آمریکا افغانستان را قربانی پاکستان کرده است
آمریکا اراده ای برای از بین بردن طالبان و تروریسم در افغانستان ندارد. بلکه به دنبال اهداف خود به اینجا آمده و برای رسیدن به آن اهداف هر کاری می کند. حتی از طالبان و داعش حمایت می کند تا توسط آنها بتواند در رقابت با آسیای میانه پیروز بیرون آید 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105110 منبع: پرینت

مشاور امنیت ملی از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستان هشدار داد. حنیف اتمر می گوید که شبکه القاعده، گروه طالبان، شبکه حقانی و گروه داعش در حال شکل گیری دوباره در افغانستان هستند و جامعه جهانی نباید درباره افغانستان تصمیم های شتاب زده بگیرند. مشاور امنیت ملی درباره گروه طالبان می گوید برداشت اصلی ما این است که طالبان علاقمند به صلح نیستند. اما چرا افغانستان در حال مبدل شدن پناهگاه امن تروریستان است؟ آیا حکومت وحدت ملی توان و اراده نبرد با گروه های هراس افکن را دارد؟

شکریه سیرت ولی زاده معاون حزب کار و توسعه در برنامه «فراخبر» گفت: آمریکا ما را قربانی پاکستان کرده است. آمریکا به این بهانه وارد افغانستان شده بود که لانه تروریست ها را از بین ببرد و صلح و ثبات دایمی آورد. در اوایلی که وارد افغانستان شد، طیاره های ب 52 آمریکا مناطقی را که طالبان در آنجا بودند، به خوبی هدف می گرفت. حالا چطور نمی تواند مناطقی را که در آنجا طالبان به سر می برند هدف بگیرد؟ حالا که هم افغانستان را به خوبی می شناسد، هم طالبان را و هم سالها در اینجا حضور داشته است. این موضوعات نشان دهنده این است که آمریکا اراده ای برای از بین بردن طالبان و تروریست در افغانستان ندارد. بلکه به دنبال اهداف خود به اینجا آمده و برای رسیدن به آن اهداف هر کاری می کند. حتی از طالبان و داعش حمایت می کند تا توسط آنها بتواند در رقابت با آسیای میانه پیروز بیرون آید. آمریکا دشمن اصلی آسیای میانه است و برای رسیدن به آنجا و رقابت با کشورهای آسیای میانه افغانستان را میدان جنگ ساخته است و برای رسیدن به هدف خود مردم ما را قربانی می کند.

وی در خصوص کسانی که زمینه های فعالیت آزادانه طالبان را فراهم می کنند اظهار کرد: متاسفانه ستون های پنجمی که در نظام ما وجود دارند، بیشترین نفوذ را در حکومت دارند، آنها افغانستان را به هر سمتی که دلشان بخواهد می برند. تا وقتی که ستون پنجم از نظام ما پاکسازی نشود، رهبران حکومت هیچ کاری در راستای مبارزه با تروریسم نمی توانند انجام دهند. ستون های پنجم هم افراد واضحی در حکومت هستند. همان کسانی که در ارگ برای ملاعمر فاتحه گرفتن و همان کسانی که از آدرس بعضی اقوام صحبت می کنند و می خواهند جنگ های قومی را در افغانستان به راه بیاندازند، ستون های پنجم هستند.

ولی زاده اراده ای برای مبارزه با تروریسم در حکومت نمی بیند و می گوید: این ستون های پنجم رییس جمهور را وادار می کنند که سرپرست وزارت دفاع که از پارلمان رای نگرفت به عنوان سرپرست دفاع باقی بماند و به کار خود ادامه دهد، همین ستون های پنجم به نیروهای امنیتی اجازه جنگ درست را در قندوز ندادند و قندوز سقوط کرد. سران نظام هم متاسفانه همه این ها را می بینند و به خوبی درک می کنند و هیچ اقدامی برای از میان برداشتن آنها نمی کنند. این موضوع نشان می دهد که در حکومت اراده ای برای از بین بردن تروریسم و طالبان وجود ندارد وگرنه فرزندان اردوی ملی ما به خاطر جنگ با دشمنان این وطن رفته اند و از جان خود مایه گذاشته اند، آنها توانایی جنگ با دشمنان را دارند و توانایی از بین بردن آنها را نیز دارند اما متاسفانه تجهیزات درست در اختیار آنها قرار نمی گیرد و از طرفی هم رهبری درست برای آنها انجام نمی شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون که حنیف اتمر می گوید طالبان در حال شکل گیری و قدرت دوباره هستند باید گفته شود که آنها از بین نرفته بودند که دوباره شکل بگیرند. آنها همیشه وجود داشتند و جان مردم را مورد هدف قرار می دادند. تفاوت حالا با قبل از این، در این است که هم اکنون میدان بیشتری به آنها داده شده و آنها آزادانه تر فعالیت می کنند وهمکاری بیشتری از داخل و خارج با آنها می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به مسولان امنیتی افغانستان .
حمل تریاک و تروریستهای طالب و داعش توسط موترهای سازمان ملل و سفارتهای غربیها در افغانستان مخصوصا در کابل . دولت باید تمام موترهای سازمانهای خارجی مخصوصا غربی را کنترول کند

>>>   امریکا و غربیهای شیاطین را باید 15 سال پیش می شناختید . غربیها جنایتکارترین شیاطین ترین فریبکار ترین هستند . اینها نوکران خود طالب و داعش را به سلاحهای مدرن مجهز میکنند

>>>   امریکا بزرگترین تربیت کننده تروریستهای بین المللی.

>>>   به آقای اتمر شرم است که بگوید « افغانستان به پناهگاه ترورستها مبدل میشود » این گفته او ضعف دولت را به اثبات میرساند ، و غیر مستقیم پیام به طالبان میدهد که « بیائید و افغانستان را تصرف کنید ،زیرا اتمر منحیث مشاور امنیت از ضعف دولت واقف است » در غیر از آن او هوشدار بکی میدهد .
خاموش از پاریس

>>>   پاکستانی ها با درایت وصداقت که نسبت به وطن خود دارند توانسته اند امریکا انگلیس عربستان چین وحالا هم روسها را با خود همراه سازند با آنکه سابقه دادو گرفت کشورما نسبت به پاکستان با روسها زیادتر بود اما پاکستانی ها امروز ازما نزدیکتر به روسها هسند پاکستانی ها توانستند با معامله هــای کوچک مثلا خریداری دوفروند طیاره میگ از روسها با آن ها وارد معامله شوند که بعدا پروژه تمدید پایپ لاین گاز بین دو شهر خو.درا هم توسط کمپنی گاز روسها میسازند . همانطوریکه امریکا وانگلیس وچین از عینک پاکستان به ما می بینند منبعد روسها هم از طریق پاکستان با ما معامله میکنند

>>>   واقعیت است که آمریکا افغانستان را قربانی پاکستان میکند چراکه افغانستان در حدود 280 سال است که صاحب ندارد روزیکه این نام بالای این کشور ( افغانستان )گذاشته شد دائما این خاک در مقابل چوکی و قدرت به فروش رسیده است و تاریخ اثبات نموده که ما افغان ها خاک فروش استیم

>>>   خواهر عزیز و گرامی گپ های کلان کلان نزن تمام ادارات دولتی افغانستان از خیرات امریکا معاش خود را میگیرند و صرف امریکا شما نا شکزان را بیست سال نان میدهند...اگر کدام مملکت دیگر میبود وقت رها تان میکرد...

>>>   مى گويند " افغانستان" پنج هزار سال تاريخ دارد. هر چه جمع و تفريق و ضرب كردم، نتوانستم به حل اين معادله دست يابم؛ كشورى بنام "افغانستان" در همين جغرافيا هنوز بيش از يك سده عمر ندارد، چگونه مى تواند پنچ هزار سال تاريخ داشته باشد. اگر چنين تاريخ و تمدن هم موجود باشد، اين را به افغانستان چه مربوط. اين را كدام بچهء ( ) ادعا كرده است.

>>>   بــــــه ( مى گويند " افغانستان" پنج هزار سال تاريخ........
هــــرچه ضـــرب وجمع کردم نتوانستم مقصد تو از سده چیست که میگوئی یک سده عمر ندارد! از سال 1747 تا حال چند صد سال میشود؟؟؟ حالا منفی میکنیم 2015 --1747 مساوی است به = 268 ســـال ! خوب حالا داخل سده سوم شده یا نشده؟؟؟ یعنی سه صده عمر دارد .

>>>   نصف معاش اردوی ملی و ادارات دولتی افغانستان از بودجه داخلی تهیه میشود و نصف دیگر شان از پول صادرات تریاک سنگهای قیمتی اورانیوم کشور که بدست غربیها دزدیده میشود تهیه شده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است