دیدار روسای سازمان ملل و بانک جهانى با والی بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105083 منبع: پرینت

مارک باودن رییس بخش انكشافى سازمان ملل متحد و رابرت سام، رییس عمومى بانک جهانى در کشور با عطامحمدنور والى بلخ دیدار نمودند و متعاقب آن در نشست مهم و اساسى مسوولان نهادها و دفاتر سازمان ملل اشتراک کردند.

محترم نور ضمن خوش آمدید به مهمانان از نقش، تلاش و همیارى هاى ملل متحد و دفاتر همكار آن به نیكى یاد كرد و از فرصت ها، زمینه ها و امكانات بلخ براى بازسازى، توسعه, حكومت دارى، اصلاح اداره، امنیت، حقوق بشر، تحصیلات و ارایه خدمات عام المنفعه، توضیحات لازم ارایه كرد و خواستار همیارى نهادهاى همیارى رسان در این بخش ها شد. والى بلخ امنیت موجود این ولایت و حمایت اداره محلى از فعالیت هاى انكشافى و مثمر دفاتر و نهاد هاى ملى و بین المللى را از بسترهایى عنوان كرد كه می تواند براى حضور و فعالیت دفاتر در بلخ مفید و جاذب باشد.

در این نشست ها فرصت هاى كارى بلخ و نیازهاى آن توضیح داده شد و یكبار دیگر بر جلب توجه دفاتر براى حمایت از توسعه بلخ، تاكید گردید.

همچنین در این نشست رییس دفتر انكشافى سازمان ملل و رییس عمومى بانک جهانى و سایر مسوولان نهاد هاى بین الملى با یاد كرد از مدیریت خوب در ولایت بلخ، فرصت ها و زمینه هاى موجود براى انكشاف بلخ را ارزیابى و تعهد كردند كه در پیشرفت بلخ از هیچگونه همیارى دریغ نمی كنند.

گفتنی است در این نشست مسوولان و نمایندگان نهادهاى یوناما، بخش انكشافى، یو ان دى پى UNDP، بان جهانى WB، یو ان اف پى اى UNFPA نیز حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است