم دیده نمی شود.وبیشتری این افراد قبل از تبدیلی های خود برای خود اشیانی درک نموده دور خواستی پناهندگی نموده است . ضرور است که اقدام شود .بنده از بوکسل جرمنی اکراین مسکو تاجکستان ... و پاکستان دیده ام که هیچ نوع فعالیت به نفع نکرده حد اقل شما پرسان کنید که در مقابل معاش 6000 داری درماه به اندازه یک دالر مفاد به آین وطن بیچاره رسانده باشد .من دومره تبه این مطلب را با اداره امور وقت و معین سیاسی نیز مطرح نمودم .از ما منیحیث یک افسر متقاعد گفتن و عرض است .
دنمارک ولی زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است