رییس جمهور از اخراج مهاجران استقبال کرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105092 منبع: پرینت

مقام‌های حکومت آلمان می‌گویند: برخلاف اظهارات وزیر مهاجران افغانستان مبنی بر این که آلمان نباید مهاجران افغانستان را در این شرایط اخراج کند، رییس جمهور غنی ابراز آمادگی کرده است که مهاجران بازگشت داده شده را تحویل بگیرد.

به نقل از دویچه وله، منابع دیپلوماتیک آلمان به خبرگزاری رویترز گفته اند که فرانک والتر شتاینمایر، وزیر خارجه این کشور روز جمعه با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان تلیفونی گفتگو کرد و در مورد اظهارات اخیر وزیر مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان صحبت کرده است.

منابع دیپلوماتیک آلمان گفته اند که در این گفتگوی تلیفونی، رییس جمهور غنی با اشاره با اظهارات وزیر مهاجران اطمینان داده است که این موضع حکومت او نیست و افغانستان در این مساله نیز طبعا مسوولیت‌های بین المللی خود را ادا می‌کند.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجران و عودت کنندگان افغانستان چند روز قبل در مصاحبه‌ای گفته بود که براساس تفاهمنامه‌ میان دو کشور و با در نظرداشت وضعیت امنیتی، آلمان مهاجران افغانستان را اخراج نکند.

پس از این، زاوزان چیبلی، سخنگوی وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که از سفارت خود در کابل در این رابطه جویای معلومات شده اند. او گفت: معلوماتی که ما به دست آورده ایم، این است که این اظهارات بلخی بیشتر یک نظر انفرادی است که موضع حکومت افغانستان نمی‌باشد.

در حال حاضر بعد از کشور جنگ‌زده سوریه، بیشترین شمار پناهجویان در آلمان از افغانستان هستند. حکومت آلمان در نظر دارد افغانستانی هایی را که تقاضای پناهندگی شان پذیرفته نشده، به کشورشان بازگشت دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان تاکید کرد که حکومت افغانستان خواستار باقی ماندن جوانان در کشور خودشان است و به این منظور، حتی کمپاین‌هایی را در شبکه‌های مجازی راه اندازی کرده است.

تصمیم حکومت آلمان به دلیل پس فرستادن مهاجران ناکام افغانستان به کشورشان، در داخل آلمان نیز با انتقادهایی مواجه شده است. برعلاوه این که سازمان‌حامی پناهجویان پروازول از این تصمیم انتقاد کرده، مامور ویژه حکومت آلمان در امور حقوق بشر نیز گفته است که افغانستان "کشور مبداء امن نیست که مهاجران به آن پس فرستاده شوند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان توضیح داد که افغانستان به عنوان کشور مبداء امن درجه بندی نمی‌شود که شهروندان آن اصلا شانس پناهندگی نداشته باشند، بلکه مهاجرانی که تقاضای پناهندگی شان رد شده، پس فرستاده می‌شوند.

کشورهای اتحادیه اروپا اخیرا در نشست بروکسل طرحی را برای حل بحران مهاجرت تصویب کردند که شامل مشوره با حکومت افغانستان روی تفاهمنامه بازگشت دادن مهاجران افغانستان است.

هرچند هنوز چنین تفاهمنامه‌ای امضا نشده است اما توبیاس پلاته، سخنگوی وزارت داخله آلمان گفت که موجودیت چنین تفاهمنامه‌ای پیش شرط اصلی بازگشت دادن مهاجران نیست، بلکه تسهیل دهنده آن است، زیرا گام‌های عملی آن را مشخص می‌کند. او تاکید کرد که براساس اصول بین المللی، در هر صورت یک کشور مکلف است که شهروندان خود را تسلیم بگیرد.

سخنگوی وزارت داخله آلمان افزود که اتحادیه اروپا با افغانستان یک توافقنامه همکاری و مشارکت امضا کرده است که در اصول آن درج شده است که روی بازگشت مهاجران گفتگو صورت بگیرد. به این ترتیب، وی افزود که گفتگوها در این زمینه را اتحادیه اروپا و نه حکومت آلمان به پیش می‌برد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور در انتخابات گفته بود یک ملیون کار ایجاد میکند مهاجرین نیم ملیون هم نیستند پس چی مشکلی وجود دارد ؟؟

>>>   بهتر است این را به کشور آلمان عنوان کنیم شما با این عمل نشان میدهید که خون و تفکر هیتلری و فاشیستی در رگهایتان جاریست و نشان داده اید که ادعای حقوق بشریتان گزافه گویی بیشتر نبوده و نیست.

>>>   شرایط افغانستا که اوزنده ان کشورهای ناتو وامریکا هستند قطعا با بازګشت مهاجرین اماده نست اظهارات اقای بلخی اظهارات بشر دوستانه است باید جرمنی ودیګر کشورها حس بشر دوستی را داشته باشد وملل متحد که مردم افغانستان را ګرسنه وفاقد غذا وفاقد امنیت فزیکی میدانند باید به جرمنی ګشرد نمایند که درافغانستا شرایط زندګی نورمال نیست مهاجرین بازګشت ننمایند وسردمداران قدرت اګر فضای افغانستان را مساعد میدانند اولتر فامیلهای شانرا به کشور بخواهند باوجودیکه تمام امکانات برایشا ن مهیا است ولی فامیلهای شان درخارج زندګی میکنند

>>>   ریس جمهور غنی از دل گرم وشکم سیر خودحرفی را گفته است جوانان کار و زندگی می خواهند کدام این ها را ریس جمهور در طول بیشتر از یکسال ریاست جمهوری اش را انجام داده که خواهان برگشت جوانان بکشور شان است .

>>>   خداوند به این خاين وطن فروش غضب نماید تا حال برای خون گرفتن از جان جوانای افغانستان افرادی زیادی را در اختیار داری تمام راها به روی مردم مسدود است خوب است اول برای کسانیکه در این شبا روزی لقمه نان برای خوردن ندارد شغل ایجاد کن کسانیکه با خون دل دست به دامان اروپا برای نجات جان شان از دست برادر های ناراضی کرزی و مخالفان سیاسی تو زده اند کاری نداشته باش باز هم میخواهی برای مخالفان سیاسی ات مانند قندز و جلریز طعمه بسازی خداوند هر چه زود تر ترا از اریکه قدرت به زیر کشیده و انتقام تمام کسانیکه در سوگ عزیزان شان نشسته اند بگیرند انشاّ الا.

>>>   به نظر دهنده دوم!
اصلاً هیچ عقل و منطق در سرت نیست. به قانون و مقررات نمی فهمی. به قانون پناهندگی نمی فهمی. آلمان گفته است که تقاضاً پناهندگی افغان هایی که رد شده است، باید دوباره به کشور شان بر گردند. پناهنده گی سیاسی به پاهنده سیاسی داده میشود. به پناهنده های جنگی که در سراسر کشور شان هیچ منطقه امن نباشد، اجازه اقامت موقت داده میشود، تا وقتی که کشورشان آرامی بیاید. اگر یک شهر کشورشان هم امن باشد، دوباره اخراج شده و روان میشوند. کسانی که در کشور شان فقر و بیکاری است و به این دلیل مهاجرت میکنند، حق پناهندگی داده نمیشود. در قسمت نازی بودن،آنقدری که افغانستان نازی است، هیچ کشور دیگری نیست. هیچ خارجی را در کشور قبول ندارند و افتخار میکنند که ما خارجی ها را نمی گذاریم. در قانون اساسی شان نوشته شده است که افغانستان کشور مسلمان است. چقدر کلیسا در کشور دارید؟ از هر پنچ نفر کشور آلمان،یک نفر شان یا خارجی است و یا اجداد خارجی دارند. هزاران مسجد در سراسر آلمان وجود دارد و پنج میلیون مسلمان در آلمان زندگی میکنند. بناً این سخن تو کاملاً تهمت و افتراً است و از دنیا و قانون هیچ خبر نداری و هرچه از دهنت آمد میگویی؟

>>>   رئیس جمهور ... همین اشخاصیک در کشور قرار دارند را کار بدهد

>>>   المان باید به وظیفه انسانی خود عمل کند اگر سوریه دو سال جنگ است در افغانستان بیش از سی سال جنگه

>>>   باسلام ازجناب داکترصاحب عبدالله عبدالله میخواهیم که دراین شرایط که باپناهنده های افغانستان ظلم وناروا صورت میگیردوظیفه دینی و وایمانی خودرانجام دهند ونمانندکه پناهندگان افغانرابه چنین شکل ظالمانه ازکشورهای اروپایی دیپورت کننداین به گفته غربیهاکه بزرگترین جابه جایی پناهندگان بعدازجنگ جهانی دوم نام گرفته است افغانها هم حق داشته باشندویادشودکه درزمان حکومت وحدت ملی افغانهابه این حق رسیدندو این را نسلها یادخواهدکردواگربرعکس هم عمل کنیدبازهم یادگارخواهدماند.
مسافر

>>>   چه انگیزه با عث شد که این همه افغانها فرار را بر قرار تریج دهند ، بیکاری نا امنی ترور طالب داعش و دیگر نوعه های بیگانه ، و حالا افغانستان در ظرف سه ماه ماشالا امنیت ،عدالت ،،صلح، ارامش ،کار ،فعالیت های اجتماعی ووو رونق پیدا کرده کشور شگوفان هر طرف کار ووو باید همه به کشور برگردند چرا که نــــه !این همه مهاجر که جز وجود خودشان چیزی در بساط ندارند زندگی را قمار ارامش کرده و تقبل هزاران تعمل مشکلات راه خطر مرگ را به جان خریدن تا به کشور های که از عدالت اجتماعی بر خورداند برسند و حالا اقای ریس جمهور به قصر ریاست جمهوری و یا قصر های شهر نو ووو جای امن اماده پزیرایی از بیچاره گان اواره کشور شده اند ؟

>>>   المان با اون قدرت فوق العاده اقتصادی تحمل پذیرش مهاجران را بیشتر از 4 ماه نداشت! اگر واقعا دولت افغانستان توانایی دارد که مهاجرانش در المان را بپذیر خب مهاجرانش در ایران را هم بپذیرد.

>>>   تعجب !
هنوزمالک افغانستان خودنشده ایم حاکمیت بالای ملت آلمان کنیم .خاک شان و امرشان . کدام وقت ازدروازه خانه شمابدون اجازه کسی داخل شده ؟ اگرشده متجاوزاست تیربارانش میکنیداینکه دوروزنان داده به حقش دعامیکنیم که این کافرراهم به جنت جای دهد.
وطندار

>>>   او صرف حق دارد از پنجاه فیصد استقبال کند پنجاه فیصد باقی مربوط ع میشود که استقبال میکند یا رد میکند!

>>>   ریس به خاطر خدمت به مردم افغانستان خود را کاندیدا نکرده بود ، بلکه به خاطر آن بود که بتواند فامیل خود را از پاشان شدن نجات بدهد . زیرا اعضای فامیل اش بخاطریکه غنی تکلیف عصبی داشت از او دوری میکردند . همین مقام ریاست باعث شد که حد اقل « بی بی گل غنی » بکابل تشریف بیاورد . لذا نه در فکر ایجاد کار است ونه در غم آوارگی جوانان . اکنون یک وظیفه دارد که قوم و دوستان خود را درچوکی های پر درآمد مقرر کند . اینکه چه میشود بادا باد .
عجب گل از لهوگر

>>>   دولت محترم شما که نمی توانید برای چند فامیل زلزله زده کاری بکنید برای مهاجرین چه میتوانید رهبران عالی مقام شماامنیت راتامین کنید وضعیت اقتصاد رابهبود بخشید وهمین طور کارمندان را براساس لیاقت نه براساس قومیت پارتی ورشوه منتخب کنید کسانیکه بنام ملت ازکشور های جهانی گدائی کرده ملزم سازید پولهای گدایی رابه کشور برگردانند سرمایه گذاری کند تا ایجاد شغل شود وهمین طور باعث شود که برای امنیت کشور دلسوزانه تر تلاش کند ازترس سرمایه خودش وکسانی که درداخل دولت فعال هستند نگذارید خانواده ی خودرا ازکشور خارج نکند لذا ازسرمایه دارها وتجار ها حمایت قاطع انجام دهید اختتاف کنندها کسانیکه باعث برهم زدن امنیت کشور میشودرابه مرگ محکوم کنید تاامنیت به جامعه برگرددآنوقت اگرشما هم نخواهید مهاجرین برمیگرددواما باوضعیت فعلی برگرداندن مهاجرین کشور دچار مشکل بیشتر خواهد شد فاجعه انسانی رخخواهد امیدوارم نسبت بادخواست عودت مهاجرین تجدید نظر کنید ازکشور های اروپای درخواست نمایید تامها جرین را برنگردانند
(محمدعلی صادقی ازدایکندی)

>>>   رییس‌جمهور از شکم گرم خود گپ میزند،هزاران مهاجر به پول گزاف و ایجاد خطر از جان های شیرین خود وفامیلهای محترم خود را در خطر زیاد انداختند وخود وفامیل خود را نجات بخشیدند وامروز به بسیار آسانی اشرف غنی موافقه میکند که این مهاجرین دوباره به وطن باز گردند وبه بسیار آسانی دوباره واپس میشوند،در افغانستان تنها رییس‌جمهور صاحب قدرت است واو باید تصمیم آخرین در همه موضوعات مختلف میکرد ،رییس اجرایی وهمه وزرا از خود نه شهامت دارند ونه غیرت ونه میتواند در مورد تصمیم خود اقدام کنند،بهتر خواهد همه استعفا دهند ورییسی جمهور تنها وظیفه وزیر و والی وروسای ریاست ها همه پیش ببرد ،چون او نابغه ومتفکر در همه امور غیر قانونی است .
عبدالله ریحان

>>>   تمام این غربی ها فقط برای تباهی افغانستان. استند. در اروپا که ارزیابی کنید تمام مردمهای استند که از بی پولی فرار نکردند فقط بخاطر اسودگی خود وحفظ فامیل خود فرار کردند وافغانستانرا برای کسی رها کردند که میجنگند در سوریه چهار سال است که جنگ است در اروپا که میرسند به. هزار نوازش قبول میشوند افغانهای بیچاره همیشه پایمال است کجاست حقوق بشر که از این مردمیکه ۴۵ سال جنگ است که دفاع کند

>>>   با احترام به همه دوستان
پديده اي مهاجرت از عذاب ،وشكنجه ،وترور،جنگ،دحشت، حوادث طبعي وانساني به وجود امده،وانسان ها مجبور ميشود كه خانه وكاشانه خود را رها كند وبه ديار هجرت بيپيوندد، وهرچہ كه دارد انرا از دست ميدهد صرف به زنده ماندن خود واولاد خود فكر ميكند.
١. اگر وزير مهاجرت افغانستان گفته است كه افغان هاي پنادهنده در المان بايد به افغانستان بر گردانده نه شود همين يك دليل قانوني ورسمي حكومت افغانستان را نشان ميدهد، بايد تمام ممالك كه دم از حقوق بشر ميزند قبول نمايد، وخبر از در خواست رد پنا هندهگي مطرح بحث نيست، اگر پناهنده گان سوريه انسان ها استند واز جنگ مملكت خودرا ترك كرده، افغان هاانسان اند واز جنگ وحشت كاشانه خود را ترك كرده ،بايد حقوق هر دو اتباع به يك ترازو وزن شود، وبه همه افغان هاي پناهنده مثل پناهنده گان سوريي به صورت عموم پناهنده گي داده شود، ما از سر كرده هاي حكومتي المان سوال ميكنيم كه چند الماني در افغانستان زنده گي خود را از دست داده است، وچرا، وضعيت جنگي افغانستان همان وضعيت ١٣' ١٤ سال پيش بود فعلآ ہم است.
٢. مثل كه در متن گذارش ذكر شده،كه وزير خارجه المان به ريس دولت افغانستان تماس تلفوني گرفت وخواستار پس قبول كردن مهاجران افغان از المان شده، ايا اين قسم ديپلو ماسي و سياست در تاريخ بشر شا ديده ايد ،كه وزير يك مملكت به ريس دولت مملكت ديگر امر دهد، كه اين كار برايم اجرا كنيد،خصوصآ ريس جمهور افغان، پس ريس دولت فعلي دست نشانده وزير خارجه غربي است.
٣. ما همه افغان ها از وزيرمهاجرت بر حال مملكت خود خواستار يك اعلاميه رسمي كه از شوراي وزيران تير شود و در ان واضح سازد كه افغانستان به هيچ صورت پناهنده گان خودرا پس قبول نه ميكند زيرا وضعيت مملكت وضعيت جنگي است، وما مشكلات فراوان ديگري داريم وپناهنده گان كه در هرجا استند در همان جا با شد، از UNHCR ميخواهيم ممالك پناهنده را بفهمانند كه در افغانستان وضعيت بسيار خطر ناك وبحراني است. تشكر از شما
علي بابا از كندوز

>>>   اگر آنها نباشند که سرباز شود وبرای حفاظت اینها جانش را قربان کند

>>>   اشرف غنی(بوتل شاه)!
شرم است برایت! ګردن غلامی ات را به غرب ثابت ساختی! بجای ان که با عذر وزاری از مهاجران دفاع بکنی! انهارا دوباره به وطن برمیګردانی! ای بوتلشاه! تو شرم نداری مشاوریت اقتصادی تاسیس میکنی! یک دهقان ساده هم میداند که اقتصاد یعنی چی! ای مفکر انګلیس! بګذار تخت را و برو به دامن بادارانت!

>>>   تو یک انسان... هستی و بس!‏

>>>   کـــــوتاه ترین راه ویزه سیاحتی روسیه بعد از مرز روسیه بابایسکل داخل ناروی شدن > چون در قانتون روسیه اگر کسی پیاده خارج شود وبخاک دیگری برود زندان واگر کدام تکسی ببردش تکسی جریمه . حالا بایسکل در قانون ذکر نشده مردم میروند ویک بایسکل با دوصد دالر خریداری میکنند وپای زده داخل ناروری میشوند !

>>>   حيف از اين همه جوان و کودک که پدر و مادر را ترک مي کنند و به ديارهای اروپا پناه مي گيرند تا اقتصاد و صنعت اروپا به را بيفتد. بهتر نيست اين جوان ها در مملکت خود بمانند و کوشش کنند آن را بسازند؟

>>>   جناب گذارشگر
درقدم اول داکتر صاحب عبدالله این فیصله را پذیرفت بعد به شورای وزیران این سخن سرازیر گردید مول افغانستان همه اقشار این ملت را فدای مودل خودکرده هست با مودلیشن که امروز داکتر صاحب عبدالله گشت وگذار مینماید شما باور که درمنطقه به صطح کشور ها کسی مانند ان

>>>   بسيار نامرد هستين هم خودت تان براى مردم زندگى جور كرده نتوانستن وهم كه درخارج خودرا ميكشند باز بنامردى ميگويد خارج كن.... براى شما باين سياست ناكام تان حكومت وحدت مولى جور هم كرده نتوانستيد تا غنى وريس اجرايي كشتى نگيرند مشكل اين مملكت حل نميشود
مسافر جبرى

>>>   بايد از تعصبات قومي رها شد. صحيح که افغانستان سي سال در جنگ بوده اما حالا سوريه وضعي بسيار اسفناک دارد و حق اول برای آن ها است که پناهندگي بگيرند. در اين سي سال آوارگان افغان از امريکا تا اروپا و ممالک منطقه پناه گرفتند حالا جا بايد از برای آوارگان سوريه باز باشد که اوضاع خطرناک تری دارند
گل محمد

>>>   سلام به همه ای ازاده گان جهان که مرز نمی شناسند واز چوکات دین ومز هب بیرون امده ودست دوستی برای مردمان خسته از جنگ وازناامنی ترور ورشوه خاری وبیکاری وووووو دراز کرده واز رنج دیدگان همایت می کنند می گویم اقای غنی ایا تا امروز باخبر هستید که مردما ن ابرو مندی شب را با شکم گرسنه می خابند اینان مردمان متوسط جامعه ما هستند نه تجارت می توانن بکنن ونه تکدی گری اینان درد می کشند مادر افسانه ها وداستان های کهن خانده وشنیده ایم که حکومت دران زمان ها مالیا ت هارا زیاد کر د زور مندان بر رعییت زلم می کردن وحکومتی ها رشوه می گرفتند تااینکه مردم خسته شدن واز ان کشور فرار می کردن وفقد خودرا خلاص می کردن وبس وما مردم افغان از این کشور وحکومت فرا ر می کنیم ایا شما المانی ها متمدن چگونه مارا بس تسلیم کسی می کنید که ما از او فرار کرده ایم وامروز شما اگر ملت مظلوم افغان را از خود ترد نمایید بویی از انسانیت نبر ده ونفرین این مظلومین دامن شما هارا هم خاهد گرفت

>>>   رئيس جمهورى چون غنى سست و بى اراده ... نديدم

>>>   سلام عزیزان: من صرف میخواهم بدانم که ایا ریس غنی از حکومت آلمان سوال نموده که چی نوع اشخاص قابل قبول کشور آلمان میباشد. ؟؟؟؟؟؟؟
من خاک کشور در آلمان

>>>   اشرف غنی باید ده ای موضوع اخراج پناه جویان افغان باید دقیق فیصله بکند انها که رفته ان با چی مشکلات و سختی ها ای حیف نیس که دوباره به افغانستان برگرداننده شود باید جلو ای کار گرفته شود , حکومت المان نباید فرق ایجاد کند ده بین پناه جویان, اگه اشرف غنی ده ای موضوع چیز کرده نمیتواند پس به دیگرا مهلت داده شود,,,؟

>>>   اگر اشرف غنی میتوانست کاری کند چرا ای همه مردم دارو ندارشان را میدهند که زادگاه خود را که از جانشان هم برایشان عزیزتر است ترک کنند ،چرا؟؟؟؟

>>>   اگر اشرف غنی میتوانست کاری کند چرا ای همه مردم دارو ندارشان را میدهند که زادگاه خود را که از جانشان هم برایشان عزیزتر است ترک کنند ،چرا؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است